AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #1 Skrevet 10. august 2023 Sååå jeg og samboer får ofte opp «minner» på Facebook i disse dager, minner fra 5-10 år tilbake i tid. Vi snakket rundt dette og det eskalerte videre til «hva sier venner om deg?» og «hva har du sagt om meg til andre» type spørsmål. Alt dette med en stor porsjon humor og stor takhøyde, for sånn er vi! Samtalen eskalerte fra det ene til det andre med andre ord. Her er twisten. Jeg viste først samtaler jeg har nevnt han i til en nær venninne, gøy å vise han hvor forelsket jeg var. Min samboer viste meg samtaler han har hatt med sin kompis om tiden før vi endte opp som par. Kompisen slik jeg kjenner han er veldig ålreit, men får meg til å stusse over at han «huset» opp samboeren min når han kom med negative merknader om meg. Kompisen er veldig lite fordomsfull, veldig liberal og for ALT av likestilling/forskjeller blant mennesker. (Trodde jo det var gøy å mimre)… Så viser samboer samtaler vedrørende meg, noen uker før vi faktisk begynte å holde på. Her skrev samboer mye om meg, blant annet at han ikke kunne tenke seg noe eklere (tror det var type «ÆSJ FY FAEN SÅ EKKELT» og ja.. hold dere fast damer… i skrifttype CAPSLOCK), eller «kan ikke tenke meg noe verre/eklere enn å måtte ha sex med hu!».I tillegg til en kommentar om at «hun ser jo ut som en hval!» - og da i negativ forstand, sånn jeg tolker det og kjenner mannen.. ettersom jeg hadde noen ekstra kg på kroppen (og dessverre fortsatt har det). Dette startet jo egentlig som en morsom samtale, ganske uskyldig. Og jeg vet at dette er mange år siden ble sagt.. og da i en fortrolig samtale jeg helt sikkert ikke skulle noen sinne se.. men allikevel, det stakk litt… om jeg kan si det? Hvordan ville dere reagert på dette om det var deg som leste dette om deg selv skrevet av partner til en venn? Er ikke hårsår av meg egentlig og vet jo at han elsker meg og synes jeg er fin… men ble litt sjokkert over at det var sånn han snakket om meg bak min rygg før vi ble et par. Hvordan følelser ville dere hatt om det var deg? Er jeg hårsår her? Partner er brått litt snurt over å ha plutselig «husket» hva han skrev, og unnskylder seg med «jeg mener jo ikke dette nå da… jeg var jo i fornektelse den gang fordi jeg likte deg» + «vi burde aldri ha startet dette her i utgangspunktet, visste at det ikke ble hyggelig…». Men kommentaren om «hun ser jo ut som en hval» og «kan ikke tenke meg noe eklere enn å ha sex med henne» - svir litt faktisk… 🙄 Tanker? Anonymkode: b2106...f81 10
Gjest Mordina Skrevet 10. august 2023 #3 Skrevet 10. august 2023 Hvorfor i all verden viser han det til deg? Er han fullstendig sosialt handikappet? Det at han sa det betyr neppe noe som helst. Han er jo sammen med deg. Og han tøffa seg sikkert bare. Men slutt med den takhøyden dere har. Neste gang er det du som sårer han. Jeg ville ha fortrengt det hele. Etter han har trygga deg og dere har blitt enige om at det ikke er alt dere trenger å si høyt til hverandre.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #4 Skrevet 10. august 2023 Kom dere i parterapi fortere enn svint! Hvis ikke tror jeg faktisk at dette var begynnelsen på slutten på forholdet deres. De kommentarene tror jeg aldri du glemmer. Men med parterapi kan dere kanskje finne en måte å leve godt sammen videre, tross kommentarene, og slik ikke gi dem makt over dere nå og i fremtiden. Anonymkode: 54b04...898 3 1 1
Gjest Mordina Skrevet 10. august 2023 #5 Skrevet 10. august 2023 (endret) Jeg vil bare føye til: han sa dette om "deg". Han visste ingenting om hvem du egentlig er. Kommentaren om kroppen din må han fikse opp i. Det må du prate med han om. Han må pøse på med komplimenter til du føler deg bra igjen. Dere virker søte da. Selv om det var tullete av dere å dele så mye. Endret 10. august 2023 av Mordina Skrivefeil
Gjest Mordina Skrevet 10. august 2023 #6 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kom dere i parterapi fortere enn svint! Hvis ikke tror jeg faktisk at dette var begynnelsen på slutten på forholdet deres. De kommentarene tror jeg aldri du glemmer. Men med parterapi kan dere kanskje finne en måte å leve godt sammen videre, tross kommentarene, og slik ikke gi dem makt over dere nå og i fremtiden. Anonymkode: 54b04...898 🙄
