Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om noen vil dele en vanlig dag med hvordan barnet ditt i alderen 7-8 mnd spiser? :) og hva gir dere til mat?
har dere faste rutiner?  

Anonymkode: 34e17...392

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Frokost: Morsmelk (er hjemme)

Lunsj: Brødbiter med smør og leverpostei eller smøreost, eller grøt pluss morsmelk 

Mellommåltid: Morsmelk. 

Middag: Middagsglass. Morsmelk. 

Kvelds: Det samme som lunsj.

Praktiserer faste tider til lunsj, middag og kvelds. 

Anonymkode: 3a4f0...16e

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Frokost: Morsmelk (er hjemme)

Lunsj: Brødbiter med smør og leverpostei eller smøreost, eller grøt pluss morsmelk 

Mellommåltid: Morsmelk. 

Middag: Middagsglass. Morsmelk. 

Kvelds: Det samme som lunsj.

Praktiserer faste tider til lunsj, middag og kvelds. 

Anonymkode: 3a4f0...16e

:) Gir du vann til alle måltidene også? 

Skrevet

.

Skrevet

Brukt mme fra start. Vesla er 8 mnd nå. 

en typisk dag ser omtrent sånn ut. Men det kan så klart variere. 

frokost: grøt og noe frukt 

mellommåltid: flaske (før første dupp)

lunsj: hun godtar endelig brødskive, så det er gjerne det med leverpostei eller makrell i tomat. kanskje litt smoothie etter det. Evt så lager jeg pannekaker av havremel, egg, banan og litt vann, feks med blåbær i. 

mellommåltid: ny flaske (før andre dupp)

middag: enten det vi spiser, ellers har jeg litt middagsglass her eller noe jeg har tilberedt til henne og fryst ned i porsjoner. 

Så mot kvelden (18 tiden) får hun litt grøt og banan. Flaske litt før hun skal sove (19 tiden). 

får alltid tilbud om vann til måltidene, og hun får smake av det jeg spiser ellers som er egnet. 

Anonymkode: b1087...d19

Skrevet

Har lite rutiner, da det varierer veldig hva min vil spise. Får som regel 3-4 måltider om dagen, og spiser lite ved en eller fler av de. I tillegg ammes han ved dupper og leggetid.

Ofte får han havregrøt med frukt til frokost, brød eller potetlompe til lunsj, kanskje noe grønnsaksmos. Til middag får han hva vi har eller en porsjon mat jeg har laget tidligere og fryst ned, typisk stavmikset gryte.

Må bytte mellom spise selv, gi skje og gi biter i munnen for at han ikke skal gå lei etter fem minutter. Men aner jo ikke om vi gjør det rett 🙃

Anonymkode: cb167...bf9

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Har lite rutiner, da det varierer veldig hva min vil spise. Får som regel 3-4 måltider om dagen, og spiser lite ved en eller fler av de. I tillegg ammes han ved dupper og leggetid.

Ofte får han havregrøt med frukt til frokost, brød eller potetlompe til lunsj, kanskje noe grønnsaksmos. Til middag får han hva vi har eller en porsjon mat jeg har laget tidligere og fryst ned, typisk stavmikset gryte.

Må bytte mellom spise selv, gi skje og gi biter i munnen for at han ikke skal gå lei etter fem minutter. Men aner jo ikke om vi gjør det rett 🙃

Men han ELSKER å drikke vann fra tutekoppen sin da 😂

Skrevet

Da vår var 8 mnd (for 2 mnd siden) var dette rutinene:

Frokost: morsmelk og frukt. 

Lunsj: grøt.  

Middag: enten moste rester av det vi spiste dagen før, noe laget med babymatoppskrift, eller glass. Kom an på hva vi hadde tilgjengelig. 

Kveldsmat: Nattgrøt og frukt. 

Ammet også før senga. 

Gjerne også noe typ frukt eller grønnsak som snacks på et tidspunkt. 

Vann til hvert måltid annet enn da jeg ammet. 

Anonymkode: c1a6d...588

• 2 uker senere...
Skrevet

:)

Skrevet

Mini er 9 mnd her, men har vært det samme siste måneden minst…

Han spiser ca hver tredje time, litt avhengig av når han våkner og dupper. Men tar tidene som er relativt stabilt nå☺️
Når han begynner i bhg kommer det også til å være 5 måltider om dagen…

07 flaske med MME

1030 grøt (hjemmelaget m aprikosmos. Billig, enkelt, sunt!🤗)

1400 flaske med MME (denne kommer vi til å bytte ut med brød, frukt og grønnsaker, nå fremover mot bhg start)

(I tillegg får han noen dager litt frukt eller smoothie en stund før eller etter denne flasken, feks hvis jeg har på følelsen av at han kommer til å våkne av dupp fordi han er sulten, eller hvis han har stått opp ekstra tidlig og fått grøt tidligere enn vanlig osv…)

1700 middag (hjemmelaget, lager stor porsjon og fryser ned, eller gir et glass hvis det er det som passer best)

1830 flaske MME før tannpuss og soving

Anonymkode: 74559...db3

Skrevet

Jeg begynte å jobbe igjen da gutten min var 8 måneder. Jeg hadde vakt fra 9-15.30 (ammetime) så han fikk pupp før jeg dro på jobb. Grøt til lunsj. Pupp da jeg kom hjem fra jobb, og så moste vi det vi selv hadde til middag (tok ofte ut en posjon til han før vi saltet maten). Varierte veldig hvor mye middag han fikk i seg, men fikk hvertfall smake😅 til kvelds fikk han grøt eller brødskive, og mellom måltidene gikk det stort sett i fruktmos ved behov. Fikk gjerne en «dream feed» pupp når jeg gikk og la meg i 11-tiden, og en runde til med pupp i 3-4 tiden på natten. Sluttet å amme på dagtid da han var 10 mnd., da ville han bare ha mat på dagen og pupp på natten😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Mini er 9 mnd her, men har vært det samme siste måneden minst…

Han spiser ca hver tredje time, litt avhengig av når han våkner og dupper. Men tar tidene som er relativt stabilt nå☺️
Når han begynner i bhg kommer det også til å være 5 måltider om dagen…

07 flaske med MME

1030 grøt (hjemmelaget m aprikosmos. Billig, enkelt, sunt!🤗)

1400 flaske med MME (denne kommer vi til å bytte ut med brød, frukt og grønnsaker, nå fremover mot bhg start)

(I tillegg får han noen dager litt frukt eller smoothie en stund før eller etter denne flasken, feks hvis jeg har på følelsen av at han kommer til å våkne av dupp fordi han er sulten, eller hvis han har stått opp ekstra tidlig og fått grøt tidligere enn vanlig osv…)

1700 middag (hjemmelaget, lager stor porsjon og fryser ned, eller gir et glass hvis det er det som passer best)

1830 flaske MME før tannpuss og soving

Anonymkode: 74559...db3

Hvor mye mme drikker han ? ☺️

Skrevet
Tjoheiii skrev (3 timer siden):

Jeg begynte å jobbe igjen da gutten min var 8 måneder. Jeg hadde vakt fra 9-15.30 (ammetime) så han fikk pupp før jeg dro på jobb. Grøt til lunsj. Pupp da jeg kom hjem fra jobb, og så moste vi det vi selv hadde til middag (tok ofte ut en posjon til han før vi saltet maten). Varierte veldig hvor mye middag han fikk i seg, men fikk hvertfall smake😅 til kvelds fikk han grøt eller brødskive, og mellom måltidene gikk det stort sett i fruktmos ved behov. Fikk gjerne en «dream feed» pupp når jeg gikk og la meg i 11-tiden, og en runde til med pupp i 3-4 tiden på natten. Sluttet å amme på dagtid da han var 10 mnd., da ville han bare ha mat på dagen og pupp på natten😅

Hvor lenge venter du mellom måltid før du gir et mellommåltid ? 

vår dag: 

står opp rundt 7-8 og får hjemmelaget grøt og vann. 
sover rundt 9-10. 

Rundt 11-12 - får avokado med banan, med en skive eller litt egg, og vann. 

14- prøver med mme før middag 

16-1630- middag 

noe frukt. 

1830-1900- hjemmelaget grøt med aprikosmos,pæremos eller eplemos. 

Og en flaske med mme før leggetid . 

Høres dette lite ut? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvor lenge venter du mellom måltid før du gir et mellommåltid ? 

vår dag: 

står opp rundt 7-8 og får hjemmelaget grøt og vann. 
sover rundt 9-10. 

Rundt 11-12 - får avokado med banan, med en skive eller litt egg, og vann. 

14- prøver med mme før middag 

16-1630- middag 

noe frukt. 

1830-1900- hjemmelaget grøt med aprikosmos,pæremos eller eplemos. 

Og en flaske med mme før leggetid . 

Høres dette lite ut? 

Syns det høres veldig fint ut 😊

Anonymkode: af4de...ba7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...