AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #1 Skrevet 11. august 2023 Flere som blir irritert på alle som skal prute på Finn og Tise? Spesielt når de bare skal ha det 20 kr billigere eller noe slikt. Hva er vitsen? Jeg har satt en pris for en grunn, og ofte er det lavere enn halv pris av ny pris. Hvis jeg ser at jeg ikke får solgt setter jeg ned prisen selv. Jeg vil faktisk heller gi bort enn å akseptere et sånt bud. Alle som prøver på slikt blir ignorert av meg. Hva synes dere andre her inne? Anonymkode: 0e19b...1cf 5 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #2 Skrevet 11. august 2023 Hehe ja. Jeg skulle nylig selge en eldre, pent brukt og godt vedlikeholdt hestehenger som akkurat var dyretransportgodkjent for tre nye år. Første dag haglet det inn med meldinger om jeg var villig til å gå ned i pris, hva jeg minimum skulle ha, om det var mulig å kjøpe den på avbetaling osv. En ting er hvis den har vært på finn i ukesvis, men her var det ikke snakk om timer engang. Anonymkode: b95c6...6ce 4
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #3 Skrevet 11. august 2023 Jeg syns det er helt naturlig å prute på bruktkjøp. Og særlig hvis jeg vet at varen har ligget ute lenge uten å bli solgt. Men enig i at det er litt unødvendig å prute med 20 kr. Anonymkode: bb8fe...879 9
Gjest theTitanic Skrevet 11. august 2023 #4 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Flere som blir irritert på alle som skal prute på Finn og Tise? Spesielt når de bare skal ha det 20 kr billigere eller noe slikt. Hva er vitsen? Jeg har satt en pris for en grunn, og ofte er det lavere enn halv pris av ny pris. Hvis jeg ser at jeg ikke får solgt setter jeg ned prisen selv. Jeg vil faktisk heller gi bort enn å akseptere et sånt bud. Alle som prøver på slikt blir ignorert av meg. Hva synes dere andre her inne? Anonymkode: 0e19b...1cf Hvorfor skal det ikke være lov å prute? En vare er verd det markedet vil gi. Du velger selv om du godtar eller ikke. Da er det dumt av deg å bli sur over bud. Et bud er en forespørsel og ikke et krav.
pressplay Skrevet 11. august 2023 #5 Skrevet 11. august 2023 Mest irriterende er dem som spør hva er det laveste man kan selge for og forventer at man skal prute på seg selv. Når jeg da svarer at jeg gå med på å forhandle pris og hiver ballen tilbake til dem så hører man ingenting... 4
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #6 Skrevet 11. august 2023 Jeg priser ting litt dyrere enn hva jeg er villig til å selge for nettopp pga det. Legger jeg ut noe til 500 kr, så får jeg ofte "bud" på 3-400 kr. Anonymkode: 32957...45b 5
ThereGoesBob Skrevet 11. august 2023 #7 Skrevet 11. august 2023 (endret) Tror pruting går på varekategori. Enkelte varer er det mer naturlig å prute på enn andre. Har solgt en god del på Finn de siste 10 årene, men ser svært sjelden noen prøve å prute og ser jeg det, er det som regel det jeg vil kalle et tullebud og bare overser vedkommende uten å irritere meg nevneverdig. Det jeg synes er litt komisk er hvordan kjøpere veldig ofte spør meg "har du den fortsatt?" som om jeg allerede hadde solgt gjenstanden selv om annonsen er aktiv, lagt ute lenge og heller ikke markert som solgt. Dette er seriøse kjøpere som blar opp det jeg ber om uten å krangle på prisen. Pleier personlig aldri å prute på prisen. Endret 11. august 2023 av ThereGoesBob 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #8 Skrevet 11. august 2023 ThereGoesBob skrev (37 minutter siden): Tror pruting går på varekategori. Enkelte varer er det mer naturlig å prute på enn andre. Har solgt en god del på Finn de siste 10 årene, men ser svært sjelden noen prøve å prute og ser jeg det, er det som regel det jeg vil kalle et tullebud og bare overser vedkommende uten å irritere meg nevneverdig. Det jeg synes er litt komisk er hvordan kjøpere veldig ofte spør meg "har du den fortsatt?" som om jeg allerede hadde solgt gjenstanden selv om annonsen er aktiv, lagt ute lenge og heller ikke markert som solgt. Dette er seriøse kjøpere som blar opp det jeg ber om uten å krangle på prisen. Pleier heller aldri å prute på prisen. Blir veldig lei av de som spør om man har varen enda, og de som virker interessert, spør masse og så blir det helt stille. Anonymkode: 66958...75e 5 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #9 Skrevet 11. august 2023 ThereGoesBob skrev (42 minutter siden): Tror pruting går på varekategori. Enkelte varer er det mer naturlig å prute på enn andre. Har solgt en god del på Finn de siste 10 årene, men ser svært sjelden noen prøve å prute og ser jeg det, er det som regel det jeg vil kalle et tullebud og bare overser vedkommende uten å irritere meg nevneverdig. Det jeg synes er litt komisk er hvordan kjøpere veldig ofte spør meg "har du den fortsatt?" som om jeg allerede hadde solgt gjenstanden selv om annonsen er aktiv, lagt ute lenge og heller ikke markert som solgt. Dette er seriøse kjøpere som blar opp det jeg ber om uten å krangle på prisen. Pleier personlig aldri å prute på prisen. Dette er bare en startfrase på finn, som tilsvarende "Hei, hvordan går det?" Men utrolig nok får man ofte "Nei" til svar for mange har både reservert og solgt ting uten å markere det i annonsen. Eller til og med gitt opp og kastet tingen, om annonsen har vært ute lenge. Anonymkode: 95cc2...4dd 8 1 4
powerpuffen Skrevet 11. august 2023 #10 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Flere som blir irritert på alle som skal prute på Finn og Tise? Spesielt når de bare skal ha det 20 kr billigere eller noe slikt. Hva er vitsen? Jeg har satt en pris for en grunn, og ofte er det lavere enn halv pris av ny pris. Hvis jeg ser at jeg ikke får solgt setter jeg ned prisen selv. Jeg vil faktisk heller gi bort enn å akseptere et sånt bud. Alle som prøver på slikt blir ignorert av meg. Hva synes dere andre her inne? Anonymkode: 0e19b...1cf Helt ærlig, om de "bare" skal ha det for 20 kr billigere, så godtar jeg det og går videre med livet. Det er enda mer irriterende når de driver å pruter flere hundrelapper på noe som allerede er kraftig nedpriset. 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #11 Skrevet 11. august 2023 Prute gjør en kun når det står i teksten at pruting er tillatt. Jeg og flere som jeg vet om, svarer ikke på pruting. Anonymkode: 9d120...ef8 2
Tatja Skrevet 12. august 2023 #12 Skrevet 12. august 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Flere som blir irritert på alle som skal prute på Finn og Tise? Spesielt når de bare skal ha det 20 kr billigere eller noe slikt. Hva er vitsen? Jeg har satt en pris for en grunn, og ofte er det lavere enn halv pris av ny pris. Hvis jeg ser at jeg ikke får solgt setter jeg ned prisen selv. Jeg vil faktisk heller gi bort enn å akseptere et sånt bud. Alle som prøver på slikt blir ignorert av meg. Hva synes dere andre her inne? Anonymkode: 0e19b...1cf Det er en del av gamet på Finn. Pruting må være lov, men IKKE når man kommer for å hente varen, har opplevd det et par ganger. 7
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #13 Skrevet 12. august 2023 Selger jeg noe, så legger jeg det ut til litt høyere pris enn hva jeg vil ha og avslutter med "jeg er fleksibel på prisen, men skambud holder man for seg selv". Når man forhandler etterpå sitter kjøper igjen med følelsen at de har gjort en god handel og jeg har fått det jeg egentlig ville ha. Når jeg tar kontakt med andre starter jeg alltid med å vise interesse og spør om den kanskje er lovet bort allerede. For ferdig solgt med oppmøte, penger bytter eier og vare hentet er noe helt annet enn at noe er avtalt. Og jeg pruter aldri med mindre annonsen opplyser om at det er greit. Anonymkode: 81479...935
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #14 Skrevet 13. august 2023 Pruting er en del av spillet ved kjøp og salg av brukt. I resten av verden på nytt også, men nordmenn tror de er rike, og lar være. Men normen i verden er pruting, at utsalgspris er en drømmepris. Dermed pruter man. Takler du ikke pruting har du lite på Finn.no å gjøre… Anonymkode: 8598b...3d0 6
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #15 Skrevet 15. august 2023 On 8/11/2023 at 11:52 AM, AnonymBruker said: Flere som blir irritert på alle som skal prute på Finn og Tise? Spesielt når de bare skal ha det 20 kr billigere eller noe slikt. Hva er vitsen? Jeg har satt en pris for en grunn, og ofte er det lavere enn halv pris av ny pris. Hvis jeg ser at jeg ikke får solgt setter jeg ned prisen selv. Jeg vil faktisk heller gi bort enn å akseptere et sånt bud. Alle som prøver på slikt blir ignorert av meg. Hva synes dere andre her inne? Anonymkode: 0e19b...1cf Helt greit å prute Anonymkode: 8327c...f4f
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #16 Skrevet 15. august 2023 On 8/11/2023 at 1:07 PM, ThereGoesBob said: Tror pruting går på varekategori. Enkelte varer er det mer naturlig å prute på enn andre. Har solgt en god del på Finn de siste 10 årene, men ser svært sjelden noen prøve å prute og ser jeg det, er det som regel det jeg vil kalle et tullebud og bare overser vedkommende uten å irritere meg nevneverdig. Det jeg synes er litt komisk er hvordan kjøpere veldig ofte spør meg "har du den fortsatt?" som om jeg allerede hadde solgt gjenstanden selv om annonsen er aktiv, lagt ute lenge og heller ikke markert som solgt. Dette er seriøse kjøpere som blar opp det jeg ber om uten å krangle på prisen. Pleier personlig aldri å prute på prisen. Det skjer veldig ofte at selger har solgt varen og ikke markert den som solgt Anonymkode: 8327c...f4f 4 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #17 Skrevet 15. august 2023 Jeg liker andre veien, når noen gir et bud så presser jeg opp prisen med følgende: Har allerede bud på den pris, så du må nok opp litt. Har også hatt annonser der jeg skriver opp budene i teksten etterhvert(fiktive), da byr folk innimellom 😂 Anonymkode: 82453...359 3
Million Skrevet 15. august 2023 #18 Skrevet 15. august 2023 Det kommer rett som det er tråder her på KG om det samme temaet. Finn og problemer med kjøpere som ikke møter opp, og pruting, selvsagt. Jeg lar meg sjelden lokke til å selge noe skittbillig for frekke bud, da hiver jeg heller tingen i søpla enn å la en sleiping og frekkas få viljen sin. De kjøper sikkert kun varer de har klart å prute på, og så selger de dem dyrere igjen selv senere. Mobiltelefoner er et typisk eksempel på dette. Forrige gang jeg solgte en iphone, fikk jeg en lang melding fra noen som mente de var så fattige men at datteren på 14 trengte en iphone, og kunne jeg selge dem telefonen min for slikk og ingenting bare fordi det var så synd på dem? Husker ikke prisen de ba om nå, men det var en telefon til flere tusen som de ville ha for noen hundrelapper. Jeg sa nei.
frivis Skrevet 15. august 2023 #19 Skrevet 15. august 2023 (endret) Jeg bryr meg ikke om noen spør pågående om pruting. Jeg vet hva min vare er verdt, og priser ganske langt nede pga folk vanligvis priser for høyt. Så hos meg er det ferdig pruta for å si det mildt. Jeg bare putter en 🤣 hver gang noen spør om pruting *bye buh*. Selger det meste etter 1-3 dager, så jeg vet jeg priser innenfor. Det mest tragiske med det hele er at pruter'ne ofte kommer etter jeg har solgt varen og ønsker å kjøpe den til min pris. Men tror noen bare pruter uansett hva prisen er, de tror at da gjør de et godt kjøp. Endret 15. august 2023 av frivis 1
omnitron Skrevet 15. august 2023 #20 Skrevet 15. august 2023 (endret) Pruter på det meste på finn, og får stort sett varene jeg ønsker billigere enn listet pris. Det er tullete og uøkonomisk å ikke prute. Har nok spart noen titusener av kroner på pruting. Jeg pruter også på nye ting i butikker. Svært sjeldent det ikke blir gitt noe ekstra rabatt. Endret 15. august 2023 av omnitron 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå