AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #1 Skrevet 10. august 2023 Hei. Jeg skal på badeferie med ungene, har selvfølgelig fått mensen. Kan jeg bruke tampong først, så menskopp under ? Jeg blør mye. Har født vaginalt 4 ganger så er ødelagt i skjeden, derfor holder det ikke med bare tampong eller bare menskopp. Noen som har erfaringer? Anonymkode: 87685...ef1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #2 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hei. Jeg skal på badeferie med ungene, har selvfølgelig fått mensen. Kan jeg bruke tampong først, så menskopp under ? Jeg blør mye. Har født vaginalt 4 ganger så er ødelagt i skjeden, derfor holder det ikke med bare tampong eller bare menskopp. Noen som har erfaringer? Anonymkode: 87685...ef1 Jeg vil tro det går fint. Men ville egentlig bare tipse deg om at hvis du blør mye, kan du ha nytte av Cyklokapron. Litt sent nå, men til neste måned. Du får det hos lege. Jeg har fått et nytt liv etter at jeg begynte med det. Anonymkode: a5e8c...f4e 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #3 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg vil tro det går fint. Men ville egentlig bare tipse deg om at hvis du blør mye, kan du ha nytte av Cyklokapron. Litt sent nå, men til neste måned. Du får det hos lege. Jeg har fått et nytt liv etter at jeg begynte med det. Anonymkode: a5e8c...f4e Åå har ikke hørt om det, det skal jeg sjekke ut👍😊 Takk! Ja da blir det tampong og menskopp samtidig ☺️ bedre det enn å blø i bassenget. Anonymkode: 87685...ef1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #4 Skrevet 10. august 2023 Jeg ville ikke brukt både menskopp og tampong. Og menskopp fungerer jo slik at det er vakum og helt tett - dermed vil den ikke føre til lekkasje selv om den blir overfylt. Sikker på at du har rett størrelse og teknikk? Anonymkode: 14419...fc8 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #5 Skrevet 10. august 2023 7 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg vil tro det går fint. Men ville egentlig bare tipse deg om at hvis du blør mye, kan du ha nytte av Cyklokapron. Litt sent nå, men til neste måned. Du får det hos lege. Jeg har fått et nytt liv etter at jeg begynte med det. Anonymkode: a5e8c...f4e Bruker du cyklokapron fast? Eller bare rundt mensen? Anonymkode: fa871...29f
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #6 Skrevet 10. august 2023 Tror ikke det vil fungere. Tampongen vil vel ikke komme langt nok inn om det er en menskopp der hvor den egentlig skal være. Jeg tror du bare får tampongen halvveis inn der den burde være. Anonymkode: e895a...7a8 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #7 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bruker du cyklokapron fast? Eller bare rundt mensen? Anonymkode: fa871...29f Den funker umiddelbart, så man trenger bare å ta den når blødningen er i gang. Jeg pleier bare å ta den på dag 2 og 3 når det står på som verst. Før måtte jeg bruke både tampong og bind på natta. Nå tar jeg de pillene, så har jeg en helt normal blødning i stedet. Utrolig befriende! Trenger ikke å styre og planlegge. Og godt for jernnivået 😅 Jeg har ingen bivirkninger av den heller. Ble litt kvalm i starten, men ikke nå lenger. Uansett 100% verdt det. Synes det er synd at så få vet om den, og skulle ønske jeg hadde visst om den for lenge siden! Hvis noen vurderer å få den av legen: pass på å få resept på 100-pakningen. Koster rundt 300 kroner og varer typ et år. Alternativet er en 30-pk som blir mye dyrere i lengden. Anonymkode: a5e8c...f4e 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #8 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg ville ikke brukt både menskopp og tampong. Og menskopp fungerer jo slik at det er vakum og helt tett - dermed vil den ikke føre til lekkasje selv om den blir overfylt. Sikker på at du har rett størrelse og teknikk? Anonymkode: 14419...fc8 Nei det blir ikke tett. Har fremfall og mye som skjer inne i skjeden. Så menskoppen ligger bare helt nederst og samler opp. Så det er plass til en tampong oppi der. 😊 Anonymkode: 87685...ef1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #9 Skrevet 10. august 2023 Men hjelper det noe med tampong i tillegg? Mye bedre om du går opp av bassenget og tømmer koppen innimellom ☺️ Anonymkode: 0753f...250
