Gå til innhold

BMI 30 når man trener flere ganger i uka

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det fortsatt overvekt/fedme?

Anonymkode: 21439...a7b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer jo an på muskelmassen & fettprosenten din. 

Anonymkode: 05b7d...281

• Nyttig 1
Skrevet

BMI på 40 her. Trener 6 av 7 dager i uka. Blir fremdeles kategorisert som ekstrem fedme. Det er med andre ord ikke treningsmengden som avgjør bmi-en din.

Treningsmengden avgjør derimot formen din. Jeg har en fast sykkeltur der jeg sykler opp en bratt "fjellside". Det er 500 høydemeter og ca 5 km langt. Jeg har ingen problemer med den turen og tar den ofte. Tok med min beste venninne en gang. Hun er normalvektig og har BMI på 18. Vi måtte snu halvveis fordi hun ikke orket mer. Du kan dermed være i god form selv om BMI-en din er høy 😊 For min del prøver jeg selvsagt også å få ned BMI-en, men det er ikke alltid like enkelt. Jeg er likevel glad for at jeg tok tak i livet og begynte å trene for et par år siden. Selv om jeg veier mer enn noen sinne, så er jeg i bedre form enn på maaaaange år. 

Anonymkode: 7fa2d...6ae

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Er det fortsatt overvekt/fedme?

Anonymkode: 21439...a7b

Som noen nevnte over her, det kommer helt an på hva som gjør at du veier for mye. Er det muskler eller fett du har mest av?

Anonymkode: a4cc8...64c

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Som noen nevnte over her, det kommer helt an på hva som gjør at du veier for mye. Er det muskler eller fett du har mest av?

*Veier for mye som gjør BMI din høy pga. fett= overvekt/fedme helseskadelig

Er vekten/BMI din høy pga. muskler= sunt, ikke helseskadelig 

Selvom man trener som er veldig bra :) Så er hva man spiser og drikker som påvirker helsen mest. Både positiv men også negativt. 

• Liker 1
Skrevet

Trodde alle visste at muskler veier mye o at godt trente personer har høy bmi.

Anonymkode: 4e7d0...d22

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

BMI på 40 her. Trener 6 av 7 dager i uka. Blir fremdeles kategorisert som ekstrem fedme. Det er med andre ord ikke treningsmengden som avgjør bmi-en din.

Treningsmengden avgjør derimot formen din. Jeg har en fast sykkeltur der jeg sykler opp en bratt "fjellside". Det er 500 høydemeter og ca 5 km langt. Jeg har ingen problemer med den turen og tar den ofte. Tok med min beste venninne en gang. Hun er normalvektig og har BMI på 18. Vi måtte snu halvveis fordi hun ikke orket mer. Du kan dermed være i god form selv om BMI-en din er høy 😊 For min del prøver jeg selvsagt også å få ned BMI-en, men det er ikke alltid like enkelt. Jeg er likevel glad for at jeg tok tak i livet og begynte å trene for et par år siden. Selv om jeg veier mer enn noen sinne, så er jeg i bedre form enn på maaaaange år. 

Anonymkode: 7fa2d...6ae

Har du ikke vondt i knærne når du trener og er så tung?

Anonymkode: bba3a...e62

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har du ikke vondt i knærne når du trener og er så tung?

Anonymkode: bba3a...e62

Det vil vel komme an på type trening. Hun syklet jo mye. 

Anonymkode: 3863d...e9b

Skrevet

Har man fto så hjelper det ikke å sykle. Da må man trene en vektbærende aktivitet for å gå ned i vekt. Løping, plyo, gåing med sekk etc.

Skrevet

Fto?

Anonymkode: 9f436...3a0

Skrevet

Hva man spiser har mer å si for slanking enn hvor mye en trener. Jogging forbrenner mange kalorier. Man skal ha mye muskler dersom det er årsaken til så høy BMI. Om du har mye fett, eller mye muskler, ser du vel selv.

Skrevet

Man slanker seg ikke med trening. Det har så lite å si for vektnedgang at ingen bør annbefale trening for det. Trening er for helsen men vekten må du slanke bort.

Anonymkode: 45675...934

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...