Gå til innhold

Samletråd for oss som ønsker oss barn etter fylte 40.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en prøver på 40 år. Vi hadde egentlig tenkt til å ha enebarn, men ombestemte oss, og håper på en til 😊

Anonymkode: f8681...8e6

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et hjertesukk fra meg; har nå prøvd i over 10 måneder uten å lykkes. Jeg er blitt 42. Når man har prøvd så lenge, og er i min aldersgruppe, betyr det muligens at jeg er steril i praksis? At dette ikke kommer til å gå? Vi har truffet eggløsningen ganske bra tror jeg, med unntak av kanskje en eller to sykluser.

Anonymkode: 394fd...619

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Et hjertesukk fra meg; har nå prøvd i over 10 måneder uten å lykkes. Jeg er blitt 42. Når man har prøvd så lenge, og er i min aldersgruppe, betyr det muligens at jeg er steril i praksis? At dette ikke kommer til å gå? Vi har truffet eggløsningen ganske bra tror jeg, med unntak av kanskje en eller to sykluser.

Så lenge du har eggløsninger kan du ikke betegnes som steril. Men eggene dine kan være for dårlige, eller andre forhold kan forhindre en graviditet. Steril er du ikke så lenge el er der, og ved ivf vil du enda kunne ha gode sjanser, dermed ikke steril. Men vanskelig på egen hånd, ja, det er dessverre den biologiske klokke.

Anonymkode: 03246...291

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så lenge du har eggløsninger kan du ikke betegnes som steril. Men eggene dine kan være for dårlige, eller andre forhold kan forhindre en graviditet. Steril er du ikke så lenge el er der, og ved ivf vil du enda kunne ha gode sjanser, dermed ikke steril. Men vanskelig på egen hånd, ja, det er dessverre den biologiske klokke.

Jeg er steril, har tette eggledere men har fortsatt eggløsning så kan være steril selv om en har eggløsning. 

Anonymkode: 535c3...42f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er steril, har tette eggledere men har fortsatt eggløsning så kan være steril selv om en har eggløsning. 

Ok. Ja. Skjønner. Men du vil likevel da ha mulighet til å kunne få barn ved ivf hjelp hvertfall. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg har vært til gynekolog et par ganger i år, og alt så normalt ut fikk jeg beskjed om. Om egglederne hadde vært tette, kan vel det sees på ultralyd? Og så kan de da evt. skylles?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Jeg har vært til gynekolog et par ganger i år, og alt så normalt ut fikk jeg beskjed om. Om egglederne hadde vært tette, kan vel det sees på ultralyd? Og så kan de da evt. skylles?

De ser det på ultralyd ja. De kan spyles. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

På meg undersøkte fertilitetsklinikken om egglederne var tette med å skylle gjennom dem med kontrast (var heldigvis åpne). Tror ikke ultralyd kan utelukke blokkering.

Anonymkode: ff10e...03b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ok. Ja. Skjønner. Men du vil likevel da ha mulighet til å kunne få barn ved ivf hjelp hvertfall. 

Jeg ble 2 ganger gravid ved ivf, men mistet, nå er det eggdonasjon 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte ta lapraskopi for å sjekke om egglederne var tette. Det er 6 år siden så mulig andre måter å sjekke på nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, 

så fint med en sånn tråd 😊

Jeg og mannen er begge 40 år, og har to barn på 8 og 12 år. Vi ønsker oss veldig en attpåklatt, men har foreløpig ikke turt å hoppe i det 🙈 Er bekymret for om vi tar oss vann over hodet, og at alt skal bli for mye for oss. Men, vi må virkelig bestemme oss snart, og synes det er fint å følge denne tråden 😊

Anonymkode: 13f91...c36

• Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet positivt i dag etter å ha prøvd i 6 mndr. Er 43 år, så det finnes håp! Trodde ikke vi skulle få dette til på naturlig vis, men spiren satt til slutt❤️

Anonymkode: 38878...810

• Liker 1
  • Hjerte 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg testet positivt i dag etter å ha prøvd i 6 mndr. Er 43 år, så det finnes håp! Trodde ikke vi skulle få dette til på naturlig vis, men spiren satt til slutt❤️

Så fantastisk hyggelig å høre, gratulerer så mye!! 😃❤️❤️

Anonymkode: 13f91...c36

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Åååh, gratulerer så mye♥️ Blir så glad for suksesshistorier i denne tråden🥰☺️ Ønsker deg alt av lykke på veien videre, og gleder meg til oppdateringer her etterhvert.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Wow, så fantastisk! Ønsker deg all mulig lykke til! ❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.8.2023 den 12.23):

PS: Hadde du opplevd noen SA eller kjemiske før du ble gravid nå? Og, hadde du fått tatt blodprøver for å finne ut av FSH, AMH etc.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 11.8.2023 den 6.56):

Jeg er 40, har 3 barn og prøver på nr 4 nå. Er usikker på om det er alderen som gjør at det tar tid eller om det bare er fordi tenåring, 2- og 1-åring begrenser antall ligg😅 Gikk ganske kjapt med alle de 3, men da hadde vi sex ca annenhver dag. Nå er det litt verre å finne tida😄

Sluttet på prevensjon i februar og fikk normal, men litt kortere syklus enn før, 26/27 dager nå mot 30 før de 2 yngste. Vurderer å bynne med eggløsningstester, men er usikker på om det blir stress.

Jeg føler meg like sprek nå som da jeg fikk føtste for 15 år siden, men passer på å holde meg i form fordi jeg vil være en sprek mamma også for mine små😊 

Anonymkode: 3e59c...f47

Siterer meg selv for å dele at jeg testet positivt i dag😃💕 Håper flere får positive tester snart😍

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

PS: Hadde du opplevd noen SA eller kjemiske før du ble gravid nå? Og, hadde du fått tatt blodprøver for å finne ut av FSH, AMH etc.?

TS her… Ikke hatt noen SA eller kjemiske som jeg vet om nei. Og ikke tatt blodprøver heller. Hvis ikke det gikk nå, hadde jeg  tenkt å ta kontakt med fertilitetsklinikk neste måned for å ta prøver. Men håper spiren klorer seg fast, klarer liksom ikke helt å glede meg over dette underet enda, mye kan skje de neste månedene😞🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

TS her… Ikke hatt noen SA eller kjemiske som jeg vet om nei. Og ikke tatt blodprøver heller. Hvis ikke det gikk nå, hadde jeg  tenkt å ta kontakt med fertilitetsklinikk neste måned for å ta prøver. Men håper spiren klorer seg fast, klarer liksom ikke helt å glede meg over dette underet enda, mye kan skje de neste månedene😞🙈

Mente ikke TS, skrev det av gammel vane😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Siterer meg selv for å dele at jeg testet positivt i dag😃💕 Håper flere får positive tester snart😍

Gratulerer!!!❤️❤️❤️❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...