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #10 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men hjelper det noe med tampong i tillegg? Mye bedre om du går opp av bassenget og tømmer koppen innimellom ☺️ Anonymkode: 0753f...250 Tror du ikke at tampongen vil suge opp mye, og at det tamponger ikke klarer suge opp, det vil forhåpentligvis menskoppen samle opp. Hehe. Er sånn jeg tenker hvertfall. Er jo bare for å være helt sikker på å ikke blø i bassenget. Dobbel opp liksom 😅 Anonymkode: 87685...ef1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #11 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men hjelper det noe med tampong i tillegg? Mye bedre om du går opp av bassenget og tømmer koppen innimellom ☺️ Anonymkode: 0753f...250 Men jeg blør gjennom koppen. Den blir ikke helt tett, pga mitt fremfall og dårlig med muskler inni der, og alt jeg dytter inn i skjeden blir dyttet ut igjen av fremfallet mitt. Anonymkode: 87685...ef1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #12 Skrevet 10. august 2023 Det blodet som tampongen suger opp vil jo alternativt havne nedi menskoppen. Jeg har også fremfall men menskoppen sitter greit på plass høyt oppe allikevel. Men bare prøv, og så ser du hva som fungerer ☺️ Men tror jeg uansett ville tømt den litt oftere enn vanlig ☺️ Anonymkode: 0753f...250
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #13 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det blodet som tampongen suger opp vil jo alternativt havne nedi menskoppen. Jeg har også fremfall men menskoppen sitter greit på plass høyt oppe allikevel. Men bare prøv, og så ser du hva som fungerer ☺️ Men tror jeg uansett ville tømt den litt oftere enn vanlig ☺️ Anonymkode: 0753f...250 Ok. Kan du se menskoppen godt når den "sitter oppi" ? (Lurer på om jeg må ha den mye lenger inn) Min ligger bare helt nederst inni på en måte. Skal man kunne se den lett liksom? (Beklager ekkelt spm men) Anonymkode: 87685...ef1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #14 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ok. Kan du se menskoppen godt når den "sitter oppi" ? (Lurer på om jeg må ha den mye lenger inn) Min ligger bare helt nederst inni på en måte. Skal man kunne se den lett liksom? (Beklager ekkelt spm men) Anonymkode: 87685...ef1 Du skal ikke kunne se den lett, nei. Jeg setter den så langt inn at både kopp og "tråd" er inne og ute av syne. Da blir det også mye mer behagelig. Anonymkode: 14419...fc8
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #15 Skrevet 10. august 2023 Det finnes også noen tabletter som heter Primolut-N, kanskje de er noe for deg? Anonymkode: ee2b2...535
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #16 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Ok. Kan du se menskoppen godt når den "sitter oppi" ? (Lurer på om jeg må ha den mye lenger inn) Min ligger bare helt nederst inni på en måte. Skal man kunne se den lett liksom? (Beklager ekkelt spm men) Anonymkode: 87685...ef1 Min sitter langt oppi ja. Og jeg har også fremfall. Anonymkode: 0753f...250
AprilLudgate Skrevet 12. august 2023 #17 Skrevet 12. august 2023 AnonymBruker skrev (På 10.8.2023 den 23.37): Åå har ikke hørt om det, det skal jeg sjekke ut👍😊 Takk! Ja da blir det tampong og menskopp samtidig ☺️ bedre det enn å blø i bassenget. Anonymkode: 87685...ef1 Neineinei, det må du ikke gjøre. Få resept på cycklokapron, ta de 2-3 første dagene. Det funker Så anbefaler jeg de største Tampaxene (oransje, fås på Normal) om du fortsatt blør mye - og en menstruse du bytter til etter bading. Men med cycklokapron holder det nok med enten større tampong eller menskopp+menstruse som sikkerhet. Bytte ofte ved fortsatt større blødninger.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #18 Skrevet 12. august 2023 On 8/10/2023 at 11:42 PM, AnonymBruker said: Jeg ville ikke brukt både menskopp og tampong. Og menskopp fungerer jo slik at det er vakum og helt tett - dermed vil den ikke føre til lekkasje selv om den blir overfylt. Sikker på at du har rett størrelse og teknikk? Anonymkode: 14419...fc8 Den kan i høyeste grad lekke når den fylles opp, jo, det kan jeg skrive under på. Hadde jo vært ille om den ikke gjorde det også, ellers ville man jo nærmest implodere. Anonymkode: d8184...95e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå