AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #1 Skrevet 10. august 2023 Hvor vanlig er det å be om å få med seg resultatet av synstesten? Jeg finner ikke briller jeg liker der jeg tok synstesten, og tror jeg må rundt å se litt i andre brillebutikker/ hos andre optikere. Er det veldig uvanlig å be om å få med seg resultatet av synstesten jeg tok der jeg ikke finner briller jeg liker? Anonymkode: 9a07c...3c4
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #2 Skrevet 10. august 2023 Nei, du kjøper en tjeneste (synstest) og så kjøper du briller. Tilfeldigvis selger samme sted begge to. Be om å få med brilleseddel. Hvis du synes det er vanskelig, så bare si at du har en avtale, men kommer tilbake en annen dag. Anonymkode: d48e9...e9f 3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #3 Skrevet 10. august 2023 Jeg vet ikke hvor uvanlig det er, men jeg har i hvert fall gjort det (cirka et år siden), og det var helt uproblematisk. Virket ikke som de reagerte noe som helst. Du kan jo alltids finne på en liten historie om f.eks. at arbeidsgiver skal betale og har en avtale med butikk x, men de kommer ikke til å bry seg uansett. Du har betalt for synstesten, og da må du få vite resultatet av den om du ønsker det. De tar ikke noe forbehold om at du kun får vite resultatet gjennom at de tilpasser briller til deg, akkurat. Anonymkode: 5fa1a...1fa 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #4 Skrevet 10. august 2023 Helt vanlig og godkjent! Synstesten er DINE helseopplysninger som du har betalt for. Når du går til legen og får resept, så velger du jo selv hvilket apotek du handler medisinen fra? Det samme kan du gjøre med briller. Anonymkode: 61703...078 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #5 Skrevet 10. august 2023 Takk for svar til dere begge to😊 Da spørs det om jeg bare skal be om resultatet ja. Jeg går evt glipp av et brilleabonnementet hvor synstesten er inkludert, men hva hjelper det å gå for det abonnementet hvis jeg ikke finner briller jeg liker der🤓 Anonymkode: 9a07c...3c4
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #6 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Helt vanlig og godkjent! Synstesten er DINE helseopplysninger som du har betalt for. Når du går til legen og får resept, så velger du jo selv hvilket apotek du handler medisinen fra? Det samme kan du gjøre med briller. Anonymkode: 61703...078 Godt poeng! Takk for svar😊 Anonymkode: 9a07c...3c4
Rufs Skrevet 10. august 2023 #7 Skrevet 10. august 2023 Jeg har linser og når jeg tar synstest er det for å bestille linser på nett (mye billigere). Har alltid fått det tilsendt på mail. Ingen som reagerer på det. 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #8 Skrevet 10. august 2023 Med mindre du fikk gratis eller redusert pris på synstest ved kjøpt av briller der, så kan du selvfølgelig be om resultater av synstesten:) Anonymkode: 4647a...089 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #9 Skrevet 10. august 2023 Rufs skrev (7 minutter siden): Jeg har linser og når jeg tar synstest er det for å bestille linser på nett (mye billigere). Har alltid fått det tilsendt på mail. Ingen som reagerer på det. AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Med mindre du fikk gratis eller redusert pris på synstest ved kjøpt av briller der, så kan du selvfølgelig be om resultater av synstesten:) Anonymkode: 4647a...089 Takk for svar, ser det er en enighet her i at dette er helt ok å gjøre. Fant dessuten en gammel tråd her inne ang disse brilleabonnementene, hvor de aller fleste mente dette ble veldig dyrt. Da kan jeg iallefall gå for et helt annet par i en helt annen butikk😊 Anonymkode: 9a07c...3c4
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #10 Skrevet 10. august 2023 Du har rett til å få utskrift av brilleseddelen din uansett grunn. 😊 Anonymkode: 19784...329
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #11 Skrevet 11. august 2023 Jeg ber alltid om å få brilleseddelen og kjøper stort sett brillene mine på nett fra steder som zeelol, vooglam og firmoo. Kvaliteten er på ingen måte dårlig og jeg får kjøpt briller jeg slipper å se 13 av på dusinet. Sist jeg handla kjøpte jeg to par vanlige briller og et par solbriller med styrke til under prisen av ett par hos optikeren jeg tok synstest hos. Anonymkode: dc0fd...e24
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå