Gå til innhold

Jeg har jente, venninne har gutt. Jeg synes så synd på henne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun har alltid snakket om at hun VET  at hun vil få jente. Dessverre ble det gutt og det ser ut til at det kun blir med ham pga hennes alder. Jeg har også alltid ønsket meg jenter og fikk nr 3 nå og er veldig glad for det. Uansett, jeg tar meg selv i å synes synd på henne. Jeg er så redd for å at hun skal oppfatte det og bli lei seg. Jeg tror oppriktig at hun enda ikke har innfunnet seg med å aldri få jenta hun har drømt om. Æææææ, krise 

Anonymkode: 22700...4be

• Liker 2
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tviler på at dette er  noe venninnen din tenker på, hun elsker barnet sitt uavhengig av kjønn. Virker mer som om det er du som «godter» deg på hennes bekostning! 

Jeg har både jente og gutt. Og var som mange andre kvinner veldig der at jeg ønsket meg virkelig en jente. Fikk en jente først og pustet lettet ut. 9år etterpå, fikk jeg en gutt. Og vet du hva, nå tenker jeg at gutt er absolutt likestilt med det å få jente, og jeg er så utrolig glad for at jeg også fikk oppleve å få en gutt! 

Hadde jeg begynt fra start nå, med vel viten om dette, hadde jeg i dag ikke brydd meg mindre om jente/gutt. For det spiller faktisk ingen rolle, og tro meg, du går virkelig glipp av noe stort når du ikke får oppleve et mor og sønn forhold! Hadde aldri valgt to jenter, fremfor gutt!

Anonymkode: ddf02...f0e

• Liker 28
  • Hjerte 8
  • Nyttig 10
Skrevet

Jeg har både gutter og jenter, og tro meg jeg et like glad i alle. Et kjønn er ikke bedre enn det andre, men hvert har sine fordeler.

Anonymkode: 695c7...25c

• Liker 11
Skrevet

Jeg fikk gutt. Ønsket meg også en jente, men det ble aldri. Har forsåvidt aldri savnet det heller, fordi jeg fikk jo det vakreste og beste barnet i verden uansett 😄😄 Ville ikke byttet ham mot en eneste jente. Tenker du kan slutte å synes synd på henne, for det er ikke synd i det hele tatt. 

Anonymkode: 1d55f...776

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Skrevet

Ønsket meg 4 barn men har ei jente og ønsker meg ikke flere hun er som 4 gutter tilsammen. 🫡

Anonymkode: 0b895...fe5

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hun har alltid snakket om at hun VET  at hun vil få jente. Dessverre ble det gutt og det ser ut til at det kun blir med ham pga hennes alder. Jeg har også alltid ønsket meg jenter og fikk nr 3 nå og er veldig glad for det. Uansett, jeg tar meg selv i å synes synd på henne. Jeg er så redd for å at hun skal oppfatte det og bli lei seg. Jeg tror oppriktig at hun enda ikke har innfunnet seg med å aldri få jenta hun har drømt om. Æææææ, krise 

Så jævlig barnslige og korte dere er, begge to🙈

Anonymkode: ab5b7...f82

• Liker 16
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg ønsket meg også jente. Heldigvis fikk jeg verdens herligste gutt, og dersom jeg skulle fått flere, ville jeg blitt sjeleglad om jeg fikk flere gutter.

Anonymkode: 8e01c...dce

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Tviler på at dette er  noe venninnen din tenker på, hun elsker barnet sitt uavhengig av kjønn. Virker mer som om det er du som «godter» deg på hennes bekostning! 

Jeg har både jente og gutt. Og var som mange andre kvinner veldig der at jeg ønsket meg virkelig en jente. Fikk en jente først og pustet lettet ut. 9år etterpå, fikk jeg en gutt. Og vet du hva, nå tenker jeg at gutt er absolutt likestilt med det å få jente, og jeg er så utrolig glad for at jeg også fikk oppleve å få en gutt! 

Hadde jeg begynt fra start nå, med vel viten om dette, hadde jeg i dag ikke brydd meg mindre om jente/gutt. For det spiller faktisk ingen rolle, og tro meg, du går virkelig glipp av noe stort når du ikke får oppleve et mor og sønn forhold! Hadde aldri valgt to jenter, fremfor gutt!

Anonymkode: ddf02...f0e

Det kan godt hende at en gutt er like bra for henne hvis hun får en jente. MEN, hun vil sannsynligvis alltid leve med savnet etter en datter

• Liker 1
Skrevet

De fleste som på forhånd ønsker seg et bestemt kjønn slutter å bry seg om det ønsket i det sekund de får barn. Man skal være rimelig emosjonelt moden for å tenke de tingene TS her tenker, og enda mer for å problematisere det på Kvinneguiden.

Anonymkode: c6cdf...ffc

• Liker 6
Skrevet

Ok? 

Jeg har en av hver og jeg blir skikkelig lei meg når jeg leser om alle som ønsker det ene kjønnet over det andre. Og da at folk flest ønsker jenter.. Jeg er så utrolig glad i den lille gutten min, han er så utrolig fantastisk på alle måter. Også skal man velge det bort fordi det er feil kjønn? Det er hjerteskjærende.. 

Anonymkode: b9f25...ef8

• Liker 5
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg har 2 gutter - kan love deg at det ikke fins synd i meg, livet som guttemamma er helt perfekt 😍

Anonymkode: 5c4f0...aa8

• Liker 10
  • Hjerte 5
  • Nyttig 6
Skrevet

Jeg har også to gutter, og om noen hadde gitt utrykk for at se syntes synd i meg av den grunn, hadde jeg aldri snakket med dem igjen. Det ville jeg tolket som en fornærmelse ovenfor de to kuleste, søteste og fineste menneskene i livet mitt.

Anonymkode: 73e95...692

• Liker 11
  • Hjerte 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

3 barnsmor snart og så barnslig?

Anonymkode: 5ed00...697

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet

Mange tror at de ønsker seg døtre helt til oppdager hvor fantastisk sønner er og at døtrene ikke ble den bestevenninnen de så for seg. Nesten alle kvinner klager på at partneren er bortskjemt av svigermor uten å lure på hvorfor. Mødre er nemlig ofte svakere ovenfor sønner, hadde det vært så «grusomt» med sønner hadde de neppe blitt så «bortskjemte». Menn har dessuten veldig mange flere fordeler biologisk og yrke/samfunnsmessig enn kvinner allikevel ønsker kvinner seg døtre?

Anonymkode: affbd...736

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Guttebarn er jo best💪

Anonymkode: 4447d...41a

• Liker 7
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...