AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #1 Skrevet 10. august 2023 Samboeren min liker ikke nærhet,å holde rundt hverandre lenge og den type ting. For meg er det naturlig nok ganske frustrerende. Jeg tenkte ikke så mye på det da vi ble sammen, men det ble veldig tydelig etterhvert. Han mener det har med fortiden å gjøre. Han ble mye slått i barndommen av foreldrene, typ å bli kastet i gulvet, ørefiker og ofte fortalt at han er udugelig , ubrukelig og at det er noe galt med han. Han mener bestemt at ubehaget ved å fysisk nærhet ligger der: vold og utilstrekkelighet. Jeg sier ikke at han tar feil, men finnes det en sammenheng? Er det noen med samme erfaring som kan dele,og hvordan kan man best få hjelp ? Anonymkode: d6554...09a
Virrevirrevapp Skrevet 10. august 2023 #3 Skrevet 10. august 2023 Har han gått i terapi eller fått annen hjelp?
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #4 Skrevet 10. august 2023 Virrevirrevapp skrev (6 minutter siden): Har han gått i terapi eller fått annen hjelp? Nei han har ikke det. Eller jo for depresjon for mange år siden men ikke spesifikt for det han har opplevd Anonymkode: d6554...09a
Virrevirrevapp Skrevet 10. august 2023 #5 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei han har ikke det. Eller jo for depresjon for mange år siden men ikke spesifikt for det han har opplevd Anonymkode: d6554...09a Det bør han når det påvirker forholdet han er i. 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #6 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Han mener bestemt at ubehaget ved å fysisk nærhet ligger der: vold og utilstrekkelighet. Jeg sier ikke at han tar feil, men finnes det en sammenheng? Er det noen med samme erfaring som kan dele,og hvordan kan man best få hjelp ? Enig med ham. Har samme erfaringer. Han kan få hjelp av psykolog. Å ta hensyn til grensene hans er også viktig, selv om du er uenig i dem. Anonymkode: badda...477 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #7 Skrevet 10. august 2023 Min far brukte vold. Som voksen er jeg ikke glad i kosing, klemming og fysisk kontakt, heller ikke fra ektefelle eller nære venner. Vet ikke hvorfor, men antar oppvekst har noe å si. Anonymkode: 0bcc2...9aa 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #8 Skrevet 10. august 2023 Der er absolutt en sammenheng der. Han bør nok få profesjonell hjelp til å bearbeide sine opplevelser. Dette er ikke uvanlig for de som har vokst opp med vold. Det er noe som heter at kroppen husker, og den husker ofte bedre enn hodet. Da blir det lett uvanlige reaksjoner på vanlige ting. Anonymkode: abeae...509 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #9 Skrevet 10. august 2023 Høres veldig naturlig ut at en som barn ble kastet i gulvet og fortalt at han er ubrukelig kan slite med å senke guarden overfor sine nærmeste senere i livet. Stakkars, stakkars mann. Det er bra du ikke sier at han tar feil, men den "kanskje, kanskje ikke"-tanken kan du trygt justere til et "han har nok helt rett i det". Noen klarer å gradvis tilvenne seg slik nærhet likevel, men her har ikke lang tid med deg og fravær av slik mishandling hjulpet. Det har ingenting med deg å gjøre, ingenting med deres forhold å gjøre, men med hans traumer og forutsetninger å gjøre. Da tror jeg nok det er vanskelig å bøte på dette uten profesjonell hjelp. Det er det helt fint at du foreslår, sånn når det tydelig påvirker forholdet deres, men sørg for å vise forståelse for at det er tungt og at ev. hjelp vil være en merbelastning på kort sikt. Anonymkode: 9c299...4d6 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå