AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #1 Del Skrevet 10. august 2023 Rent og økologisk? Baker eget brød? Salat som wrap? Eller vanlige dagligvarer? Anonymkode: ae6fd...3c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #2 Del Skrevet 10. august 2023 Prøver mest mulig rent. Bruker enkelte økologiske varer, men der er utvalget i norske dagligvarer ganske dårlig, i tillegg til at det er dyrt. Baker brødet mitt selv, spiser vanligvis tacoen min som en salat, mikser krydderet selv. Men det svinger litt, stress gjør det lett å ty til lettvinte løsninger. Tar valg som kjennes enkle nok å gjennomføre, er også opptatt av god smak, så jeg er veldig langt fra "optimalt kosthold". Anonymkode: 87dea...9c9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lykkedykker Skrevet 10. august 2023 #3 Del Skrevet 10. august 2023 Spiser brødskive med leverpostei. Middag er whatever kona lager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #4 Del Skrevet 11. august 2023 Spiser mye grønnsaker, dyrker og sanker en del selv. Kjøper egg og alt kjøtt på Reko, fra bønder jeg vet driver på en god måte. Holder meg jevnt til tre måltider om dagen, og har stor variasjon i hva jeg spiser. Lager både frokost og lunsj, og spiser lite brødmat. Spiser ikke godteri og kaker (aldri vært så glad i sukker), og sjelden annen snacks. Er veldig glad i sjømat, og det er som oftest det jeg spiser på restaurant. Men jeg er på ingen måte hysterisk. I går gikk det i ett, og da jeg på en handlerunde i går kjente at jeg var skrubbsulten så ble det en hamburger fra ferdigvaredisken på Meny. Og i kveld er det Taco, med skjell, og mye rømme. Anonymkode: 58fd9...cdf 1 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lill3My Skrevet 11. august 2023 #5 Del Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Rent og økologisk? Baker eget brød? Salat som wrap? Eller vanlige dagligvarer? Anonymkode: ae6fd...3c0 Vanlige dagligvarer, men ikke all slags dagligvarer! Kostholdet mitt består for det meste av frukt, grønt, egg, kjøttstykker, fiskefilet, frø, nøtter, potet, gresk yoghurt og cottage cheese. Dette utgjør den aller største delen av inntaket mitt. Utover dette spiser jeg ei brødskive hvis jeg skulle ha,lyst på, og det er såpass sjelden (sjeldnere enn månedlig) at jeg da velger det brødet jeg bar mest lyst på. Det hender også at jeg spiser litt sjokolade eller en proteinbar - særlig ifbm lange trenjngsøkter for å få inn nok kalorier da vektreduksjon ikke er noe jeg ønsker,(+fordi nam). føler ikke jeg går glipp av noe. Velger å spise slik, og kan like fint velge å ta en burger en sjelden gang uten at det gir meg noe utfordringer 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #6 Del Skrevet 11. august 2023 Jeg kjøper noe økologisk bær/grønt, men det kommer an på hvordan utvalget er der jeg befinner meg. Spiser tacoen min med vanlig tortilla og krydder, tidligere blandet jeg eget. Når man kun spiser dette en gang i uken ser jeg ikke hvorfor man skal stresse med det. Ellers så prøver jeg å spise ren mat så mye som mulig. Frokost er typisk steel cut oats med nøttesmør eller cottage cheese, lunsj søtpotet og avocado med noe protein, middag ren fisk/kjøtt med potetmos og kanskje noe grønt, til kvelds blir det ofte rundstykker med kalkunskinke, egg, reker etc. Ikke optimalt, men jeg er ok fornøyd med "innsatsen" min 😛 Anonymkode: ee373...19e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Geogass Skrevet 11. august 2023 #7 Del Skrevet 11. august 2023 Spiser vanlig brød, pålegg og annet. Spiser til og med halvfabrikat og drikker kaffe. Lever ennå 2 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #8 Del Skrevet 11. august 2023 Blir mye servelat her. Anonymkode: 14c32...6b3 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #9 Del Skrevet 11. august 2023 Spiser hovedsakelig råvarebasert: Fisk, egg, grønnsaker, bær, nøttesmør, frø, gresk yoghurt, ost og frukt. Kjøper en del ferdige sauser, pesto, kokosmelk osv fra merker som Kolonihagen, Änglamark og Helios. Grøstad har også kvalitetsprodukter. Syns ofte øko smaker bedre. Skal sies at jeg også skeier ut ukentlig, og målet er ikke å ha optimalt kosthold. Altfor glad i smågodt, sjokolade og fersk gjærbakst. Salt junkfood frister så og si aldri. Anonymkode: 8b3e0...dcc 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #10 Del Skrevet 11. august 2023 10 hours ago, AnonymBruker said: Jeg kjøper noe økologisk bær/grønt, men det kommer an på hvordan utvalget er der jeg befinner meg. Spiser tacoen min med vanlig tortilla og krydder, tidligere blandet jeg eget. Når man kun spiser dette en gang i uken ser jeg ikke hvorfor man skal stresse med det. Ellers så prøver jeg å spise ren mat så mye som mulig. Frokost er typisk steel cut oats med nøttesmør eller cottage cheese, lunsj søtpotet og avocado med noe protein, middag ren fisk/kjøtt med potetmos og kanskje noe grønt, til kvelds blir det ofte rundstykker med kalkunskinke, egg, reker etc. Ikke optimalt, men jeg er ok fornøyd med "innsatsen" min 😛 Anonymkode: ee373...19e Synes ukentlig er ofte, jeg, så det hadde jeg lagt en innsats i, men vi er nå ulike. Men det finnes supre ferdigkjøpte krydderblandinger om man leter litt, da. Anonymkode: 87dea...9c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #11 Del Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Rent og økologisk? Baker eget brød? Salat som wrap? Eller vanlige dagligvarer? Anonymkode: ae6fd...3c0 Her spiser vi wfpb(finner ikke noe norskt ord) Vi baker brød selv,lager egen nøttemelk,egen yoghurt,pålegg osv,men vi er ikke hysteriske. Skal ungene på skogstur sender vi med en pk med veganske pølser og lomper kjøpt på butikken Anonymkode: 93618...651 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 11. august 2023 #12 Del Skrevet 11. august 2023 (endret) Mye vanlige ting. Tenker man fint kan være sunn med vanlige varer. Vektlegger mye frukt og grønt. Noe av det økologisk. Koker mye suppe selv med mye grønnsaker, men har oppi buljongterning. Ferdige brød, lomper og wraps. Men spiser mye pålegg per lompe. Mye egg, yoghurt, cottage cheese og kesam. Ost og kjøttpålegg. Samt melk og fløte eller lignende i mat. Lite TORO-poser men skjer det også. Bruker ren fisk, men også mye panert fisk og fiskekaker med mye fisk. Prøver ha bra kjøtt når vi først har det, ikke hovedvekt av slike middager. Mindre bra ting jeg også har litt rom for er vin, litt sjokolade, proteinbarer og iskaffe. Endret 11. august 2023 av Frøkenfryden 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #13 Del Skrevet 11. august 2023 80-90% sunt Anonymkode: fb625...e3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #14 Del Skrevet 11. august 2023 Har levd på take away og retter man varmer i mikroen i to måneder. Jeg er ikke på et bra sted i livet mitt😕 Anonymkode: e0237...605 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sansa20 Skrevet 11. august 2023 #15 Del Skrevet 11. august 2023 Prøver å spise variert og Sundt kosthold😀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #16 Del Skrevet 12. august 2023 Jeg prøver å ha et sunt kosthold, men det varierer litt ut fra hvordan hverdagen oppfører seg. Jeg er f.eks. veldig lite sunn uka før mensen, dersom jeg har veldig mye å gjøre eller er stresset/nedfor. Men noen faste vaner har jeg: - jeg spiser store mengder grønnsaker. Til hvert måltid og dersom jeg har noe som holder på å synge på siste verset, lager jeg juice eller smoothie og drikker det. - Jeg baker brødene mine selv. Lager også litt pålegg selv (rødbethummus f.eks. ) - Jeg lager supper og sauser fra bunnen. Kan ikke huske sist jeg kjøpte pastasaus f.eks. - Jeg drikker stort sett bare vann, kaffe og te, foruten smoothier og juice jeg lager selv. - Kjøper økologisk når jeg har anledning. Kjøper også fra Reko-ringer. - Spiser stort sett 2 eller 3 måltider om dagen. - Spiser ikke halvfabrikata eller ferdigmat med mindre det er helt krise. - Drikker ike alkohol, spiser ikke potetgull, saltede nøtter, ferdigpizza og slike ting. Anonymkode: 59217...eb6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #17 Del Skrevet 12. august 2023 Jeg spiser for det meste mat fra bunnen, spiser mest mulig økologisk, og kostholdet består av mye grønt, frukt, bær, litt nøtter, frø, noe kikerter og quinoa, og økologisk kjøtt, villfisk, og egg. Litt speltbrød innimellom, og fullkornspasta nå og da. Men korn utgjør liten del av kostholdet. Sjeldent at jeg spiser ferdigmat og godis, drikker aldri alkohol. Anonymkode: 26958...092 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #18 Del Skrevet 12. august 2023 Etter å ha ødelagt helsa med å være veganer noen år, så må jeg være veldig påpasselig med hva jeg spiser for å helbrede kroppen. Jeg er heldigvis på god vei. Jeg spiser ren mat og nesten bare animalsk. For det meste biff fra glade kuer som har beitet hele livet, kjøpt direkte fra bonde. Jeg spiser litt innmat fra disse glade kuene hver dag. Jeg koker også min egen beinkraft fra disse glade kuene i en trykk-koker og drikker en kopp av det hver dag. Fettet fra beinkraftkokingen bruker jeg til å steke mat i. Og beina er forresten så myke at jeg kunne spist dem selv (og jeg har gjort det for å teste), men jeg gir dem til nabohundene. Når jeg først spiser et dyr, så er det veldig viktig for meg at hele dyret blir brukt, og dessuten er det veldig sunt å bruke hele dyret. Jeg drikker av og til upasteurisert melk (fra en annen gård, ikke gressfôret), og lager yoghurt av dette også. Jeg har litt urter, fruktrær og bærbusker i hagen som jeg også bruker. Når jeg handler i butikken, så velger jeg økologisk der det er mulig, og aldri ultraprosessert. Jeg bor på landet, så det er begrenset utvalg men det er også viktig for meg å støtte den lokale butikken Jeg drikker vann, beinkraft og upasteurisert melk. En sjelden gang drikker jeg litt brus på besøk fordi noen blir så stresset av at jeg sier at jeg bare vil ha vann... Anonymkode: 9d9f1...a73 3 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #19 Del Skrevet 12. august 2023 Betaler ikke ekstra for økologisk Spiser mye grønt og frukt. Rent kjøtt og fisk. Grovt speltbrød som kjøpes. Loff i andre tilfeller. . Lite prossert mat. Anonymkode: 24495...cea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #20 Del Skrevet 12. august 2023 Jeg spiser sunt og billig. Frosne grønnsaker, frossen frukt, frossent kjøtt/fisk. Havregryn og ris. Kjøper i store kvanta og lagrer. Bruker rundt 2000 kroner i måneden på mat, og er fornøyd med det Anonymkode: 5aae0...202 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå