Gå til innhold

Slanker meg. Trenger tips til middager.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg spiser maks 550 kalorier til middag, da jeg fordeler alle kaloriene utover dagen og både frokost, lunsj og kveldsmat er viktig for meg. Jeg trenger tips til middager som innholder maks 550 kalorier, eller middager jeg kan gjøre om til de kaloriene selv. 

Jeg spiser mye av det samme og blir derfor så lei. Googler man så kommer så mye rart opp, og jeg orker ikke stå å lage middag i evigheter. 

Jeg spiser så og si alt og har ingen allergier. Håper noen kan komme med noen tips 😊

Anonymkode: fbc9b...b3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legg kikerter i bløt over natten. Stek de i panne med salt, pepper og rikelig med cumin. Ha på en tortilla med persille, ruccola/spinat, rødløk, tomat, og sitronsaft. Veldig simpelt, veldig godt!

Alt av supper! Linsesuppe, søtpotetsuppe, gulrotsuppe, grønnsakssuppe, blomkål, brokkoli, sopp, asparges...! Kjøp ferdig om du ikke orker å lage.

Chilli con carne på kyllingfilet fremfor kjøttdeig?

Tikka masala med salat? 

Anonymkode: c7afa...852

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kutta ut alt av rødt kjøtt generelt. Tok meg 1 gåtur om dagen og er nå ca på idealvekt etter 1 år. Tungt fysisk arbeid til daglig.. Mann, over 2 meter og ca 100kg ish.

Anonymkode: 03942...c9d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spicy vegetargryte(deler den opp i 6 porsjoner.Under 500 kcal per porsjon) 
2 fedd Hvitløk 
4 ss Karripasta (rød)
3 dl Kokosmelk
1 boks Cherrytomater, hermetisk
400 gram Gresskar (terninger)
6 dl Linser, røde, hermetiske
1 boks Kikerter, hermetisk
1 stk Paprika
4 stk Vårløk
1 ss Sukker
1 stk. Lime (skallet) 
Soyasaus(helst soppsoyasaus)
300 gram Jasminris boil-in-bag, kokt

1. Ha olje i en varm gryte. Fres løk og hvitløk til det er blankt. Tilsett karripasta og fres videre i 1-2 minutter. Rør godt så det ikke svir seg. Tilsett kokosmelk og hermetiske cherrytomater.
2. Ha i terninger av gresskar. Småkok gryten i 8-10 minutter.
3. Kok ris i en kjele med vann etter anvisning på pakken.
4. Åpne bokser med linser og kikerter. Hell dem over i en sikt, og skyll dem godt under kaldt vann. La vannet renne godt av og tilsett linser og kikerter i gryta.
5. Rens paprika og vårløk, og skjær dem i biter. Ha paprika- og vårløkbiter i gryta sammen med sukker og limeskall. La gryta koke 2-3 minutter slik at alt blir gjennomvarmt. Smak til med soyasaus.

Grønnsaksbolognese (6 porsjoner. Under 500 kcal)

1-2 hvitløksfedd  
1½ stk løk 
450 g sellerirot 
1½ stilk stangselleri 
750 g grønne linser, hermetiske 
1½ bunt finhakket basilikum 
3 ts grønnsaksbuljong 
3 bokser hakkede tomater 
1 ss olje 
1 liten klype sukker

1.Skrell og finhakk hvitløken og løken. Skrell selleriroten, og kutt selleriroten og stangsellerien i små terninger. Sil laken av linsene, og skyll dem i kaldt vann. 
2.Varm opp en vid kjele til middels varme,ha i litt olje og stek hvitløken, løken, selleriroten og stangsellerien i omtrent 4 minutter, til de er gylne.
3.Tilsett linsene, basilikum, grønnsaksbuljongen og de moste tomatene. 
4.Skyll ut boksene med 2 dl vann og ha innholdet i kjelen.  
5.Kok opp, og  småkoke i omtrent 10 minutter. Smak til sausen med salt, pepper og litt sukker.

6.Tilbered pastaen som anvist på pakken

Anonymkode: 2344d...00f

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min uke:

Mere supper, med et kokt egg ved siden av eller oppi.

Et stykke ørret bakt i ovnen. Kokte poteter/brokkoli/gulrøtter og en klatt drømmelett

Søtpotetbiter bakt i ovnen. Rent storfekjøtt stekt ved siden av. Tsaziki.

Grillspyd med squash, løk, kylling og sopp + Grillet maiskolbe.

Du kan jo egentlig spise hva som helst, 550kcal er ikke veldig lite. Bruk rene råvarer så blir det fort mye mat. Bare mål opp og vei ingrediensene.

Anonymkode: 606a8...941

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snickers er et næringsrikt mellommåltid. Det er i hvert fall det de sier på reklamen. 

Anonymkode: 483a2...171

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fått litt dilla på Gratinert Squash, kan også bruke Agurk, paprika etc (du finner masse om du googler Gratinert Squash)

1 Squash (ca 50 kcal)
ca 100g Karbonadedeig (ca 150 ckal)
1/2 boks Hakkede tomater ( ca 40 kcal)
Litt Ost, ca 50g (150 kcal)

Så hender det at jeg tar på litt rømmedressing etc laget av ekstra lett rømme

- Del 1 squash i 2 på langs, og bruk en skje til å uthule de på langs så du får plass til mer fyll
- Stek karbonadedeig (ca 100g pr squash, dvs 50g pr halvdel) med krydder og og hakkede tomater (evt litt tomatpurè), jeg bruker også i blandt mais og/eller champignon for noe mer smak
- Strø over litt ost (jeg bruker lett-ost)

En annen middag jeg spiser er 1 stk kyllingfilèt eller 1-2 biter laks med grønnsaker til (bruker ofte frossen "Brokkoliblanding" for å gjøre det enkelt). Varmer alt i en langpanne i ovnen, og har på litt ekstra lett rømme el lign som "saus" :)  Like enkelt og raskt som en frossenpizza, men langt sunnere og billigere :) 

Endret av DrueSmoothie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ned nesten 20 kilo på under 3 måneder, for et par år tilbake. altså 80 kg til 50 kg. Etter mange forsøk fant jeg en metode som ble sinnssykt effektiv og motiverende. Jeg har i etterkant klart å holde vekten. Jeg spiser litt godteri hver dag nå, og spiser mye mindre enn jeg gjorde før, fordi jeg vente med av å spise så mye. Spiser fortsatt sjeldent frokost. Og kvelds er bare et unødvendig måltid som jeg heller ikke trenger lengre. 

1. Jeg spiste bare grønnsaker og kjøtt (Ingen saus/ris/pasta), og sjeldent potet

- Kylling, biff, presset kjøttdeig i biter, taco med lompe (ikke tacolefse), wok. Rotgrønnsaker i ovnen, vanlig kokte grønnsaker, stekte grønnsaker osv. Husk å krydre med gode og spennende krydder. 

2. Jeg spiste appelsin til lunsj, og så mye middag jeg ville - og ikke noe mer. Jeg drakk alt av sukkerfrie bruser og safter, samt kaffe/te. 

Appelsin er minuskalorier (så kjør på) - kroppen bruker mer energi på å forbrenne det enn energien/kaloriene som er i dem. 

Dette ble en skikkelig kickstart på et liv uten matavhengighet og sult. 

Håper dette hjelper. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg er skikkelig lei av å finne på hva jeg skal lage til middag som er sunt nok, så gjør jeg det veldig enkelt. 1 pose frosne grønnsaker som stekes med krydder og litt smør, skinke eller ren kylling og litt grønn pesto. 

Anonymkode: 59b0c...c9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...