AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #1 Skrevet 11. august 2023 Altså, dette skjønner jeg ikke. I juni brukte vi rundt 1000 kWh. Jeg var kjempeflink og brukte appen til strømselskapet aktivt, og der lå prisene i juni mnd på mellom 0 og 60-70 øre kWh per dag. Jeg brukte kun strøm når prisene var lave, vasket klær, ladet bilen etc. Så da, når regningen kom nå, er vi fakturert for alt vårt bruk på nesten 90 øre kWh. Altså, alt bruk til høyere pris enn jeg noen gang så i appen. Hvordan er det mulig? Anonymkode: 00f19...80f
Schmuhu Skrevet 11. august 2023 #2 Skrevet 11. august 2023 Hva er påslag per kWh for din avtale? Schmuhu
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #3 Skrevet 11. august 2023 3 øre, tror jeg det var… ts Anonymkode: 00f19...80f
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #5 Skrevet 11. august 2023 er det inkl nettleie? Anonymkode: 1d2d7...659 1
NakenPanda Skrevet 11. august 2023 #6 Skrevet 11. august 2023 (endret) Høres helt normalt ut så lenge du ikke bor i midt eller nord norge Endret 11. august 2023 av NakenPanda
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #7 Skrevet 11. august 2023 Lurt er bare forbokstaven. Vi blir rundlurt. Og vi er dumme som godtar det. Ingen bryr seg om kjefting og smelling i kommentarfeltet. Ut i gatene folkens. Se til Frankrike. De viser muskler mot urettferdig behandling fra myndighetene! Anonymkode: a487a...d75 1 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #8 Skrevet 11. august 2023 Logg deg inn på dine sider på strømselskapet/nettleverandør. De aller fleste har detaljene for forbruket liggende der. Du kan se time for time forbruk. Anonymkode: 5cf3a...559
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #9 Skrevet 12. august 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Logg deg inn på dine sider på strømselskapet/nettleverandør. De aller fleste har detaljene for forbruket liggende der. Du kan se time for time forbruk. Anonymkode: 5cf3a...559 Har lett og lett på mine sider. Finnes ingen detaljert forbruk. Jeg sendte de en mail og fikk en tøysetabell tilbake med masse forkortelser og parametre jeg ikke forstod noe av. Anonymkode: 00f19...80f
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #10 Skrevet 12. august 2023 Hvem av oss kan egentlig bevise at de numrene vi ser er det strømmen faktisk koster? Alt er jo digitalt, så dette kan manipuleres. Det blir noe helt annet når du handler i butikk, får kvittering og ser at den korrekte summen er trukket fra kontoen. Anonymkode: 42dce...765 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #11 Skrevet 12. august 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Lurt er bare forbokstaven. Vi blir rundlurt. Og vi er dumme som godtar det. Ingen bryr seg om kjefting og smelling i kommentarfeltet. Ut i gatene folkens. Se til Frankrike. De viser muskler mot urettferdig behandling fra myndighetene! Anonymkode: a487a...d75 Dette klarer aldri nordmenn, vi er dressert og trykket ned av Storebror Staten. Prisen på strøm kan gjerne være ett øre, den vil alltid være dyr uansett. Fordi avgifter, på avgifter, på avgifter og moms på toppen av dette vil alltid føre til høye regninger. Slik har det alltid vært med bensin og diesel. Oljeprisen blir mindre og mindre viktig, Avgiftene sørger for at regningen alltid vil være høy. Staten garanterer for dette. Nå synker kroneverdien som en stein. Finansmarkedene skjønner at Norge er et konkursprosjekt. Norske kroner blir mindre og mindre verdt. Og vi nordmenn blir fattigere og fattigere. Og vi blir nødt til å holde oss hjemme, på hytta vår, i den gjengrodde skogen. For trærne må stå, for å redde miljøet på jordkloden. Dit er vi på vei. Anonymkode: a94b4...a8e 5
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #12 Skrevet 12. august 2023 Herregud, denne tråden er jo som fluepapir for Livets Harde Skole troll... Hvilken strømleverandør har du, TS? Om du har fulgt med på prisen har du antagelig en app? Vi bruker Tibber og der kan man se snittprisen man har betalt individuelt for hver måned; her i NO5: Du ser altså at vår bruk ligger ca 25 øre under månedsprisen for NO5 ellers. Det er også det vi har blitt fakturert for. Anonymkode: 117dd...604 1 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #13 Skrevet 13. august 2023 AnonymBruker skrev (På 12.8.2023 den 11.22): Herregud, denne tråden er jo som fluepapir for Livets Harde Skole troll... Hvilken strømleverandør har du, TS? Om du har fulgt med på prisen har du antagelig en app? Vi bruker Tibber og der kan man se snittprisen man har betalt individuelt for hver måned; her i NO5: Du ser altså at vår bruk ligger ca 25 øre under månedsprisen for NO5 ellers. Det er også det vi har blitt fakturert for. Anonymkode: 117dd...604 Ja, jeg har appen til strømselskapet. Den bruker jeg aktivt, lader elbilen, bruker tørketrommel etc når prisen er lav. Og den har vært lav, ned mot 0 øre, og det er da jeg har brukt strøm. Likevel blir hele vårt forbruk, ca 1000 kWh fakturert til godt over 85 øre kWh. Hvordan er det mulig? Fakturerer de for et gjennomsnitt på NO5 uansett om jeg bruker strøm når den nesten er gratis? Det er jo regelrett juks! Da har jo ikke appen og de fine grafene noen som helst hensikt. Anonymkode: 00f19...80f
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #14 Skrevet 13. august 2023 AnonymBruker skrev (På 12.8.2023 den 9.53): Har lett og lett på mine sider. Finnes ingen detaljert forbruk. Jeg sendte de en mail og fikk en tøysetabell tilbake med masse forkortelser og parametre jeg ikke forstod noe av. Anonymkode: 00f19...80f Var det hos strømselskapet eller netteier? Anonymkode: 5cf3a...559 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #15 Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Var det hos strømselskapet eller netteier? Anonymkode: 5cf3a...559 Hos strømselskapet Anonymkode: 00f19...80f
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #16 Skrevet 14. august 2023 Følger denne😅 Anonymkode: 9e563...c2c
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #17 Skrevet 14. august 2023 Det som nå kanskje begynner å gå opp for meg, er om strømselskapene fakturerer oss en gjennomsnittlig pris for hele vårt område uavhengig om jeg har brukt strømmen når den ifølge appen angivelig var nær gratis…? Uansett forstår jeg ikke hvordan jeg kan faktureres for et beløp langt høyere enn appen noen gang viste gjennom hele måneden. Jeg venter spent på svar fra strømselskapet. Anonymkode: 00f19...80f
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #18 Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det som nå kanskje begynner å gå opp for meg, er om strømselskapene fakturerer oss en gjennomsnittlig pris for hele vårt område uavhengig om jeg har brukt strømmen når den ifølge appen angivelig var nær gratis…? Uansett forstår jeg ikke hvordan jeg kan faktureres for et beløp langt høyere enn appen noen gang viste gjennom hele måneden. Jeg venter spent på svar fra strømselskapet. Anonymkode: 00f19...80f Et ærlig svar får du nok ikke. De har jo funnet en gullgruve når det kommer til å robbe folk med strømprisen. Strøm burde være for alle til kostpris! Anonymkode: 42dce...765 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #19 Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det som nå kanskje begynner å gå opp for meg, er om strømselskapene fakturerer oss en gjennomsnittlig pris for hele vårt område uavhengig om jeg har brukt strømmen når den ifølge appen angivelig var nær gratis…? Uansett forstår jeg ikke hvordan jeg kan faktureres for et beløp langt høyere enn appen noen gang viste gjennom hele måneden. Jeg venter spent på svar fra strømselskapet. Anonymkode: 00f19...80f Mulig jeg har oversett svaret ditt i forhold til at noen foreslo at det var inkludert nettleie? Da virker summen trolig, fastledd og forbruk til nettselskapet i tillegg til spotprisen vil jo øke totalprisen per kWh en del. Anonymkode: 92fcb...426
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #20 Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Mulig jeg har oversett svaret ditt i forhold til at noen foreslo at det var inkludert nettleie? Da virker summen trolig, fastledd og forbruk til nettselskapet i tillegg til spotprisen vil jo øke totalprisen per kWh en del. Anonymkode: 92fcb...426 Nei, nettleie kommer i tillegg. Anonymkode: 00f19...80f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå