ThereGoesBob Skrevet 15. august 2023 #41 Skrevet 15. august 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det angår jo deg siden du klager på det her... Anonymkode: 8327c...f4f Hvis du mener jeg klager på noe når jeg tydelig skriver at det er - komisk - så har du et veldig snevert svart/hvitt gangsyn.
K.B. Skrevet 15. august 2023 #42 Skrevet 15. august 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Kjøperne mener jo alltid at "riktig pris" er maks en fjerdedel av hva varen kostet ny. For en knapt året gammel iphone til over 10 000 kr som ny, så vil det si at folk på Finn pruter og byr 2000-2500 kr for en slik telefon. Det er frekt, skambud og slett ikke "riktig pris". Det er ikke sånn at kjøperne er de som har den riktige prisen. De vil jo aldri betale mer enn en fillesum uansett. Anonymkode: 3fda8...3ae Hvis noen byr mindre en du ønsker å selge for, så står du fritt til å ignorere vedkommende. Det er lov å prøve seg. Når det kommer til en brukt vare, så er det whatever markedet er villig til å betale som er den riktige prisen. At du vil ha mye for varen og kjøper vil betale lite er jo bare logisk, så da handler det om å finne et kompromiss da. 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #43 Skrevet 15. august 2023 5 hours ago, AnonymBruker said: Kjøperne mener jo alltid at "riktig pris" er maks en fjerdedel av hva varen kostet ny. For en knapt året gammel iphone til over 10 000 kr som ny, så vil det si at folk på Finn pruter og byr 2000-2500 kr for en slik telefon. Det er frekt, skambud og slett ikke "riktig pris". Det er ikke sånn at kjøperne er de som har den riktige prisen. De vil jo aldri betale mer enn en fillesum uansett. Anonymkode: 3fda8...3ae Hva mener du er "riktig pris" for telefonen da? Anonymkode: 8327c...f4f
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #44 Skrevet 15. august 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Kjøperne mener jo alltid at "riktig pris" er maks en fjerdedel av hva varen kostet ny. For en knapt året gammel iphone til over 10 000 kr som ny, så vil det si at folk på Finn pruter og byr 2000-2500 kr for en slik telefon. Det er frekt, skambud og slett ikke "riktig pris". Det er ikke sånn at kjøperne er de som har den riktige prisen. De vil jo aldri betale mer enn en fillesum uansett. Anonymkode: 3fda8...3ae Riktig pris er hva noen er villig til å betale for den. En vare er ikke mer verdt enn det noen vil kjøpe den for Anonymkode: fefdc...ba3 1
Paneera Skrevet 16. august 2023 #45 Skrevet 16. august 2023 (endret) AnonymBruker skrev (På 15.8.2023 den 18.24): Kanskje ikke deg, men veldig ofte er det ikke det. Det er slått av kaaaanskje 1/4 av prisen og man finner tilsvarende billigere på salg. Blir helt sjokkert av hvilke peiser folk får seg til å ta. Anonymkode: cc2f2...689 Samme her. Toppen av kaka tok en fyr som skulle ha 2000kr for et dusjskum fra Rituals, som opprinnelig hadde kostet 119kr… Endret 15. juni 2024 av Paneera 1
snillochsøt Skrevet 16. august 2023 #46 Skrevet 16. august 2023 omnitron skrev (11 timer siden): Pruter på det meste på finn, og får stort sett varene jeg ønsker billigere enn listet pris. Det er tullete og uøkonomisk å ikke prute. Har nok spart noen titusener av kroner på pruting. Jeg pruter også på nye ting i butikker. Svært sjeldent det ikke blir gitt noe ekstra rabatt. Hva slags nye ting i butikker pruter du på? Hvordan går du frem?
Fru Uperfekt Skrevet 16. august 2023 #47 Skrevet 16. august 2023 AnonymBruker skrev (På 11.8.2023 den 11.52): Flere som blir irritert på alle som skal prute på Finn og Tise? Spesielt når de bare skal ha det 20 kr billigere eller noe slikt. Hva er vitsen? Jeg har satt en pris for en grunn, og ofte er det lavere enn halv pris av ny pris. Hvis jeg ser at jeg ikke får solgt setter jeg ned prisen selv. Jeg vil faktisk heller gi bort enn å akseptere et sånt bud. Alle som prøver på slikt blir ignorert av meg. Hva synes dere andre her inne? Anonymkode: 0e19b...1cf Bare blokkerer de. Har satt prisen og legger meg alltid litt lavere enn tilsvarende vare i området, så en kan si at prisen er ferdig pruta. 1
Fru Uperfekt Skrevet 16. august 2023 #48 Skrevet 16. august 2023 ThereGoesBob skrev (På 11.8.2023 den 13.07): Tror pruting går på varekategori. Enkelte varer er det mer naturlig å prute på enn andre. Har solgt en god del på Finn de siste 10 årene, men ser svært sjelden noen prøve å prute og ser jeg det, er det som regel det jeg vil kalle et tullebud og bare overser vedkommende uten å irritere meg nevneverdig. Det jeg synes er litt komisk er hvordan kjøpere veldig ofte spør meg "har du den fortsatt?" som om jeg allerede hadde solgt gjenstanden selv om annonsen er aktiv, lagt ute lenge og heller ikke markert som solgt. Dette er seriøse kjøpere som blar opp det jeg ber om uten å krangle på prisen. Pleier personlig aldri å prute på prisen. Siste jeg hadde ute var det en som bydde halve prisen på varen, gadd ikke svare så bø de 80% da blokket jeg. Varen ble solgt til satt pris etter 3 dager. 2
Fru Uperfekt Skrevet 16. august 2023 #49 Skrevet 16. august 2023 ThereGoesBob skrev (På 11.8.2023 den 13.07): Tror pruting går på varekategori. Enkelte varer er det mer naturlig å prute på enn andre. Har solgt en god del på Finn de siste 10 årene, men ser svært sjelden noen prøve å prute og ser jeg det, er det som regel det jeg vil kalle et tullebud og bare overser vedkommende uten å irritere meg nevneverdig. Det jeg synes er litt komisk er hvordan kjøpere veldig ofte spør meg "har du den fortsatt?" som om jeg allerede hadde solgt gjenstanden selv om annonsen er aktiv, lagt ute lenge og heller ikke markert som solgt. Dette er seriøse kjøpere som blar opp det jeg ber om uten å krangle på prisen. Pleier personlig aldri å prute på prisen. Jeg spør pga at det har skjedd mang en gang at selger har glemt å sette den som solgt 1
Fru Uperfekt Skrevet 16. august 2023 #50 Skrevet 16. august 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg liker andre veien, når noen gir et bud så presser jeg opp prisen med følgende: Har allerede bud på den pris, så du må nok opp litt. Har også hatt annonser der jeg skriver opp budene i teksten etterhvert(fiktive), da byr folk innimellom 😂 Anonymkode: 82453...359 De annonsene blar jeg fint forbi 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #51 Skrevet 16. august 2023 AnonymBruker skrev (På 11.8.2023 den 11.58): Jeg syns det er helt naturlig å prute på bruktkjøp. Og særlig hvis jeg vet at varen har ligget ute lenge uten å bli solgt. Men enig i at det er litt unødvendig å prute med 20 kr. Anonymkode: bb8fe...879 Utrolig irriterende for oss som legger ut ting for faktisk verdi. La ut en 2 år gammel 65" TV for 5000,- for noen år siden (var et veldig bra kjøp da, nesten toppmodell) og likevel haglet det inn med skambud. "Tar den for 2000, henter nå, hvor bor du?" Skal jeg begynne å legge på 30% for å være "klar" for prutere? Hater hele den greia. Når det er sagt, ser mange som legger ut ting til fantasipriser, og da er det selvfølgelig noe annet. Anonymkode: c91df...534 2
Månestråla Skrevet 16. august 2023 #52 Skrevet 16. august 2023 Jeg opplever ganske regelmessig at folk leger ut varer til nesten fullpris. De legger ved link til varen som er det høyeste man finner på nettet slik at det ser ut som en noenlunde ok deal men hvis man gjør et søk selv så ser man at man kan få et nytt produkt til samme pris som på Finn. Syns det er helt ok å prute, skambud er irriterende men må bare ignoreres
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #53 Skrevet 16. august 2023 Beste er dessverre å levere ting til gjennvinning/søppel når det har liten verdi. Orker ikke folk som skal prute på alt. Anonymkode: 399bd...959
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #54 Skrevet 16. august 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): JegTelefon fra forrige år er for fattigfranser og er derfor ikke verdt mer enn et par tusenlapper. Anonymkode: cdc03...7f2 Og hva hadde det synspunktet med mitt innlegg å gjøre? Jeg skrev at de byr kanskje hundrelapper for en iphone. Så hva din mening om at den ikke er verdt mer enn "et par tusenlapper" har å gjøre som kommentar, vet jeg ikke. Anonymkode: 3fda8...3ae
omnitron Skrevet 16. august 2023 #55 Skrevet 16. august 2023 snillochsøt skrev (6 timer siden): Hva slags nye ting i butikker pruter du på? Hvordan går du frem? Alt mulig av litt høyere verdi. Turutstyr, lyd/Bilde, verktøy. Dette i typiske butikker som Elkjøp, Power, Xxl etc. Prøver meg ikke på pruting på typisk Jula, Biltema eller Clas Ohlson 1
omnitron Skrevet 16. august 2023 #56 Skrevet 16. august 2023 ThereGoesBob skrev (17 timer siden): Det er smått umoralsk å prute med småselgere som bare prøver å få inn noen ekstra kroner så her betaler jeg "fullpris" med glede. Prute kan man gjøre på shoppingsenteret og i de store kjedene. Eneste om varen ikke er i samme stand som oppgitt så er det greit å slå av noen kroner. Nå er det hovedsaklig torget jeg snakker om. For alt jeg vet kan Finn for deg være ensbetydende med bilsalg på flere millioner kroner. Mange som misforstår begrepet Finn. Ikke alt som skjer på torget. Dette er bare tull. Det er på ingen måte umoralsk å prute på finn. Et bud er et tilbud. Det er høyst frivillig å slå til eller ikke på dette tilbudet om handel. Og selgere må selv velge om det er OK å selge til denne prisen. Hvilket ekstremt mange er. Jeg har aldri hørt en negativ tilbakemelding om pruting på finn annet enn her på kvinneguiden. Jeg pruter på torget, jeg pruter på båt, og jeg pruter på bil. Jo vanskeligere vare å selge, jo hardere pruter jeg. 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #57 Skrevet 16. august 2023 Jeg synes også det er kjempeirriterende når folk skal prute. Vi har ikke en prute-kultur i Norge, som de har i andre land. Jeg oppgir den prisen jeg vil ha for varen. En ting er folk som skriver i annonsen at de er ute etter "bud", men ellers ser jeg det som like frekt å prute på finn som å prøve å prute på rema. Prisen er den som er oppgitt. Ekstra provosert blir jeg når ting allerede ligger ute kjempebillig. Jeg la ut en pent brukt tripptrapp, fra 2019, og inkluderte sittepute. Nypris for en slik tripptrapp er over 2 000 kr, og puten koster rundt 300. Jeg la ut stol + pute til 600 kr. Og pinadø var det ikke en som prøvde prute... Samme da jeg la ut en hel haug med leker, til en verdi av godt over 2 000 kr, til 150 kr - pruting, noen som ville ha det til 100, OG ville jeg skulle sende det... Anonymkode: f4b82...406
omnitron Skrevet 16. august 2023 #58 Skrevet 16. august 2023 frivis skrev (16 timer siden): Pruter du også på ting som ligger lavest i sin kategori? Har du god greie på hva en vare er verdt? Selvsagt kan man prute på mye, når folk priser dem for høyt. Feks flere ganger jeg har sett etter brukt elektronikk, men funnet tilsvarende vare, bare helt nytt for samme eller billigere. Mange rare folk som selger. Jeg kan fint prute på ting som er lavest i sin kategori. Jeg pruter også om det er eneste treffet på finn på det jeg søker på. De eneste gangene jeg ikke pruter er om prisen i seg selv er akseptabel, og jeg virkelig trenger tingen. Da gjør jeg bare det jeg kan for å sikre handelen. Er ikke tingen kritisk for meg så pruter jeg uansett. 1 1
Gjest takinova Skrevet 16. august 2023 #59 Skrevet 16. august 2023 AnonymBruker skrev (På 11.8.2023 den 11.52): Flere som blir irritert på alle som skal prute på Finn og Tise? Spesielt når de bare skal ha det 20 kr billigere eller noe slikt. Hva er vitsen? Jeg har satt en pris for en grunn, og ofte er det lavere enn halv pris av ny pris. Hvis jeg ser at jeg ikke får solgt setter jeg ned prisen selv. Jeg vil faktisk heller gi bort enn å akseptere et sånt bud. Alle som prøver på slikt blir ignorert av meg. Hva synes dere andre her inne? Anonymkode: 0e19b...1cf Pruter kun om det er store summer og/eller jeg egentlig ikke er sikker på om jeg vil ha varen. Er det noe jeg vil ha, så skriver jeg det og overfører penger umiddelbart ved godtatt bud av selger.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #60 Skrevet 18. august 2023 Irriterende bår folk pruter. Likevel: mer irriterende med folk som selger brukt til en skyhøy pris. La meg komme med et eksempel innenfor barneklær. Helt vanlig at folk legger ut regndress fra Kattnakken til 600-800kr brukt. Koster 1000kr ny. Selv dropper jeg bruktmarkedet og kjøper heller på slag. På Kattnakken sin hjemmeside er det salg på samme dressen til 600kr for ny. Det samme med folk som åpenbart har kjøpt på salg. Og som reklamerer med at de har kjøpt til fullpris. Veldig lett å gjennomskue 😂😂 Anonymkode: 2f7aa...9ac 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå