Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bare sjekke noe her. Hadde på meg en tskjorte i dag som kanskje kan tenkes å være pride tskjorte. Men det er tskjorter til en karakter i en litt nerdete serie jeg digger (som samboer også digger). Har ikke brukt den før, kjøpte den for lenge siden men visste han ville reagere. Tok den på i dag, når han kom hjem er det første han sier «jasså??» og ser på tskjorten. Det er ikke første gang han kommer med kommentar om det jeg har på meg, så jeg vet akkurat hva det betyr. Barna var der, så han sa ikke mer før vi ble alene. Så spør han meg ut da, «hvorfor har du på deg pride tskjorte?? Du vet jo hva jeg synes om det! Viser at du har null respekt for meg, du elsker meg ikke!» barna kom inn og jeg fink ikke svart på det han sa.

Heller ikke første gang han lirer av seg en sånn kommentar (btw, han sa ALDRI sånnt før vi var super etablert, så nei, ikke noe jeg har visst om før det er litt for sent å bare stikke). Han stikker ut i Hagen, og er generelt fraværende. 

Jeg er så lei av dette! Foresten er han ikke imot pride, men han har ett familiemedlem som klistrer seg selv med pride ting hver juni, som tidligere har sagt ganske homofobe ting og det har vi snakket om, at det virker som han prøver å «renvaske» seg nå som det er helt uakseptabelt å si homofobe ting. Vi var enige om at det var litt teit måte å «unnskylde» seg på. Og samboer nevnte da at han ikke syntes der var noe særlig å gå med som heterofil. Men igjen, han har ikke noe imot LGBTQ+ mennesker. 

Så til en liten «funfact». Jeg er bifil, det visste han når vi ble sammen. Jeg er selvfølgelig 100% trofast, og har vel egentlig blitt litt kuet også, av hans sjalusi. Så jeg titter ikke på damer, eller andre menn for den saks skyld. Men har prøvd å snakke med han om at jeg helt ærlig hadde håp om at vi kunne ha trekant med noen senere i livet, noe han er positiv for, sier han da. Kan jo være dette som gjør at han reagerte på tskjorte valget. Men det er jo bare teit, er det ikke? Begynner å tvile på om jeg kan leve resten av livet med denne mannen.. 

Anonymkode: 5fd5d...93c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han bestemmer ikke hva du kan gå i eller hva du skal mene. Hvordan hadde han likt om du ville nekte ham å gå ut i et plagg? 

Skrevet

Er sexen bra?

Anonymkode: 5e153...6dd

Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Er sexen bra?

Anonymkode: 5e153...6dd

Veldig faktisk. Ser du har kommentert det flere steder. Kjeder du deg i kveld?

TS

• Nyttig 3
Skrevet
Virrevirrevapp skrev (44 minutter siden):

Han bestemmer ikke hva du kan gå i eller hva du skal mene. Hvordan hadde han likt om du ville nekte ham å gå ut i et plagg? 

Tror han hadde syntes det var fint. Han synes nok jeg har for lite meninger der, mistenker at han egentlig gjerne vil ha en dame som sier «ta på deg dette!» «gjør sånn!» fordi han er fra en annen kultur hvor det liksom er kjærlighet at kvinnen styrer sånt og bryr seg veldig om hvordan mannen ser ut etc. Tror jeg da, tror han ser en sjarm i det, at det betyr at man bryr seg om den andre. Kanskje det er her problemer ligger..

TS

Skrevet

"hvorfor har du på deg pride tskjorte?? Du vet jo hva jeg synes om det! Viser at du har null respekt for meg, du elsker meg ikke!"

Er han 4 år? Det der hadde jeg ikke giddet å forholde meg til i det hele tatt. Hva du har på deg har han ingenting med, og det har absolutt ingenting med respekt eller kjærlighet å gjøre. Han må seriøst skjerpe seg. 
Hadde jeg vært deg (og spes siden du er bi) hadde jeg begynt å gå med mye mer pride klær bare for å irritere. 🙄

Anonymkode: f17d5...cfa

• Liker 1
Skrevet

Hei troll. Her ser jeg flere problemer:

Han kan ikke bestemme hva du skal ha på deg.

Reaksjonen hans er helt ufattelig barnslig.

Årsaken hans for å være mot pride-plagg gir ingen mening.

Overreaksjonen og den idiotiske begrunnelsen for den får meg til å tenke på at enten er mannen din homofob, eller så har han skjønt du er bifil eller så er han bifil selv.

Anonymkode: af619...feb

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Tror han hadde syntes det var fint. Han synes nok jeg har for lite meninger der, mistenker at han egentlig gjerne vil ha en dame som sier «ta på deg dette!» «gjør sånn!» fordi han er fra en annen kultur hvor det liksom er kjærlighet at kvinnen styrer sånt og bryr seg veldig om hvordan mannen ser ut etc. Tror jeg da, tror han ser en sjarm i det, at det betyr at man bryr seg om den andre. Kanskje det er her problemer ligger..

TS

Da er det jo bare å bestemme i vei!

Skrevet

Skjønner at han hater pride uten å være homofob. Jeg hadde også sagt ifra his samboer gikk rundt med pride t-skjorte.

Hvis du virkelig synes dette er dumpegrunn så får du la partner slippe.

Anonymkode: bea45...c46

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...