AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #1 Skrevet 10. august 2023 Hei! Kjente dere forskjell i bevegelsesmønsteret seteleie vs hodeleie? Isåfall, hvilke? Fikk påvist seteleie på ultralyd i uke 35+6, men i uke 36+3 sier jordmor (uten ultralyd) at det kjennes ut som baby ligger i hodeleie. Skal på føden neste uke for å prøve å snu babyen på utsiden av magen, og er så spent og nervøs 🥺 Anonymkode: 48aa3...622 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #2 Skrevet 10. august 2023 Nei. Jeg trodde at babyen hadde snudd seg utallige ganger men det stemte ikke. Lykke til med evt. vending, det var vellykket for meg Anonymkode: 68df5...275 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #3 Skrevet 10. august 2023 Ja, jeg kjente tydelig forskjell. I seteleie var bevegelsene mer mot siden av magen, og det var lett å kjenne når babyen strakk seg ut og hodet «stanget» i mellomgulvet. I hodeleie var bevegelsene mer midt på og «skarpere» opp mot mellomgulvet enn ved seteleie. Førstemann lå i seteleie til han var ute. Andremann lå i seteleie til uke 36. Jeg våknet en morgen og kjente tydelig at bevegelsesmønsteret hadde endret seg, og skjønte at hun hadde snudd seg den natten. Hun ble liggende i hodeleie til fødsel 38+3. Anonymkode: b3fb3...aaa
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #4 Skrevet 10. august 2023 Første lå i seteleie hele veien, andre i hodeleie. Den største forskjellen var på hvordan f.eks hikking kjentes ut, og hvor jeg kjente spark. Kjente også hodet tydelig øverst på magen med første. Anonymkode: 687ed...c1d
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #5 Skrevet 10. august 2023 Har hatt seteleie siden uke 30. Er nå i uke 38. Kjenner hodet langs ribbeina. Kan tidvis ta på hodet på utsiden av magen. Alle spark er fra navlen og ned. Baby sparker også bak mot ryggraden min. Husk at vending er helt frivillig og ingenting du må. Om du vil føde i sete eller går for keisersnitt er også ditt valg. Anonymkode: 22066...802 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #6 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei! Kjente dere forskjell i bevegelsesmønsteret seteleie vs hodeleie? Isåfall, hvilke? Fikk påvist seteleie på ultralyd i uke 35+6, men i uke 36+3 sier jordmor (uten ultralyd) at det kjennes ut som baby ligger i hodeleie. Skal på føden neste uke for å prøve å snu babyen på utsiden av magen, og er så spent og nervøs 🥺 Anonymkode: 48aa3...622 Min snudde seg fra hode til seteleie i uke 40. Var umulig å ikke få med seg. Ble bekreftet på ultralyd. Da riene begynte og jeg ble lagt inn så slet de med å oppdrive et ultralyd apparat som var på så 4 jordmødre kjente på magen og ALLE sa at hodet nå måtte være ned. Da de endelig fikk tak i en som kunne med UL så var altså barnet fremdeles i sete. Derfor stoler jeg ikke på jordmødre lengre. Det er tydeligvis ikke lett å kjenne forskjell på hode og rumpe ellers så MÅ du ikke gå med på den de vendingen. Pga noen risikofaktorer på fosteret hos meg ville de ikke prøve på vending engang fordi det faktisk innebærer risiko. Jeg fikk KS og det gikk fint. Anonymkode: 0f7d7...9c8 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #7 Skrevet 10. august 2023 Takk for svar, alle sammen 😊 Da tror jeg nesten babyen ligger i seteleie enda. Litt merkelig at jordmor hørte hjertelyd fra navlen og ned, og ikke over. Ved seteleie kjente jeg hodet godt oppi mellomgulvet og ribbeinet på høyre side, men det gjør jeg ikke nå mer. Kjenner små «dunk» og hikking i nedre del av magen/lysken nå. Blir ikke helt klok på dette 😅 Jeg ble informert om at vending er et valg, og jeg føler meg trygg på å prøve det 🤞🏼 Anonymkode: 48aa3...622
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #8 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Takk for svar, alle sammen 😊 Da tror jeg nesten babyen ligger i seteleie enda. Litt merkelig at jordmor hørte hjertelyd fra navlen og ned, og ikke over. Ved seteleie kjente jeg hodet godt oppi mellomgulvet og ribbeinet på høyre side, men det gjør jeg ikke nå mer. Kjenner små «dunk» og hikking i nedre del av magen/lysken nå. Blir ikke helt klok på dette 😅 Jeg ble informert om at vending er et valg, og jeg føler meg trygg på å prøve det 🤞🏼 Anonymkode: 48aa3...622 Blir spennende å se. Min nr to lå i seteleie for to uker siden. Nå aner jeg ikke føler hen turner rundt inni der og alle bevegelsene endrer seg hele tiden. Noen babyer har tydeligvis mye plass. Jeg er og uke 36 Anonymkode: 0f7d7...9c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå