Gå til innhold

Kan man bli forelsket i en av samme kjønn men ikke ønske å ha sex med vedkommende??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært i et forhold med ei av samme kjønn i flere år. Nå føles det ut som at jeg ikke er lesbisk i det hele tatt allikevel. Har absolutt følt på tiltrekning og kåthet i forholdet. Men nå er det innimellom så tanken byr meg i mot,og jeg savner sex med en mann. Men er så utrolig glad i kjæresten min og sliter virkelig med å se for meg livet uten hun..forstår meg ikke på meg selv!!! 

Har aldri vært med jenter før jeg møtte hun. 

Anonymkode: bcc25...718

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror folk blir forvirret nå til dags. Å like en person, se opp til personen, har mye felles med personene betyr ikke at man er forelska.

Anonymkode: 45ec3...da0

• Liker 3
Skrevet

Det er helt vanlig å miste tiltrekningen av samme partner over flere år , uten at det har noe med legning å gjøre. Men det er ikke uvanlig å være bifil heller. 

Anonymkode: 9de90...b43

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg har vært i et forhold med ei av samme kjønn i flere år. Nå føles det ut som at jeg ikke er lesbisk i det hele tatt allikevel. Har absolutt følt på tiltrekning og kåthet i forholdet. Men nå er det innimellom så tanken byr meg i mot,og jeg savner sex med en mann. Men er så utrolig glad i kjæresten min og sliter virkelig med å se for meg livet uten hun..forstår meg ikke på meg selv!!! 

Du er bare lei og ikke forelsket mer.

Anonymkode: 36b1b...e74

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Folk tar feil av seg selv hele tiden. 

For eksempel en erotisk følelse. Erotisk følelse KAN gå videre til å bli seksuell, men ofte er dette en stereotyp. Noe vi forventer at skal skje. Erotisme er en egen selvstendig følelse som kan komme av å ha et helt spesiell nær mental kontakt med et menneske. Har man hatt det veldig vanskelig kan den reddende engel (hjelpsomme personen) oppleves Erotisk   En godhet, en kjærlighet, tilogmed en forelskelse, men ikke som en kjæreste.  Beskrivelsen ridderen på dne hvite hesten er et godt eksempel. Denne har ikke vunnet hjertet ditt ved personlighet eller estetikk, men kun ved enorm hjelpsomhet ved å redde fra vanskelug situasjon. Mange har opplevd å få en erotisk følelse til en person og følt skam fordi denne personen ikke er en person man burde bli tiltrukket av. Fordi man tenker erotisk etterfølges av seksuell. Det trenger det altså ikke å gjøre. 

Hvem har vel ikke ligget med noen fordi man misforsto egne følelser? Og da spesielt når man er yngre  Saken ble seksuell, når ønsket egentlig var nærhet, beskyttelse, hjelpebehov, bekreftelse, en annen form for kjærlighet, dypt vennskap, tosomhet etc. Eller man vet det man kan gi som den andre vil ha er sex, mens man egentlig vil ha noe annet tilbake. Der er også ulikheter mellom kjønnene siden menn får dekket mer følelsesmessige behov gjennom sex, mens kvinnen er følelsesmessig komplisert og har en rekke følelsesmessige behov som er mer adskilt. 

Anonymkode: 72d8e...b88

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det er jo flere varianter her. Du kan være bifil, men lei av partneren og ikke lenger seksuelt tiltrukket. Det er helt vanlig også i heterofile forhold. Alternativt kan du ha forvekslet en ikke-erotisk kjærlighet til ei venninne med forelskelse/erotisk kjærlighet.

Anonymkode: ca9e4...8c9

• Liker 1
Skrevet

Svar til overskrift: Ja. Jeg har opplevd å få sterke forelskelsesfølelser for en venninne, men når jeg tenkte på sex med en annen kvinnekropp følte jeg avsmak.

Anonymkode: 4e353...c98

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Svar til overskrift: Ja. Jeg har opplevd å få sterke forelskelsesfølelser for en venninne, men når jeg tenkte på sex med en annen kvinnekropp følte jeg avsmak.

Anonymkode: 4e353...c98

Men er ikke sex-biten en del av forelskelsen?

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det er jo flere varianter her. Du kan være bifil, men lei av partneren og ikke lenger seksuelt tiltrukket. Det er helt vanlig også i heterofile forhold. Alternativt kan du ha forvekslet en ikke-erotisk kjærlighet til ei venninne med forelskelse/erotisk kjærlighet.

Anonymkode: ca9e4...8c9

Men hvordan i alle dager kan man da være sikker på å finne noen man liker som en kjæreste, om en forveksler sånne type ting?

Skrevet

Det høres egentlig bare ut som at du er bifil og ikke tenner på kjæresten din lenger. Du har neppe innbilt deg at du tente på henne tidligere.

Anonymkode: 83bc3...f7b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...