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #7 Skrevet 10. august 2023 Dette hørtes forferdelig vondt ut 😳 Tror dette hadde vært starten på slutten i mitt forhold, og følelsene mine for han hadde nok sunket som en stein. Dere høres veldig skjønn ut, og jeg får gode vibber av å lese det du skriver. Hvor gamle er dere? Jeg får heller tanker om at samboeren din fremstod som en barnslig gutt som skulle tøffe seg ovenfor kompisen, der jeg regner med de har hatt en sjargong eller "konkurranse " om å få deilige damer osv. Sånn guttastemning prat der man bruker store ord og røler om piss, men deler ingenting ektefølt og nært. Kanskje vennskapet deres har modnet gjennom årene (?), men det høres ut som at det på den tiden va rimelig overfladisk kommunikasjon. Ikke av sorten "vet du hva, jeg møtte den herligste damen i helgen. Hun hadde en magisk latter og så utrolig interessant liv hun har levd, forteller hysterisk morsomme historier og er så vanvittig smart også, henne gleder jeg meg til å bli bedre kjent med " 😉 Anonymkode: 9ea54...b2b 1
Miranda Bailey Skrevet 10. august 2023 #8 Skrevet 10. august 2023 Her vet jeg nesten ikke hva jeg skal si engang.. Hva var hensikten i å vise deg disse meldingene? Unnskyld, men jeg klarer virkelig ikke å se humoren i dette.. Altså, jeg har skrevet mange meldinger om kjæresten min til venninner jeg også, men aldri meldinger av den sort, og OM jeg hadde skrevet noe så stygt i et svakt øyeblikk så er det i hvert fall aldri noe jeg hadde delt med han.. Det er jo direkte slemt! Jeg tror faktisk jeg hadde begynt å tvile på hele han, om jeg var i din situasjon.. 11 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #9 Skrevet 11. august 2023 TS her! 🙂 Vil bare si tusen takk for alle sine synspunkter, det er en god variasjon tankevekkere fra dere som jeg ser begge objektive sider av. Kan først nevnes. Jeg og mannen har vært sammen i til sammen 11 år, så ja, dette er jo fra en tid jeg vil påstå at mannen ikke var tørr bak øra. Men sårt allikevel så lang tid etter, faktisk. Når man er uvitende. En kanskje vesentlig ting jeg glemte å skrive i starten av tråden - etter at jeg hadde vist mine hyggelige(!!) kommentarer om han med min nære venninne.. og ledd av hvor tullete forelsket jeg var.. og han skulle vise meg. Så var han først keitete og tullete «men hvorfor skal du det?» og «jammen jeg ser ikke helt poenget, det er så lenge siden herregud haha!» - og når det ble endelig at han viste meg, så fremstod han både «irritabel» og litt «herregud dette er teit å vise frem hahaha». Noe jeg faktisk tenker at ER vondt! Ville dere tolket det da at han visste nøyaktig hva han hadde skrevet så mange år tilbake? Og visste at dette er ville såre og nå er flau? Jeg var jo den som ba om å få se, fryktelig naiv der gitt 😳 Men som sagt, det var jo ikke dette jeg forestilte meg akkurat… barnslig gutteprat er jeg hardhudet for, men får følelsen av at «mente du at jeg var hval før, så er jeg fortsatt hval nå.. kg sitter fortsatt godt på kroppen» - så nå vil jeg vel automatisk tenke at han fortsatt ser meg som gedigen. OG nei, jeg er ikke bælfeit…. og et anstendig menneske ville ikke snudd to ganger etter meg for å kikke, men fortsatt.. dere skjønner hva jeg mener 😔 Anonymkode: b2106...f81
Motelvibes Skrevet 11. august 2023 #10 Skrevet 11. august 2023 😳 Jeg hadde blitt iskald og mista alt av følelser på flekken om noen hadde skrevet det om meg. 11 år sammen eller ikke, spiller ingen rolle. 5
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #11 Skrevet 11. august 2023 Jeg tolker det som om kjæresten din virkelig ikke ville at du skulle lese dette og antyder også at kompisen til kjæresten din kanskje var den som egentlig ville ha deg... og var sjalu på din som faktisk var den som fikk deg.. Man kan tolke det på mange måter. Derfor utsetter jeg meg ALDRI for sånne situasjoner, alt kan misforstås og alt kan tolkes feil. Spør heller aldri om spørsmål jeg egentlig ikke vil ha svar på. Jeg lever i nuet og så lenge jeg er trygg på min kjæreste i dag og i morgen, er jeg fornøyd! Hilsen dame på godt over femti. Anonymkode: d8fea...7e6 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #12 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Sååå jeg og samboer får ofte opp «minner» på Facebook i disse dager, minner fra 5-10 år tilbake i tid. Vi snakket rundt dette og det eskalerte videre til «hva sier venner om deg?» og «hva har du sagt om meg til andre» type spørsmål. Alt dette med en stor porsjon humor og stor takhøyde, for sånn er vi! Samtalen eskalerte fra det ene til det andre med andre ord. Her er twisten. Jeg viste først samtaler jeg har nevnt han i til en nær venninne, gøy å vise han hvor forelsket jeg var. Min samboer viste meg samtaler han har hatt med sin kompis om tiden før vi endte opp som par. Kompisen slik jeg kjenner han er veldig ålreit, men får meg til å stusse over at han «huset» opp samboeren min når han kom med negative merknader om meg. Kompisen er veldig lite fordomsfull, veldig liberal og for ALT av likestilling/forskjeller blant mennesker. (Trodde jo det var gøy å mimre)… Så viser samboer samtaler vedrørende meg, noen uker før vi faktisk begynte å holde på. Her skrev samboer mye om meg, blant annet at han ikke kunne tenke seg noe eklere (tror det var type «ÆSJ FY FAEN SÅ EKKELT» og ja.. hold dere fast damer… i skrifttype CAPSLOCK), eller «kan ikke tenke meg noe verre/eklere enn å måtte ha sex med hu!».I tillegg til en kommentar om at «hun ser jo ut som en hval!» - og da i negativ forstand, sånn jeg tolker det og kjenner mannen.. ettersom jeg hadde noen ekstra kg på kroppen (og dessverre fortsatt har det). Dette startet jo egentlig som en morsom samtale, ganske uskyldig. Og jeg vet at dette er mange år siden ble sagt.. og da i en fortrolig samtale jeg helt sikkert ikke skulle noen sinne se.. men allikevel, det stakk litt… om jeg kan si det? Hvordan ville dere reagert på dette om det var deg som leste dette om deg selv skrevet av partner til en venn? Er ikke hårsår av meg egentlig og vet jo at han elsker meg og synes jeg er fin… men ble litt sjokkert over at det var sånn han snakket om meg bak min rygg før vi ble et par. Hvordan følelser ville dere hatt om det var deg? Er jeg hårsår her? Partner er brått litt snurt over å ha plutselig «husket» hva han skrev, og unnskylder seg med «jeg mener jo ikke dette nå da… jeg var jo i fornektelse den gang fordi jeg likte deg» + «vi burde aldri ha startet dette her i utgangspunktet, visste at det ikke ble hyggelig…». Men kommentaren om «hun ser jo ut som en hval» og «kan ikke tenke meg noe eklere enn å ha sex med henne» - svir litt faktisk… 🙄 Tanker? Anonymkode: b2106...f81 Ser ikke helt poenget med å drive å vise meldinger generelt. Jeg kommer ikke til å vise samboeren min meldinger jeg har skrevet med andre uansett om de er positive eller negative. Å jeg må ærlig si at jeg har tatt det som en selvfølge at venninner ikke viser samtaler vi har skrevet ilag til andre. Selv om det var kjipt å lese, så tror ikke jeg han gjorde det med vilje. Han tenkte sikkert at det var positive ting han hadde skrevet for alle de årene sine. Anonymkode: 405cf...dbf 2
Olive_North Skrevet 11. august 2023 #13 Skrevet 11. august 2023 Jeg har vært i samme situasjon, men her var det min ekssamboers kompis som viste meg. Og det gjorde vondt, det gjør fortsatt vondt i dag. Det kommer som stikk i brystet ut av det blå med gjevne mellomrom. Han er min eks, vi var sammen i tre år og vårt forhold var ikke bra. Vi hadde avstandsforhold, vi var helt villt forelsket (trodde jeg). Jeg sa opp alt jeg hadde hjemme, flyttet 16t vekk for å bo med han. To uker etter jeg flyttet inn fikk jeg se meldingene og info om at han var utro og holdt på med flere. Poenget mitt er at min eks var en r*v, din mann og deg virker fine sammen. Fordommer har man alltid, ingen er feilfri, men det var bare et svakt øyeblikk av din samboer. Dere har jo veldig mye som veier opp for det svake øyeblikket😊 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #14 Skrevet 11. august 2023 Syns det virker som han skammer seg, jeg hadde latt dette gå… Men dårlig ide i utgangspunktet å vise deg dette… Alle har sagt eller gjort teite ting. Anonymkode: 70aa1...fa6 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #15 Skrevet 11. august 2023 Dette hadde jeg ikke orket. Hvis en mann anså meg som EKKEL og utleverte dette til kompisene sine, så hadde det ikke vært en mann for meg. Man får ikke fra "ekkel" til "fantastisk og elskelig" uten videre. Jeg har selv vært i et forhold der mannen var sammen med meg av praktiske grunner. Unner ingen noe sånt. Anonymkode: f5f59...068 2
Gjest Mordina Skrevet 11. august 2023 #16 Skrevet 11. august 2023 (endret) AnonymBruker skrev (4 timer siden): TS her! 🙂 Vil bare si tusen takk for alle sine synspunkter, det er en god variasjon tankevekkere fra dere som jeg ser begge objektive sider av. Kan først nevnes. Jeg og mannen har vært sammen i til sammen 11 år, så ja, dette er jo fra en tid jeg vil påstå at mannen ikke var tørr bak øra. Men sårt allikevel så lang tid etter, faktisk. Når man er uvitende. En kanskje vesentlig ting jeg glemte å skrive i starten av tråden - etter at jeg hadde vist mine hyggelige(!!) kommentarer om han med min nære venninne.. og ledd av hvor tullete forelsket jeg var.. og han skulle vise meg. Så var han først keitete og tullete «men hvorfor skal du det?» og «jammen jeg ser ikke helt poenget, det er så lenge siden herregud haha!» - og når det ble endelig at han viste meg, så fremstod han både «irritabel» og litt «herregud dette er teit å vise frem hahaha». Noe jeg faktisk tenker at ER vondt! Ville dere tolket det da at han visste nøyaktig hva han hadde skrevet så mange år tilbake? Og visste at dette er ville såre og nå er flau? Jeg var jo den som ba om å få se, fryktelig naiv der gitt 😳 Men som sagt, det var jo ikke dette jeg forestilte meg akkurat… barnslig gutteprat er jeg hardhudet for, men får følelsen av at «mente du at jeg var hval før, så er jeg fortsatt hval nå.. kg sitter fortsatt godt på kroppen» - så nå vil jeg vel automatisk tenke at han fortsatt ser meg som gedigen. OG nei, jeg er ikke bælfeit…. og et anstendig menneske ville ikke snudd to ganger etter meg for å kikke, men fortsatt.. dere skjønner hva jeg mener 😔 Anonymkode: b2106...f81 Altså, at han kalte deg en hval var ikke gjennomtenkt i det hele tatt. Som jeg sa i en tidligere post - det var ikke "deg". For når han ble kjent med deg oppdaget han at din kropp - og personlighet - var noe han likte så godt at han ville våkne til akkurat deg resten av sitt liv. Vi lever korte liv så at han velger å bruke sitt dyrbare liv på akkurat deg sier meg at du rager høyt over alle andre kvinner han har møtt. Jeg tenker, siden dere har hatt denne takhøyden og har kunne ha pratet om alt - noe som også tyder på at dere har et godt forhold - er kommentaren ingenting verdt. Den var bare dum, usaklig, teit, og han skjemmes nok herifra og til månen. Jeg skjønner at han har blitt pirka i noe som gjør vondt for deg. Hva om dere bruker helga til en date? Bli fine for hverandre. Og både du og han sørger for å erstatte den ekle følelsen med en god? En annen ting. Dere kommer dere ikke gjennom et langt samliv uten å drite dere ut, begge to. Og, se på det hele som mentaltrening for deg selv. Jobb deg gjennom de vanskelige følelsene og kom sterkere ut på andre siden. For du vet jo at du er flott og sexy og det synes han også. Endret 11. august 2023 av Mordina
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #17 Skrevet 11. august 2023 Alle har sagt dumme ting om andre. Det er ikke ment så gale som man skulle tro. Og man er ikke et monster av den grunn. Alle kan tråkke i salaten. Plutselig inngår man en relasjon til vedkommende og skifter HELT mening om vedkommende. Mannen din synes ikke du er en hval. Det er en grunn til at man ikke skal høre/lese alt som blir sagt til andre om oss. Anonymkode: 65f1f...e1f
Frkego Skrevet 11. august 2023 #18 Skrevet 11. august 2023 Det er ille nok i seg selv at et voksent menneske skriver slikt om andre. Hadde jeg hørt min mann omtale en annen kvinne slik ville jeg ha mistet litt respekt for ham. Når han i tillegg har sagt det om deg blir det jo sårende i tillegg… skjønner godt følelsene dine. Håper han har vokst opp og ikke omtaler andre mennesker på den måten fortsatt. Hvis du vil komme deg over dette og ønsker å beholde det fine forholdet du har til partneren din må du bare holde fast i at du vet at han elsker deg og synes at du er fin ♥️ 1
PM75 Skrevet 11. august 2023 #19 Skrevet 11. august 2023 Jeg skjønner at du ble såret. Og mannen din virker å mangle noen sosiale antenner.. Men - det er over 11 år siden! Jeg synes det er viktigere det dere har sammen over tid, enn teite kommentarer for mange år siden. 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #20 Skrevet 11. august 2023 Hehe pinlig hele greia. Anonymkode: d84d5...7f2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå