Gå til innhold

Flom. Er omkjøing skiltet i Gudbrandsdalen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må reise fra østlandet til dovre pga sykdom i familien. Er det noen som har kjørt denne ruta nå når E6 er stengt og vet om det er satt opp skilt for omkjøring for personbiler? Evt noen som bor der og vet? 

Anonymkode: 0c301...e38

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk! Jeg har vært inne på den og ser hvor veiene er stengt. Den gir meg ikke  forslag til alternative ruter. Så jeg lurer på om det er satt opp skilt for omkjøring eller bare skilt om stengt så alle må finne ny rute selv. 

Skrevet

Jeg savner forslag om alternative ruter da jeg sliter med gps i bilen, er lite kjent utenom fast rute(østover), dårlig retningssans, og ikke er i form til å kjøre i 15 timer. Men har valgt å utsette til ut i neste uke. Blir det ikke bedre blir det fly. Med mini flyttelass😂

Anonymkode: f7c0c...33c

Skrevet

Er vel enklest å kjøre Østerdalen? 

Anonymkode: 3f07c...ffc

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg savner forslag om alternative ruter da jeg sliter med gps i bilen, er lite kjent utenom fast rute(østover), dårlig retningssans, og ikke er i form til å kjøre i 15 timer. Men har valgt å utsette til ut i neste uke. Blir det ikke bedre blir det fly. Med mini flyttelass😂

Skjønner godt at du utsetter! Jeg vil hjerne komme meg opp til familien nå pga sykdom selv om det blir litt mer kronglete å kjøre. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er stengte veier fra østerdalen og over til Dombås. Vet ikke om omkjøring er mulig/enklere der. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det er stengte veier fra østerdalen og over til Dombås. Vet ikke om omkjøring er mulig/enklere der. 

Er veien fra Fallet til Dovre stengt også?

Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Du kan velge å gå inn på beskrivelsen, velge unngå trafikkhendelse og beregne ruten på nytt

Åpne bilde

• Liker 1
Skrevet

Er ikke samme rute, men jeg står på tur til å ta fatt på veien til Lom igjen fra hamar. Jeg må kjøre via gjøvik, fagernes, tyin, øvre årdal, sognefjellet osv. Kan ta den ruta du også, men blir forbanna langt, Ts! Du må isåfall kjøre til Vågå og til Otta så du kommer på E6 igjen der.

Baksideveien, altså kjent som gammleveien forbi Frya/Ringebu er etter sigende åpen. Hvordan det står til mella ringebu-otta og otta-dombås aner jeg ikke

Skrevet
tonebelinda skrev (34 minutter siden):

Du kan velge å gå inn på beskrivelsen, velge unngå trafikkhendelse og beregne ruten på nytt

Åpne bilde

Takk! Den beregner en ny rute via østerdalen, og den nye ruta inkluderer også stengte veier. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, for FV 29 er stengt. 

Anonymkode: adeee...377

Skrevet

Er veien fra Fallet til Dovre stengt også?

Den er nattestengt pga villrein. Uansett ikke dimensjonert for mye ekstra trafikk. 

Skrevet

Nei, da blir det i så fall Savalen osv. Men veien i Strålsjøåsen tåler ikke dette, kommer til å rase den og. 

Skrevet

Jeg hørte ei som skulle til Lesja (omtrent det samme) som ikke fant noen annen løsning enn å fly til ålesund eller molde og bli hentet der

Anonymkode: 34859...2b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...