AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #1 Skrevet 10. august 2023 Jenta mi på 12 mnd er verdens herligste, men ikke når hun skal legges. Vil påstå at vi i 80% av tilfellene «treffer» riktig tidspunkt mtp. Legging, og vi legger konsekvent til samme tid HVER kveld +/- 40 min alt etter når hun våknet fra duppen. Jeg bruker lett 40-60 min pr legging, pappa maks 10. Hos meg gråter hun sårt, og reiser seg 15+ ganger. Jeg trøster så godt jeg kan, synger, koser, holder i rundt henne osvosv. Pappa gjør eksakt det samme som meg (og har gjort det siden dag én) men hun legger seg ned, og sovner relativt raskt. Det har vært perioder hvor leggingen har vært enklere hos meg også, men nå er det jaggu lenge siden. Flere som opplever det sånn? Det er så fælt at dagene skal ende med gråt💔 Anonymkode: 9d41a...fd3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #2 Skrevet 10. august 2023 Går pappa eksakt det samme? Synger? Koser? Holder rundt? Anonymkode: 58e93...3a9
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #3 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Går pappa eksakt det samme? Synger? Koser? Holder rundt? Anonymkode: 58e93...3a9 Ja, vi har relativt like leggerutiner. Eneste forskjellen er at han synger egenkomponerte sanger før han legger henne ned, og jeg holder meg til byssan lull🙊 Når hun gråter som værst (og står i senga), så bruker jeg ofte og bøye meg ned og holde rundt henne - for så å legge henne ned igjen. Pappa holder sjeldent i rundt, men snakker rolig/synger og stryker på henne før han legger henne ned. Ellers er vel alt relativt identisk, ja. skal sies at jeg ammer enda, men aldri under legging / etter hun er lagt. Så, hun har aldri blitt tatt opp når hun gråter for så å få pupp og legges ned igjen. Anonymkode: 9d41a...fd3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #4 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja, vi har relativt like leggerutiner. Eneste forskjellen er at han synger egenkomponerte sanger før han legger henne ned, og jeg holder meg til byssan lull🙊 Når hun gråter som værst (og står i senga), så bruker jeg ofte og bøye meg ned og holde rundt henne - for så å legge henne ned igjen. Pappa holder sjeldent i rundt, men snakker rolig/synger og stryker på henne før han legger henne ned. Ellers er vel alt relativt identisk, ja. skal sies at jeg ammer enda, men aldri under legging / etter hun er lagt. Så, hun har aldri blitt tatt opp når hun gråter for så å få pupp og legges ned igjen. Anonymkode: 9d41a...fd3 Skjønner at du mener godt ved å trøste, dvs bøye deg ned og holde rundt henne, men det er nok akkurat denne forskjellen mellom hva du gjør og hva pappa'n gjør som er forvirrende og frustrerende for henne. Og da mener jeg dine handlinger i leggesituasjonen og ikke pappan sine. Hun ønsker nok mest av alt å komme seg ut av situasjonen/at du skal ta henne opp - og hver gang du bøyer deg/holder så virker strategien eller gråtesignalet hennes - men bare nesten - da du avslutter trøsten med å legge henne ned igjen. Tilbake til start for jenta di, og det føles nok verre og verre for hver gang dessverre.. Anonymkode: 62d9e...1cd
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #5 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Skjønner at du mener godt ved å trøste, dvs bøye deg ned og holde rundt henne, men det er nok akkurat denne forskjellen mellom hva du gjør og hva pappa'n gjør som er forvirrende og frustrerende for henne. Og da mener jeg dine handlinger i leggesituasjonen og ikke pappan sine. Hun ønsker nok mest av alt å komme seg ut av situasjonen/at du skal ta henne opp - og hver gang du bøyer deg/holder så virker strategien eller gråtesignalet hennes - men bare nesten - da du avslutter trøsten med å legge henne ned igjen. Tilbake til start for jenta di, og det føles nok verre og verre for hver gang dessverre.. Anonymkode: 62d9e...1cd Tenkte det samme. Da er det ikke eksakt samme rutiner og en forskjell som er nok til å gjøre utslag. Anonymkode: 58e93...3a9
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #6 Skrevet 11. august 2023 Kan ikke pappan legge hver dag? Her er det omvendt, og derfor legger jeg for tiden. Hadde sikkert vært lurt å venne ungen til at begge legger men vi er slitne og gjør det som er enklest akkurat nå og håper det løser seg av seg selv senere (Han klarer å legge hvis jeg skal ut altså) Anonymkode: 5ea63...16f 1
Yodas Skrevet 12. august 2023 #7 Skrevet 12. august 2023 Jeg stemmer for å la pappaen ta leggingen en stund framover, hvis det er mulig. 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå