Gå til innhold

Hvor mye bedre er livet med "en bra kropp" (utseende)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en singel kvinne på 32. Ikke utpreget vakker i ansiktet, ganske normal kropp med med litt ekstra mage og lår, og har vansker med å finne klær som kler min kroppsform. Men jeg er ellers slank, med lange bein og armer. For noen år siden hadde jeg en lang periode med trening og sunn mat, veide ca 5 kg mindre enn nå og følte meg utrolig bra med mitt eget utseende. Fikk en del oppmerksomhet fra menn da, men jeg hadde kjæreste på den tida. 

Nå vurderer jeg å gjøre noen grep ene og alene for å gå ned et par kg i vekt. Jeg er allerede normalvektig (66 kg, 175 høy), så det er snakk om å gå ned et par kg bare, og trene litt styrke for å få en fastere mage. Dette vil jeg gjøre kun for utseendets skyld, for jeg føler meg mye finere om jeg veier noen kg mindre. Tror jeg. Og jeg er også singel og ønsker å tiltrekke meg flere menn. Med litt mindre mage, så vil flere klær se bra ut på meg og jeg kan kanskje tiltrekke meg flere. Jeg ønsker meg en bra kjæreste, og kanskje jeg utvider omkretsen over hvem som blir tiltrukket av meg om jeg går ned 3 kg. 

Dette høres så utrolig overfladisk ut, men er det noen som har gjort seg noen erfaringer her? Har dere tiltrukket dere vesentlig flere menn ved å gå ned bare noen få kg? Kanskje er det først og fremst fordi man føler seg vel selv, eller er det rent utseendemessig? Kan dere si at dere har fått bedre livskvalitet av å bli bittelitt slankere? 

Anonymkode: f9986...c8a

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er en singel kvinne på 32. Ikke utpreget vakker i ansiktet, ganske normal kropp med med litt ekstra mage og lår, og har vansker med å finne klær som kler min kroppsform. Men jeg er ellers slank, med lange bein og armer. For noen år siden hadde jeg en lang periode med trening og sunn mat, veide ca 5 kg mindre enn nå og følte meg utrolig bra med mitt eget utseende. Fikk en del oppmerksomhet fra menn da, men jeg hadde kjæreste på den tida. 

Nå vurderer jeg å gjøre noen grep ene og alene for å gå ned et par kg i vekt. Jeg er allerede normalvektig (66 kg, 175 høy), så det er snakk om å gå ned et par kg bare, og trene litt styrke for å få en fastere mage. Dette vil jeg gjøre kun for utseendets skyld, for jeg føler meg mye finere om jeg veier noen kg mindre. Tror jeg. Og jeg er også singel og ønsker å tiltrekke meg flere menn. Med litt mindre mage, så vil flere klær se bra ut på meg og jeg kan kanskje tiltrekke meg flere. Jeg ønsker meg en bra kjæreste, og kanskje jeg utvider omkretsen over hvem som blir tiltrukket av meg om jeg går ned 3 kg. 

Dette høres så utrolig overfladisk ut, men er det noen som har gjort seg noen erfaringer her? Har dere tiltrukket dere vesentlig flere menn ved å gå ned bare noen få kg? Kanskje er det først og fremst fordi man føler seg vel selv, eller er det rent utseendemessig? Kan dere si at dere har fått bedre livskvalitet av å bli bittelitt slankere? 

Jeg tenker at det var mer trygghet i deg selv som ga en flott utstråling, at det var det som tiltrakk mannfolka fremfor noen kg mindre. Hva med å jobbe med det?

Anonymkode: 826ba...d37

• Nyttig 3
Skrevet

Så få kg spiller ingen rolle. Det er det du utstråler som skaper endringen! 
Snakker vi 10+ kg vil det selvsagt ha mye å si på utseende. 
Høres mer ut som du trenger en selvtillitsboost. Får du det ved å gå ned 3 kg og trene så gjør det ☺️

Anonymkode: 1292a...549

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg tiltrakk meg flere menn av å veie mindre.

Ikke bevisst derfor jeg veide mindre dog - og jeg var uansett opptatt. 

Er ganske lite lurt å søke etter ekte relasjoner som kan vare med det grepet der - for kropp/utseende vil forandre seg for alle ila livet. 

Anonymkode: bff7f...f76

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har hatt ganske så jojovekt. Er 173 cm og har veid alt mellom 56 til 75 kg de siste 10 årene (er 30 år). Har ikke merket forskjell når det kommer til oppmerksomhet fra menn. Jeg har følt meg vel så og si uansett hvilken vekt jeg har hatt. Kanskje minst fornøyd da jeg var på mitt tynneste da rumpa ble i minste laget etter min smak (jeg må trene mye styrke samt ha litt fett for at rumpa skal være rund og fin). Nå er jeg 67 kg og sånn passe trent og min nåværende partner elsker kroppen min og for hans del hadde det ikke gjort noe om jeg la på meg litt til heller. Får også fortsatt oppmerksomhet fra andre menn. Føler at klærne sitter bedre også nå sammenlignet med da jeg var på mitt tynneste.

Tror som flere over skriver at det handler mye om selvbilde og utstråling 😊

Anonymkode: e7183...35e

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Sier seg nesten selv at når man føler seg bra med seg selv har man en helt annen utstråling enn om man ikke føler seg vel med seg selv. 

Jeg har alltid vært mye mer attraktiv for menn når jeg har det bra med meg selv enn når jeg ikke hadde det bra med meg selv. 5 kg til eller fra, eller 10 for den saks skyld, har derimot betydd nøyaktig ingenting. 

• Nyttig 1
Skrevet

Heldigvis er det lett å finne ut. Et par kilo tar du på en måned. Men det er klart man føler seg bedre når man ser objektivt bedre ut. 

Anonymkode: e2d5a...7d7

Skrevet

Vært 10 kg mer enn jeg er nå, vært 10 kg mindre. 

Det jeg føler har gitt meg mest oppmerksomhet er å være glad 😅

Anonymkode: 81747...e34

• Nyttig 2
Gjest Mysticgirl
Skrevet

Jeg har vært både overvektig, tynn, slank og normalvektig, og ikke merket noe forskjell i oppmerksomhet fra menn.

Skrevet

Bra, du føler deg mye bedre. Føler det mere attraktiv, sunnere, sprekere. Dopaminen som kommer av disse følelsene er bedre enn mat for meg.

Anonymkode: 6eb00...6fc

Skrevet

Jeg er en mann på nærmere to meter. I flere perioder av livet har jeg trent en god del og spist sunt. Vekta gikk fra 120 til 95kg og oppmerksomheten fra det annet kjønn gikk fra eksakt null til en del.

Anonymkode: a51ba...ae5

Skrevet

Skulle vært interessant som mann å kunne gå fra lav til høy eller motsatt 😄 Og opplevd forskjellen i hvordan man blir behandlet, og forskjellen i oppmerksomhet fra kvinner. Det er naturligvis ikke mulig, men ville vært veldig interessant. 

Anonymkode: a588c...0e7

Skrevet

Tror ikke de få kg utgjør noe forskjell mtp oppmerksomhet fra menn. Derimot de kiloene fra eller til kan utgjøre forskjell når det kommer til utstrålingen og selvbildet ditt, som kan gjøre deg mer tiltrekkende (som det nevnes av flere). 

Du må gjøre det du føler er best for deg, ikke det du tror andre vil foretrekke.

Skrevet

Det «riktige» svaret er vel at utstråling er mye viktigere enn vekt, og at du bør lære deg å være stolt av den kroppen du har, for da kommer utstrålingen. Det er langt ifra min erfaring. Veier jeg mer enn jeg selv ønsker, føler jeg meg elendig, og har null utstråling. Jeg kan sikkert bruke resten av livet på å prøve å bli stolt av meg selv og elske kroppen min, uten å få det til. Da er det mye enklere og raskere å droppe noen kilo.

Anonymkode: 6dc06...6ba

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Tenker det primært handler om å føle seg bedre. selvtillit =tiltrekkende . Når det er sagt,  høres du ut som perf vekt , mtp høyde . Men å trene for å føle seg bedre,  er aldri feil , masse helsegevinst i det💪

Skrevet

Ja merket forskjell da jeg gikk ned 5-10kg, fikk mye mer oppmerksomhet fra menn. Menn jeg allerede kjente kommenterte også mer på hvor fin jeg var osv etter jeg gikk ned noen kg. Litt som du sier, det å gå ned noen kg gjorde at jeg følte meg mer komfortabel i en del klær osv, som igjen kan ha påvirket selvtillit og utstråling tenker jeg

Anonymkode: 5b9bf...23f

• Hjerte 1
Skrevet

At en person med overvekt, og i hvert fall fedme, kan øke trivsel- og oppmerksomhetskvioten på å gå ned i vekt er udiskutabelt. Men det gjelder ikke deg. Du er normalvektig.

Trening er uansett bra for helsen, men helt ærlig - jeg har trent i 2 år nå, og ser ikke noen store endringer på det estetiske. Men enorm endring på utholdenheten, mestringsfølelsen, blitt kvitt små vondter, mer energi. Og det utstråler jeg for omverdeen - jeg er fornøyd med innsatsen, hvor sunn og sterk jeg er. I det hele tatt. Velger å ikke zoome inn på "problemområdene". Ja, jeg har litt mage, men så hadde jeg en times hard sirkeltrening i går, så jeg vinner over selvkritikken 💪

Anonymkode: fb29f...216

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...