AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #1 Del Skrevet 11. august 2023 Skal i babyshower, og fikk servert en liste fra mammaen på hva hun ønsker seg. Og det er masse dyre ting, som cosyfix ammepute etc. Skjønner at man kan spleise på dyrere ting, men trodde babyshower skulle være en overraskelse jeg, og at man kjøper litt småtteri, noen søte plagg? Synes det har tatt litt av 🙈 Anonymkode: 6052f...046 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #2 Del Skrevet 11. august 2023 Jeg har ikke fått ønskeliste i noen av de jeg har gått i, men det hadde jo gjort det litt enklere. Om babyshoweren ikke er så langt unna fødsel pleier jeg å spørre litt tilfeldig om det har handla inn alt de skal eller om det er noe de mangler Anonymkode: c9611...bd7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfugl154 Skrevet 11. august 2023 #3 Del Skrevet 11. august 2023 Ja helt vanlig i min krets. Jeg som gjest vil gjerne gi noe som vedkommende har bruk for og faktisk vil ha - så ser ikke problemet? Dyre ting spleiser man bare på! Vi betalte kanskje et par hundrelapper hver, men kjøpte bæresele som var ganske dyr i gave. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #4 Del Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Skal i babyshower, og fikk servert en liste fra mammaen på hva hun ønsker seg. Og det er masse dyre ting, som cosyfix ammepute etc. Skjønner at man kan spleise på dyrere ting, men trodde babyshower skulle være en overraskelse jeg, og at man kjøper litt småtteri, noen søte plagg? Synes det har tatt litt av 🙈 Anonymkode: 6052f...046 Skjønner ikke poenget med babyshower uansett. Har vært i en og den kostet meg 1000 kr i gave og mat. Syns det ble voldsomt. Anonymkode: 2f428...c59 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #5 Del Skrevet 11. august 2023 Kjøp det du ønsker å gi i gave. Det er ingenting i veien med ønskeliste, men det hørtes kleint ut. Anonymkode: cabb8...ed1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #6 Del Skrevet 11. august 2023 Ja absolutt! Det er jo ingen hemmelighet at det BLIR en babyshower, mer når. Jeg synes det er superdigg å få ønskeliste, for da kan jeg kjøpe noe jeg vet de ønsker seg. Om det er dyre ting nå kan man jo spleise eller «gi et bidrag» til det i steden for å kjøpe noe unødvendig fjimsfjams som de enten har fra før eller som de ikke liker og ikke blir brukt🙈 jeg bidrar gjerne til at de er nærmere å kjøpe den vognen de ønsker seg enn å måtte gi noen babygreier JEG synes er fint Anonymkode: 8b73c...754 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #7 Del Skrevet 11. august 2023 Det skjedde i den ene showeren jeg skulle i og jeg reagerte på det🙈 Lang liste full av varer som var vanskelige å få tak i. Ønskelisten kom noen dager før arrangementet, så de fleste (inkludert meg) hadde jo allerede kjøpt gave. Da føltes det automatisk litt ut som om min allerede kjøpte gave var uønsket/overflødig. Hadde nok ikke reagert noe særlig på det om ønskelisten hadde kommet med en gang, og at arrangøren hadde fått tak i den på snedig måte. Anonymkode: a95ff...646 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #8 Del Skrevet 11. august 2023 Babyshower skal jo være hemmelig for den gravide, men vi bruker å få pappen til barnet til å skrive en ønskeliste, evt spørre mammaen litt diskret hva hun ønsker seg. Å ønske seg dyre ting i en babyshower ser jeg null problemer med. Klær får man gjerne mye av uansett, og ting som koseklut f.eks kjøper jo mange spente mødre tidlig. Det betyr jo ikke at man forventer å få alt på lista, men at gjestene spleiser på en eller to ting. Jeg vil heller spleise på noe dyrt som venninnen min faktisk trenger, enn å kjøpe inn masse småting som uansett ikke blir brukt (f.eks en haug med klær i størrelse 50 og 56). Anonymkode: c7dd2...575 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #9 Del Skrevet 11. august 2023 Forventes det barselgave i tillegg? Anonymkode: 0a39b...bdc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfugl154 Skrevet 11. august 2023 #10 Del Skrevet 11. august 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Forventes det barselgave i tillegg? Anonymkode: 0a39b...bdc Nei ikke i min gjeng. Babyshower er i stedet for gave etterpå. MEN når det er sagt så vet jeg om flere som elsker å strikke og på hobbybasis gjerne lager noen plagg til babyen. Men det er helt på eget initiativ og ikke noe man forventer 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 11. august 2023 #11 Del Skrevet 11. august 2023 6 hours ago, AnonymBruker said: Skal i babyshower, og fikk servert en liste fra mammaen på hva hun ønsker seg. Og det er masse dyre ting, som cosyfix ammepute etc. Skjønner at man kan spleise på dyrere ting, men trodde babyshower skulle være en overraskelse jeg, og at man kjøper litt småtteri, noen søte plagg? Synes det har tatt litt av 🙈 Anonymkode: 6052f...046 Både babyshower og baby registry (ønskeliste) er vel importerte konsepter fra USA. Så lenge en ikke forventer barselgave i tillegg ser jeg ikke helt problemet, og du må ikke gi noe fra ønskelisten. Hvis du ikke kan spleise kan du jo bare gi noe annent. men ja, forsovet enig i at det har tatt litt av. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #12 Del Skrevet 11. august 2023 Har ingen personlig erfaring med babyshower, da det er mange år siden jeg var gravid og den gangen var det ikke en greie. Men må si jeg synes det høres merkelig ut at venninner skal være med å finansiere dyrt utstyr som f.eks. vogn. Slike ting kjøper man da selv..? Men helt greit med ønskeliste så lenge det er forholdsvis rimelige ting det er snakk om. Anonymkode: 5eaeb...51d 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #13 Del Skrevet 11. august 2023 Jeg hadde kanskje heller listet opp det jeg allerede hadde. Anonymkode: 6125c...708 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #14 Del Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Forventes det barselgave i tillegg? Anonymkode: 0a39b...bdc Nei, ikke i min krets i alle fall. Babyshower blir i stedet. Jeg ble spurt om ønskeliste, og fikk inntrykk av at vennene mine ikke ville kjøpe dobbelt av noe, og likte å vite hva vi trengte. Noen kjøpte også ting utenom som selvsagt også ble satt stor pris på! Anonymkode: 3b459...d0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 11. august 2023 #15 Del Skrevet 11. august 2023 Greit nok med ønskeliste, men synes det er i overkant å sette ting til flere tusen kroner på den. Ja, man kjøper det man vil, men når man setter dyre ting på lista, sier det jo noe om forventningene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #16 Del Skrevet 11. august 2023 Jeg liker generelt ønskelister, både shower og bryllup - da kan man finne noe de ønsker seg, evt legge seg sammen flere og kjøpe. Skjønner at de heller ønsker seg få, store ting enn masse forskjelligt smått. Men gir ikke både shower og barselgave nei? De som ikke har hatt shower gir jeg barselgave til. Anonymkode: 339c9...55e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #17 Del Skrevet 11. august 2023 Dyre ting er det jo kjempefint å spleise på ja, som du sier. Og jeg tenker, er det ikke veldig praktisk og hyggelig at vordende foreldre får ting de faktisk trenger og ønsker seg🤔 Anonymkode: 6a0b7...9b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #18 Del Skrevet 11. august 2023 10 hours ago, AnonymBruker said: Babyshower skal jo være hemmelig for den gravide, men vi bruker å få pappen til barnet til å skrive en ønskeliste, evt spørre mammaen litt diskret hva hun ønsker seg. Å ønske seg dyre ting i en babyshower ser jeg null problemer med. Klær får man gjerne mye av uansett, og ting som koseklut f.eks kjøper jo mange spente mødre tidlig. Det betyr jo ikke at man forventer å få alt på lista, men at gjestene spleiser på en eller to ting. Jeg vil heller spleise på noe dyrt som venninnen min faktisk trenger, enn å kjøpe inn masse småting som uansett ikke blir brukt (f.eks en haug med klær i størrelse 50 og 56). Anonymkode: c7dd2...575 Dette tror jeg må være en norsk greie. I USA er det vanlig at de vet om når det er, kanskje arrangerer selv, og sender ut ønskeliste/registrerer seg i babybutikker sånn man gjør for bryllup. Så det MÅ ikke være hemmelig. Jeg synes ønskeliste hadde vært fint om jeg skulle i shower. Men ville ikke følt at jeg måtte kjøpe noe fra den da Dyre ting er nok tenkt at noen kan spleise eller at feks familie kan kjøpe. Det vanlige for shower- eller barselsgave er vel rundt 100-400kr avhengig av hvor nære man er. Man trenger ikke gi barselsgave om man ga babyshowergave som mange spør om men det er jo helt ok hvis man vil. Jeg vet mange gir en liten ting til mor i babyshower og en liten ting til baby som barselgave (eller omvendt) Anonymkode: 8cce9...871 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #19 Del Skrevet 12. august 2023 Venninnene mine stelte i stand babyshower før begge mine fødsler. Før nr. 2, ble jeg spurt om hva vi trengte/ønska oss. Synes det var helt topp å da få vite at de ønsket å gjøre noen hyggelig for meg sånn, selv om vi allerede hadde barn, og hva gjelder tidspunkt, ble jeg fullstendig tatt på senga, og rørt, da jeg en kveld kom hjem til full stue! I tillegg var det veldig kjekt at de da hadde spleisa på noe jeg faktisk trengte å få tak i, som var litt dyrere, når vi jo også hadde det meste etter førstemann 🙃 Anonymkode: 06482...1ad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #20 Del Skrevet 12. august 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden):Anonymkode: 06482...1ad I tillegg, hva gjelder overraskelse. I min krets er det ikke uvanlig at mor vet at det muligens blir stelt i stand noe. Dette fordi man har venner fra ulike kretser man gjerne ville delt en slik hyggelig begivenhet med. Venner som arrangerer, ønsker da gjerne en liste med navn på de man kunne tenkt seg å invitere.. (Og om man så har liste fra tidligere, fra f.eks. utdrikningslag, har jo gjerne nærmeste kretsen likevel endret seg noe/noen har kommet til og kanskje noen fra). Anonymkode: 06482...1ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå