Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid og gleder meg veldig til å få baby men samtidig føler jeg meg så ensom, jeg har mye oppturer og nedturer. Føler alle forventer ting fra meg men ingen gjør noe som kan glede meg. Kjæresten min sier hele tiden at jeg må slutte å være sur osv men jeg føler meg bare veldig ensom . Jeg har ingen å prate med og jeg føler at hver gang jeg prøver å snakke med kjæresten ender det opp med enden krangler eller stygge kommenterer …

vet ikke hva skal jeg gjøre vil bare få litt mer empati fra han men han blir bare oppgitt over meg. 
han sier hele graviditet min har bare vært nedtur for han og det sårer meg veldig , hva med meg og mine følelser …

Anonymkode: e67d8...bef

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du kan jo bli med på gruppe på Facebook og sånt for gravide kvinner. Tenker at det kan være litt trøst i å ha se at det er andre gravide som og føler på det samme som deg. Graviditet kan være en ensom tid for mange med press fra alle kanter angående forventninger og dømming. Du kan alltid snakke med helsestasjonen angående dine bekymringer og følelsen av ensomhet. Kan være de har noe råd å gi deg. Hvis du har noen venner som er eller har vært gravid så kan du jo høre med dem om de og følte på det samme.

Hadde jeg hatt en en som din kjæreste så hadde jeg blitt veldig sur og satt foten hardt ned. Graviditet er utrolig tøft å gå gjennom og at han skal bli oppgitt og gi stygge kommentarer hadde jeg aldri giddet å finne meg inn i. At han synes at graviditeten er en nedtur siden du føler på ensomhet og at han synes synd på seg selv synes jeg er patetisk. Det er jo faktisk du som går gravid her med de følelsene. Hadde prøvd å tatt en alvorsprat med han angående dette og se hvordan det ender. Er jo under en graviditet der partneren skal være den største støttespilleren. Hadde alvorspraten endt opp med krangel og stygge kommentarer mot deg så hadde jeg personlig forlatt han. 

Endret av Hemme
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg syns han kjæresten din burde gå litt i seg selv og heller tenke hva kan jeg gjøre for å hjelpe? Istedenfor å trykke deg lengre ned.. 

Graviditet kan være ensomt innimellom. Mye skjer med kroppen, hormonene er opp og ned og over alt, man føler ingen forstår.. Og samtidig kan det være vanskelig å kjenne igjen sin egen kropp og sitt eget sinn. Det er normalt for mange. Men få sier det høyt. 

Har du noe familie du kan snakke med? Mor, søster, tante, kusine? Eller en venninne? Hvis ikke så kan ulike grupper være til hjelp. Eller jordmor?  Det er tungt å føle det sånn, særlig om man ikke får noe forståelse av barnefar heller. 

Anonymkode: 08a3e...8c5

• Liker 1
Skrevet

Det blir IKKE lettere for forholdet når det kommer en baby som trenger dere 24/7, så håper dere finner en måte å samarbeide godt på så fort som mulig. 

Anonymkode: eb92d...c36

Skrevet

Lukter røde flagg lang vei av din kjæreste dessverre😞

Hatt slike menn selv,hadde aldri funnet meg i det nå. Lært..

En mann skal aldri klage og si slutt å vær sur når du er ensom og lei deg!

Han skal gi deg en klem å  prate med deg! Du skal kunne sette ord på de følelsene med en god kjæreste. Så enkelt er ekte kjærlighet,men så vanskelig om man har feil partner....

• Hjerte 1
Skrevet

Er du veldig ung kanskje med lite andre venninner som har barn? Jeg fikk barn før venninnene mine, litt  ensomt, men møtte mange hyggelige damer i barselgruppa. 

Anonymkode: 4042f...95b

• 1 år senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.8.2023 den 18.08):

Er du veldig ung kanskje med lite andre venninner som har barn? Jeg fikk barn før venninnene mine, litt  ensomt, men møtte mange hyggelige damer i barselgruppa. 

Anonymkode: 4042f...95b

Hei, 

Hvor kan jeg finne en sånn barselgruppe?:)

Anonymkode: c622d...713

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.8.2023 den 23.44):

Jeg er gravid og gleder meg veldig til å få baby men samtidig føler jeg meg så ensom, jeg har mye oppturer og nedturer. Føler alle forventer ting fra meg men ingen gjør noe som kan glede meg. Kjæresten min sier hele tiden at jeg må slutte å være sur osv men jeg føler meg bare veldig ensom . Jeg har ingen å prate med og jeg føler at hver gang jeg prøver å snakke med kjæresten ender det opp med enden krangler eller stygge kommenterer …

vet ikke hva skal jeg gjøre vil bare få litt mer empati fra han men han blir bare oppgitt over meg. 
han sier hele graviditet min har bare vært nedtur for han og det sårer meg veldig , hva med meg og mine følelser …

Anonymkode: e67d8...bef

Skjønner at du føler det sånn med en så empatiløs kjæreste. Jeg håper det går bra med deg i dag♥️

Anonymkode: c622d...713

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...