AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #1 Skrevet 11. august 2023 Jeg holder på å bli gal av allergien min. Hatt det i flere år. Konstant rennende nese (særlig på morgenen), tett og nyser. Har prøvd litt diverse allergimedisiner, men er svært sensitiv og reagerer på dem og. Ønsker gjerne å holde det i sjakk uten medisiner, hvis det lar seg gjøre.. Frem til nå har jeg ikke gjort så mange tiltak, så lurer litt på hva folk gjør for å holde det i sjakk/eventuelt noe som har hjulpet? Råd og tips tas imot med stor takk Anonymkode: 1ef86...0d8
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #2 Skrevet 11. august 2023 Kan du forsøke vaksinering? Jeg kan dessverre ikke det da jeg har autoimmun sykdom. Men har hørt andre som har vært veldig fornøyd. Anonymkode: 054c3...087
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #3 Skrevet 11. august 2023 Hva slags reaksjon får du av allergimedisinene da? Her bruker jeg ceterizine året rundt og det funker veldig bra. Støvsuger og vasker ofte, bruker kjøper dyre dyner og puter med slik midd resistant fabric osv. Anonymkode: 64be1...fd7
Hedda-78 Skrevet 12. august 2023 #4 Skrevet 12. august 2023 Kast ut tepper, gardiner, tekstilmøbler. Kjøp Allergo dyne og pute.
kathyzz Skrevet 12. august 2023 #5 Skrevet 12. august 2023 Holde det i sjakk uten medisiner? Nei det orker jeg ikke. Jeg tar allergisprøyte to ganger i året. Untatt nå som jeg ammer. Det kjennes 🤧
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #6 Skrevet 12. august 2023 Har husstøvmiddallergi, men gjør stort sett ikke annet enn å holde det normalt rent og støvfritt i huset. Det fungerer bra. Anonymkode: b335c...b97
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #7 Skrevet 13. august 2023 Det er mulig jeg har mildere versjon enn deg. Men jeg holder det ganske i sjakk med å ha stålkontroll på tekstilene i hjemmet. Ingen tekstiler på soverom utover seng og gardiner. Gardinene vaskes noen ganger i året. Alle sider av madrass støvsuges mulig annenhver måned. Dyner vaskes regelmessig. Sengetøy byttes hver uke. Det er klesskap på soverommet, men ingen brukte klær legges inn igjen der. Har en kraftig Dyson støvsuger, det gjør står forskjell. Så går jevnlig over tepper og sofaer. Ingen gardiner i stue. Klær som har vært brukt, og så blir liggende, er en versting. Elsker sommerhalvåret der alt jeg har på meg er nyvasket. Og så vet jeg at jeg får noen runder med plager når vintersesongen begynner, selv om jeg lufter klærne godt. Ber alltid om rom uten teppe på hotell, da pleier det å gå fint, sikkert fordi sengetøy byttes så ofte. Anonymkode: 37725...38c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå