AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #1 Skrevet 10. august 2023 Hva er i så fall forskjellen? Anonymkode: 6ebdb...0da
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #2 Skrevet 10. august 2023 Ateister er bestemte på at det ikke finnes en gud. Irreligiøs innebærer at man ikke har en religiøs tro, herunder at man heller ikke har sterke meninger om.at det ikke er en gud Litt mer likegyldig. Anonymkode: edbd4...331
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #3 Skrevet 10. august 2023 Du kan være religiøs selv om du er ateist. Buddhister er f.eks ateister siden de ikke tror det finnes noen gud. Men de er likevel religiøse. Irreligiøse tar ikke stilling til religion i det hele tatt. Religion er en hobby andre folk driver. Selv er de opptatt av andre ting. Som sport og botanikk. Anonymkode: 0ddac...979
Gjest Tycho Urke Skrevet 10. august 2023 #4 Skrevet 10. august 2023 Atheist : Ateisme er antakelsen om at gud eller guder ikke finnes. Irreligiøs irreligiøs betyr uten religiøs følelse, som mangler religiøsitet.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #5 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Du kan være religiøs selv om du er ateist. Buddhister er f.eks ateister siden de ikke tror det finnes noen gud. Men de er likevel religiøse. Buddhister er religiøse, religiøs kan man være uten at man tror på en bestemt Gud. Dette lærte vi på barneskolen. Anonymkode: 38282...16a
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #6 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Du kan være religiøs selv om du er ateist. Buddhister er f.eks ateister siden de ikke tror det finnes noen gud. Men de er likevel religiøse. Irreligiøse tar ikke stilling til religion i det hele tatt. Religion er en hobby andre folk driver. Selv er de opptatt av andre ting. Som sport og botanikk. Anonymkode: 0ddac...979 Det er mange former for buddhisme. Jeg har vært med på gudinnemeditasjon i tibetansk buddhisme. Noen har også en form for «helvete», men jeg husker ikke detaljene. Det er noen år siden jeg studerte buddhisme på universitetet. Anonymkode: 1fb42...af3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå