Gå til innhold

Katten vil ikke sove i senga si. Foretrekker sofaen, teppet og spisebordet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kan jeg gjøre for å få katten til å sove i senga si? Særlig spisebordet vil vi ikke ha henne oppå.

Anonymkode: 8a8cf...9d0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme her 😅 tror katter instinktivt liker å ligge høyt oppe. Har tenkt å kjøpe et klatrestativ med hule øverst. 

Anonymkode: b5084...920

Skrevet

Katter legger seg der de vil. Er det et sted du ikke vil ha katten må du bære den ned hver gang. 

Anonymkode: 2bb95...3a7

• Liker 2
Skrevet

Er senga på gulvet uten oversikt. Da taper du den kampen. Gi pus et sivested litt i høyden og med god oversikt over rommet. Og pus kommer til å elske senga si

Anonymkode: b0d60...5ce

• Liker 3
Skrevet

Sett senga i sofaen

Eller i høyden eller et annet trygt sted

Anonymkode: 5d78b...ccb

Skrevet

Velkommen til livet som katteeier! 

Jeg har en som elsker katteseng, og en som hater det. Han som hater det vil kun ligge på gulvet, helst oppå ett falskt saueskinn. 
Angående spisebordet, så er det bare fortsette prøve si nei, og se om det er en pus som bryr seg. Overnevnte pus som elsker katteseng er ikke mulig få ned av bordet. Hun vet det ikke er lov, og driter i det. Sistnevnte derimot går aldri på bord. 

• Liker 1
Skrevet

Om du setter sengen i høyden et sted katten liker, så vil den mulig bruke den.

Eller mulig ikke. 

Mine har tre senger å velge blant. De har ikke vært i bruk siden uteputene (som ligger inne deler av tiden) ble lagt frem i vår. 

Som regel er gjestesenga favoritt, graver seg helst under sengepleddet for sikkerhets skyld.

En sekk som er slengt på gulvet fungerer som en magnet. 

Helt til jeg setter en tom pappeske på gulvet. 

Gratulerer med KATT. 

Anonymkode: 9df1a...81f

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Om du setter sengen i høyden et sted katten liker, så vil den mulig bruke den.

Eller mulig ikke. 

Mine har tre senger å velge blant. De har ikke vært i bruk siden uteputene (som ligger inne deler av tiden) ble lagt frem i vår. 

Som regel er gjestesenga favoritt, graver seg helst under sengepleddet for sikkerhets skyld.

En sekk som er slengt på gulvet fungerer som en magnet. 

Helt til jeg setter en tom pappeske på gulvet. 

Gratulerer med KATT. 

Takk!

Min elsker også å ligge oppå ryggsekken min 😂

Og skittentøyskurven på badet 🤪

Skrevet

Som en helt normal katt med andre ord…

Flytt senga så den står litt i høyden, da vil den kanskje bruke den.

Anonymkode: 24573...f1c

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Prøv også en kaldere/ hardere seng. Som en tom pappeske. De vil ikke alltid ligge i en myk og varm seng. 

• Liker 1
Skrevet

En katt ligger der en katt vil ligge. Det er alt du trenger å vite.

Anonymkode: 388ed...fb6

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Typisk katter,  det er slik her også, de har mange flotte dyre senger som ikke blir brukt, men en skitten genser på baderommet er tydeligvis å foretrekke 

Anonymkode: 8baeb...047

Skrevet

Helt normal katt altså. 🤪

• Hjerte 1
Skrevet

At katten sover på bord må du bare finne deg i, eller selge katten ☺️ Du bestemmer dessverre ikke hvor den skal sove 😅 

Anonymkode: 67dc2...1b7

• Hjerte 1
Skrevet

Nå har vi øvd litt de siste dagene. Når hun legger seg på bordet så går jeg opp til henne og kaster jeg en leke oppi senga hennes. Da løper hun etter, og noen ganger finner hun ut at hun likegodt kan bli liggende i senga i stedet for å gå tilbake til bordet 😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Typisk katter,  det er slik her også, de har mange flotte dyre senger som ikke blir brukt, men en skitten genser på baderommet er tydeligvis å foretrekke 

Anonymkode: 8baeb...047

Helst brukt treningstøy...Mannens, for å gjøre det ekstra delekat. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Nå har vi øvd litt de siste dagene. Når hun legger seg på bordet så går jeg opp til henne og kaster jeg en leke oppi senga hennes. Da løper hun etter, og noen ganger finner hun ut at hun likegodt kan bli liggende i senga i stedet for å gå tilbake til bordet 😅

Imponerende at du fikk til det. 

Skrevet

Ryddet for avsporinger. 

Christina82, mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...