AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #1 Del Skrevet 10. august 2023 Hvis man bare er travel en dag og ikke har tid til å lage mat. Kan man da bare da litt sondemat som erstatning? Er det noe man drikker eller tygger? Det er flytende og går rett ned som en shake vel? Hadde vært greit å kunne fått middagen unnagjort med å drikke "sonde-hake". Anonymkode: 3439f...3a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
myMa Skrevet 10. august 2023 #2 Del Skrevet 10. august 2023 (endret) Du kan kjøpe næringsdrikker på apoteket som er fullverdig erstatning. Sikkert greit i ny og ne. Tror ikke jeg ville drukket "sondemat" pga smaken. Endret 10. august 2023 av myMa 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #3 Del Skrevet 10. august 2023 Sondemat er dessuten svindyrt. En pose (dagsbehov med kalorier) kostet i 2017 over 2000kr posen. Og du må ha den på resept. Anonymkode: 68cbf...4f1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 10. august 2023 #4 Del Skrevet 10. august 2023 (endret) AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Hvis man bare er travel en dag og ikke har tid til å lage mat. Kan man da bare da litt sondemat som erstatning? Er det noe man drikker eller tygger? Det er flytende og går rett ned som en shake vel? Hadde vært greit å kunne fått middagen unnagjort med å drikke "sonde-hake". Anonymkode: 3439f...3a7 Sondemat er komplett næring som går rett i magesekken via en sonde gjennom nesa og ned i magesekken, og ikke noe du vil ha med mindre du er alvorlig syk eller har en spiseforstyrrelse og nekter å spise. Å få mat via sonde tar dessuten like lang tid som å spise vanlig mat, så det er ikke noe tidsbesparende tiltak. Det finnes derimot næringsdrikker (høres ut som det er det du mener og ikke sondemat?) som du kan drikke i tillegg til vanlig mat hvis du ikke får i deg nok næring. Det kan du kjøpe på apoteket. Endret 10. august 2023 av Grüner 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #5 Del Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hvis man bare er travel en dag og ikke har tid til å lage mat. Kan man da bare da litt sondemat som erstatning? Er det noe man drikker eller tygger? Det er flytende og går rett ned som en shake vel? Hadde vært greit å kunne fått middagen unnagjort med å drikke "sonde-hake". Anonymkode: 3439f...3a7 Du tuller nå? Anonymkode: 0ffe9...034 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #6 Del Skrevet 12. august 2023 Jeg tror du mener næringsdrikker som du får kjøpt på apoteket? De smaker iallefall bedre enn sondemat. Du kan fint bruke det som erstatning for måltid, kjøp de flaskene som inneholder 400 kalorier og har fiber. Tilsvarer ikke helt en middagsporsjon da, mer frokost/kveld eller mellommåltid. Er helt næringsmessig komplett, så ikke noe problem å bruke dette så lenge du ellers er frisk. Jeg gjør det noen ganger det når jeg ikke rekker måltider, det er ultrahektisk på jobb eller.l. Måltid unnagjort på 15 sekunder 😄 Anonymkode: 40ffd...379 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #7 Del Skrevet 12. august 2023 AnonymBruker skrev (På 10.8.2023 den 21.49): Hvis man bare er travel en dag og ikke har tid til å lage mat. Kan man da bare da litt sondemat som erstatning? Er det noe man drikker eller tygger? Det er flytende og går rett ned som en shake vel? Hadde vært greit å kunne fått middagen unnagjort med å drikke "sonde-hake". Anonymkode: 3439f...3a7 Hadde heller kjøpt meg et godt proteinpulver og hatt en flaske ferdig blandet i kjøleskapet da Eller disse smoothiene med havregrøt man får i dagligvare. Mye billigere enn på apoteket. Anonymkode: cd492...3c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #8 Del Skrevet 12. august 2023 Hvor dårlig tid har folk her egentlig. Jeg koker opp 6egg som jeg har i kjøleskapet gjennom uken. I dag var min middag Mere tomatsuppe som jeg varmet i mikroen og putter oppi et av eggene. Kveld var et wasa knekkebrød med et av eggene og en banan. Frokost dropper jeg, og på jobb har jeg cherrytomater, knekkebrød, skinkepålegg og frukt liggende. Det trenger ikke ta lang tid å spise sunt. Anonymkode: a9091...0ce 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #9 Del Skrevet 12. august 2023 Jeg jobber som bilmekaniker. For noen år siden måtte jeg skifte hele interiøret i en hjemmesykepleie bil fordi ene pleieren klarte å søle en hel pose sondemat i den. Fyyyy faen å det lukta.. Tror ikke du hadde greid å helle ned en hel pose med den gørra der. Anonymkode: 7e81d...d13 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #10 Del Skrevet 12. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg jobber som bilmekaniker. For noen år siden måtte jeg skifte hele interiøret i en hjemmesykepleie bil fordi ene pleieren klarte å søle en hel pose sondemat i den. Fyyyy faen å det lukta.. Tror ikke du hadde greid å helle ned en hel pose med den gørra der. Anonymkode: 7e81d...d13 Dette! Jeg bruker selv sonde og den lukta er helt forjævlig 🤮 Anonymkode: 0ffe9...034 1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #11 Del Skrevet 12. august 2023 Selv katten rygger ut døra hvis vi søler så mye som en dråpe her hjemme. Sondemat er ingenting du greier å svelge annet enn i tider med ekstrem hungersnød. Anonymkode: 542ab...fb2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå