AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #1 Skrevet 10. august 2023 Hei, tankene går i kjør her nå. Vi har ikke en stor hage/uteparti, den er litt rar å forklare. Mer som en innkjørsel til inngangsdøren da vi bor på et fjell. Det er en foss som har delt seg i to og slår ned mot huset. Huset har mirakuløst klart seg og det ser ikke ut til å ha tatt skader utenom at det er kommet vann opp til ankelen. jeg har husforsikring, og innkjørselen går jo ikke på husforsikring. Det må man eventuelt søke naturfondet om har jeg skjønt. Men denne nye fossen slår jo rett på huset og fosser gjennom og eneste måten å komme seg inn på er å bli våt. som det ser ut der nå så ser det nesten ikke ut som man kan bo der, med mindre man kan bo midt i en foss. så fossen har i stedet for å gå gjennom huset, klart å lage sin egen vei langs huset. Problemet er at det nå er umulig å ferdes der? Hva gjør man? Forsikringselskapet er jo overbelasta så saken vår er jo bare en av en hel haug, så går jo å gruer meg og tankene går i ett kjør. Men tror jo de ikke kan bistå med noe, siden det sikkert bare er å tørke kjelleren? De har jo ikke ansvar for ferdsel til huset. Er virkelig et mirakel at det ikke er blitt noe skade på huset ❤️ men føler nå at jeg er i en vanskligere situasjon enn om huset hadde fått noen skader som var garantert dekket av forsikringen. skal prøve å tegne det.. selvom det ikke blir fint. * Det hvite er huset øverst til høyre. * Det lilla er hvor man kjører inn altså en smal vei. * Lilla kryss er garasje * Det grønne er fjell/skråning. Altså ikke noe man kan gå på. * Blå er nå fossen som har lagd en ny vei. noen som vet hva man gjør i en slik situasjon? Kommunen kan ikke svare og forsikringselskapet sier jeg må vente på en som kan vurdere omfanget/skadet. Området er evakuert så det får de ikke gjort før det er trygt å ferdes der igjen. Er forresten en foss noe man kan grave bort? Hva skjer om geologene sier det ikke er mulig å bo der lenger? Anonymkode: 3313a...669 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #2 Skrevet 10. august 2023 Kun vann opp til ankelen, i kjelleren. Mente jeg Anonymkode: 3313a...669
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #3 Skrevet 10. august 2023 Du bør kontakte kommunen, evt en entreprenør som kan grave for å lede vannet vekk fra huset. Anonymkode: fead6...080
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #4 Skrevet 11. august 2023 Du må begrense skader på eget hus. Du kan ikke vente på kommunen eller forsikringen. Jeg ville ringt en som driver med gravemaskin og spurt om hjelp, ta vare på kvitteringer og ta det med forsikring i ettertid. Du må få gravd en annen vei for vannet/fossen vekk fra huset og eiendommen din slik at det ikke blir skader på huset. Anonymkode: 8eb11...80a 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #5 Skrevet 12. august 2023 Bruk forsikringen din så du får vurdert skadene. Begynn gjerne å rydde, men ta masse bilder først. Anonymkode: a86fd...b27
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #6 Skrevet 12. august 2023 Og ta kontakt med kommunen. De bør se på bekken. Høres ut som de må grave eller legge den i løp. Anonymkode: a86fd...b27
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå