AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #1 Skrevet 11. august 2023 Hei! Jeg har et kjøleskap kjøpt på IKEA jeg skal klage på, 6 måneder gammelt. De mener jeg selv skal ta kontakt med elektrolux for veien videre. Samme gjelder koketoppen min kjøpt på Elkjøp. 6 måneder den også, må reklamere da også. Der hevder de jeg må ta kontakt med Elko (platetoppen er Nikola Tesla) Er det virkelig sånn det er? At butikken jeg kjøper et produkt i, ikke hjelper meg? Anonymkode: 42e19...987 1
Schmuhu Skrevet 11. august 2023 #2 Skrevet 11. august 2023 Tja. Tviler på at det holder i en rettsak. Men det har dessverre blitt en bransjestandard. Butikken er bare et mellomledd. Istedenfor at de sender ting videre til reklamasjon, så sender du reklamasjon direkte til de som produserte produktet. Jeg mener det er en uting når den fysiske butikken eksisterer rett ned gaten. De burde tilby begge løp. Schmuhu
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #3 Skrevet 11. august 2023 Det er stort sett hjemmeservice på hvitevarer. Det betyr at du har kontakt med verkstedet og avtaler tid og sted. Videre trenger verkstedet litt info om produktet som kun du har tilgjengelig fysisk på produktet. Dette er serienummer og produktnummer som står klistret på selve produktet. Så svaret er ja, det er slik det er. De skal selvsagt hjelpe deg med kontaktinfo til rett verksted. Du må også ha kjøpsbevis/kvittering tilgjengelig som bevis på garanti. Anonymkode: e3ace...af8 1 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #4 Skrevet 11. august 2023 https://www.ikea.com/no/no/customer-service/returns-claims/appliances/ Anonymkode: aa723...c8a
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #5 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Det er stort sett hjemmeservice på hvitevarer. Det betyr at du har kontakt med verkstedet og avtaler tid og sted. Videre trenger verkstedet litt info om produktet som kun du har tilgjengelig fysisk på produktet. Dette er serienummer og produktnummer som står klistret på selve produktet. Så svaret er ja, det er slik det er. De skal selvsagt hjelpe deg med kontaktinfo til rett verksted. Du må også ha kjøpsbevis/kvittering tilgjengelig som bevis på garanti. Anonymkode: e3ace...af8 Dette! har selv samme erfaring med hvitevarer kjøpt på Elkjøp/Lefdal Anonymkode: d9a80...d76
Pappi Skrevet 11. august 2023 #6 Skrevet 11. august 2023 Jeg stusset også over dette første gang jeg hadde trøbbel med en hvitevare innenfor reklamasjonstiden, men etter å ha hatt et par tilfeller opp gjennom årene må jeg si at det egentlig er bedre sånn. leverandøren/produsenten har i de tilfellene jeg har vert borti løst dette raskt og på en bra måte og den jeg har snakket med først på telefonen har oftest hatt en klar formening om hva som har vert feil. 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #7 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei! Jeg har et kjøleskap kjøpt på IKEA jeg skal klage på, 6 måneder gammelt. De mener jeg selv skal ta kontakt med elektrolux for veien videre. Samme gjelder koketoppen min kjøpt på Elkjøp. 6 måneder den også, må reklamere da også. Der hevder de jeg må ta kontakt med Elko (platetoppen er Nikola Tesla) Er det virkelig sånn det er? At butikken jeg kjøper et produkt i, ikke hjelper meg? Anonymkode: 42e19...987 De hjelper deg jo? Det er veldig lett å ta kontakt med leverandørene til Ikea, ring nummeret som du fikk (ellers så står de på Ikea sine sider) også får du hjelp med engang. Synes ordningen til Ikea om at man tar kontakt med produsenten dirkete er veldig bra, da slipper man å gå igjennom et ledd som bare gjør at det tar lengre tid. Anonymkode: 4d400...07d 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #8 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): De hjelper deg jo? Det er veldig lett å ta kontakt med leverandørene til Ikea, ring nummeret som du fikk (ellers så står de på Ikea sine sider) også får du hjelp med engang. Synes ordningen til Ikea om at man tar kontakt med produsenten dirkete er veldig bra, da slipper man å gå igjennom et ledd som bare gjør at det tar lengre tid. Anonymkode: 4d400...07d Nei det er nettopp det de ikke gjør. Elko har verdens dårligste kundeservice hvis de i det hele tatt svarer 🫠 Anonymkode: 42e19...987
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #9 Skrevet 11. august 2023 Jeg har jobbet som kjøkkenkonsulent på IKEA, og ja - reklamasjon går gjennom leverandøren de er eksperter på sine produkter og kan ta en vurdering på om det holder å sende en ny del, en servicemann hjem til dere eller om dere rett og slett må ha et nytt produkt. Det er vanskelig for de som står i returavdelingen på IKEA å si noe om. Anonymkode: 56db6...471 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #10 Skrevet 11. august 2023 Ja, slik fungere det. Hadde selv reparadjon på komfyr, servicemann kom og feilsøkte, bestilte del og kom og byttet. Samme med en forsterker som lyden ble borte, fikk tlf.nr til sentrale verkstedet og de sendte meg lappen for å klistre på originalpakken, de reparerte og sendte den tilbake kort tid etter. Begge på garanti, null problem. Anonymkode: e7bc4...0ea 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #11 Skrevet 11. august 2023 8 hours ago, AnonymBruker said: Nei det er nettopp det de ikke gjør. Elko har verdens dårligste kundeservice hvis de i det hele tatt svarer 🫠 Anonymkode: 42e19...987 Hvorfor kontakter du Elko vedrørende feil på hvitevarer? Anonymkode: 7513d...cd3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå