AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #1 Skrevet 11. august 2023 Jeg flyttet inn til kjæresten min tidligere i år, han bor på ett ganske øde sted og jeg bodde i en by. Så det er ganske stor forskjell, jeg kjenner ingen her, dvs har ingen venner å finne på noe med. Og det er heller ikke så mye å finne på alene. Så det er ingen aktiviteter annet enn å gå ut å gjøre noe, og det er ingen å dra på besøk til. Han er mye ute og gjør sine egne ting når han ikke er på jobb, og på kveldene når vi har mulighet til å ha alene tid drar han også å gjør egne ting. Jeg må være hjemme da jeg har ett barn. Prøvde å si til han at jeg kjeder meg, og syns det er kjedelig å være alene hele tiden. Da fikk jeg til svar at det var mye å gjøre. Og mye å gjøre, det vil si husarbeid. Jeg kunne jo rydde badet, vaske diverse ting osv. Jeg føler også at hvis jeg gjør noe for meg selv som han mener er unødvendig så blir han småsur. Dvs jeg jobber ikke, så jeg har brukt å gjøre litt ting for å kose meg alene av og til som å ta meg en tur til nærmeste by å gå på cafe alene eller noe. Da mener han jeg har prioritert feil fordi jeg burde vært hjemme og ordnet med huset. Jeg er så oppgitt at jeg vurderer å bare flytte tilbake å bo alene i byen fordi jeg ønsker ikke å ha ett liv som baserer seg på at jeg skal bruke dagene mine på å rydde og vaske, og hva er vitsen med å være samboer om man uansett er alene 90% av tiden. Og det er det. Men samtidig vet jeg han blir lei seg om jeg flytter, fordi jeg er gravid og vi venter ett felles barn. Anonymkode: 78d1d...fc2 2 11
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #2 Skrevet 11. august 2023 Han forstår ikke at du kjeder deg, men kanskje han ville forstått det bedre hvis du sa at du manglet å treffe venner, snakke med voksne mennesker og å gjøre ting utenfor husets fire vegger? At et liv med kun husarbeid (selv om det er mer enn nok å gjøre) ikke er et liv? Alke trenger variasjon, menneskelig kontakt og nye impulser. Du trives ikke. Noe må gjøres. Kan han tipse/ hjelpe deg til å bli kjent med andre der dere er? Evt kan han flytte til byen? Anonymkode: 0bf99...7af 9 5
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #3 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han forstår ikke at du kjeder deg, men kanskje han ville forstått det bedre hvis du sa at du manglet å treffe venner, snakke med voksne mennesker og å gjøre ting utenfor husets fire vegger? At et liv med kun husarbeid (selv om det er mer enn nok å gjøre) ikke er et liv? Alke trenger variasjon, menneskelig kontakt og nye impulser. Du trives ikke. Noe må gjøres. Kan han tipse/ hjelpe deg til å bli kjent med andre der dere er? Evt kan han flytte til byen? Anonymkode: 0bf99...7af Er ikke så lett å bli kjent med andre her da plassen er ekstremt liten, og det bor mest eldre folk her. Han vil ikke flytte til byen virker det som, han sier det er pga jobb men jeg tror det er fordi han vil bo her, fordi jobben hans er slik at det hadde fungert å pendle. Anonymkode: 78d1d...fc2 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #4 Skrevet 11. august 2023 Men var du ikke klar over disse tingene før du valgte å flytte inn hos ham? Jeg synes dessuten det er betenkelig at han mener at husarbeidet kun er ditt ansvar og at det skal være din "hovedaktivitet". For ikke å snakke om at han blir snurt hvis du gjør noe for din egen del. De røde flaggene står i kø..... Anonymkode: b4f82...bae 29 5
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #5 Skrevet 11. august 2023 Hva er det han finner på da? Har han venner på egen alder eller aktiviteter? Hvis han har venner på egen alder - har de søstre eller kjærester som du kunne bli kjent med gjennom han? Hva slags aktiviteter gjør han- noen ideer/ inspirasjon du kan hente der? Kan hende du ender opp med å flytte tilbake til byen, men det meste bør være forsøkt før det. Anonymkode: 0bf99...7af 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #6 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Er ikke så lett å bli kjent med andre her da plassen er ekstremt liten, og det bor mest eldre folk her. Han vil ikke flytte til byen virker det som, han sier det er pga jobb men jeg tror det er fordi han vil bo her, fordi jobben hans er slik at det hadde fungert å pendle. Anonymkode: 78d1d...fc2 Hvis det fungerer å pendle fra byen for han må det da gå an at du drar inn til byen siden du ikke jobber? Anonymkode: 965f5...f62 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #7 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men var du ikke klar over disse tingene før du valgte å flytte inn hos ham? Jeg synes dessuten det er betenkelig at han mener at husarbeidet kun er ditt ansvar og at det skal være din "hovedaktivitet". For ikke å snakke om at han blir snurt hvis du gjør noe for din egen del. De røde flaggene står i kø..... Anonymkode: b4f82...bae Nei fordi da har jeg jo hatt mitt eget sted og bare vært på besøk, og forventet ikke at jeg skulle sitte alene mesteparten av tiden, og at de «aktivitetene» han mener jeg kan drive med er husarbeid. Han forstår ikke at det er veldig tungt heller akkurat nå fordi jeg er gravid, og at det i tillegg er en grunn til at jeg ikke jobber. Hadde jeg klart å rundvaske og drive med husarbeid hele dagen så hadde jeg jo klart å jobbe også. Anonymkode: 78d1d...fc2 1 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #8 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva er det han finner på da? Har han venner på egen alder eller aktiviteter? Hvis han har venner på egen alder - har de søstre eller kjærester som du kunne bli kjent med gjennom han? Hva slags aktiviteter gjør han- noen ideer/ inspirasjon du kan hente der? Kan hende du ender opp med å flytte tilbake til byen, men det meste bør være forsøkt før det. Anonymkode: 0bf99...7af Han drar å sykler, drar å trener, drar på besøk. Drar å gjør ting alene for det meste. Men som sagt har jeg ett barn så det passer ikke å dra masse ut på kveldene. Anonymkode: 78d1d...fc2 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #9 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis det fungerer å pendle fra byen for han må det da gå an at du drar inn til byen siden du ikke jobber? Anonymkode: 965f5...f62 Det er cirka en time + å kjøre. Så blir ett stykke tur retur. Anonymkode: 78d1d...fc2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #10 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei fordi da har jeg jo hatt mitt eget sted og bare vært på besøk, og forventet ikke at jeg skulle sitte alene mesteparten av tiden, og at de «aktivitetene» han mener jeg kan drive med er husarbeid. Han forstår ikke at det er veldig tungt heller akkurat nå fordi jeg er gravid, og at det i tillegg er en grunn til at jeg ikke jobber. Hadde jeg klart å rundvaske og drive med husarbeid hele dagen så hadde jeg jo klart å jobbe også. Anonymkode: 78d1d...fc2 Men snakket dere ikke om forventninger, fordeling av husarbeid, økonomi og andre praktiske ting før dere ble enige om at du skulle flytte inn? Anonymkode: b4f82...bae 3 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #11 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men snakket dere ikke om forventninger, fordeling av husarbeid, økonomi og andre praktiske ting før dere ble enige om at du skulle flytte inn? Anonymkode: b4f82...bae Jo men føler alt har forandret seg etter jeg faktisk flyttet inn. Anonymkode: 78d1d...fc2 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #12 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Nei fordi da har jeg jo hatt mitt eget sted og bare vært på besøk, og forventet ikke at jeg skulle sitte alene mesteparten av tiden, og at de «aktivitetene» han mener jeg kan drive med er husarbeid. Han forstår ikke at det er veldig tungt heller akkurat nå fordi jeg er gravid, og at det i tillegg er en grunn til at jeg ikke jobber. Hadde jeg klart å rundvaske og drive med husarbeid hele dagen så hadde jeg jo klart å jobbe også. Anonymkode: 78d1d...fc2 Hvorfor få et barn i dette forholdet når det er som det er? Anonymkode: 761a3...95f 8
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #13 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er cirka en time + å kjøre. Så blir ett stykke tur retur. Anonymkode: 78d1d...fc2 Ja, men det blir vel ikke noe kortere for han hvis han skal pendle til jobb samme strekning. Anonymkode: 965f5...f62
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #14 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor få et barn i dette forholdet når det er som det er? Anonymkode: 761a3...95f Fordi vi har fungert veldig bra som særboere 😊 graviditeten var heller ikke planlagt, men det er ikke dilemmaet. Anonymkode: 78d1d...fc2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #15 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, men det blir vel ikke noe kortere for han hvis han skal pendle til jobb samme strekning. Anonymkode: 965f5...f62 Ja men poenget er at jeg og barnet ville trivdes bedre. Og han måtte pendlet noen få ganger i mnd, ikke hver dag. Han jobber ikke hver dag, men når han har fri og faktisk kan finne på noe med meg/oss så prioriterer han å gjøre ting alene. Anonymkode: 78d1d...fc2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #16 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Fordi vi har fungert veldig bra som særboere 😊 graviditeten var heller ikke planlagt, men det er ikke dilemmaet. Anonymkode: 78d1d...fc2 Igjen hvorfor hvorfor få barn med en man ikke har bodd med? Det kommer jo til å bli et dilemma, når du sitter hjemme med to barn og kjeder deg, mens han driver med sine ting. Eller tror du han kommer til å endre seg så fort barnet blir født? Anonymkode: 761a3...95f 7
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #17 Skrevet 11. august 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Fordi vi har fungert veldig bra som særboere 😊 graviditeten var heller ikke planlagt, men det er ikke dilemmaet. Anonymkode: 78d1d...fc2 3 minutter siden, AnonymBruker said: (...) når han har fri og faktisk kan finne på noe med meg/oss så prioriterer han å gjøre ting alene. Anonymkode: 78d1d...fc2 Skynd deg å flytte tilbake, før barnet kommer. Ellers blir du fanget i gokk med en mann som ikke gidder deg. Anonymkode: e6d27...1ed 10 9
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #18 Skrevet 11. august 2023 Han trengte hushjelp, og fikk det. Anonymkode: dc74a...256 7 6
Virrevirrevapp Skrevet 11. august 2023 #19 Skrevet 11. august 2023 Det finnes nok noe å gjøre der du bor. Men han må være mer hjemme med barnet på kveldstid så du kan dra ut og skaffe deg et nettverk.
Kvinne87Rogaland Skrevet 11. august 2023 #20 Skrevet 11. august 2023 Dette endrer seg kanskje når barnet kommer. Du vil ha fullt opp med barnet, og du møter andre mødre på barselgruppe, babysang osv. Slik var det hvertfall for meg. Jeg flyttet fra byen til bygda hans da jeg var 6 måneder på vei. Og har fått flere venninner med baby. Dagene går til trilleturer, kafébesøk, babysang og babysvømming. Elsker det. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå