AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #1 Skrevet 10. august 2023 Hei, er det noen av dere andre med kptsd som har erfaringer med medisinering? Jeg har gått jevnlig i behandling og gjør mye selv, men jeg får perioder med mye angst og uro så fort det blir endringer rundt meg. Nå skal jeg begynne i ny jobb, og jeg er redd angsten skal ødelegge for meg. Anonymkode: c910f...112
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #2 Skrevet 10. august 2023 Det er lite medisiner som fungerer mot kptsd. Anonymkode: ac4fb...715 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #3 Skrevet 10. august 2023 Jeg har vival jeg kan bruke ved mye angst og/eller i krevende situasjoner. Fungerer veldig fint som hjelp for meg, så glad jeg får det. Vet mange leger helst ikke skriver ut b-preparater. Kanskje legen din vil la deg prøve vival eller sobril, som du kan bruke som hjelp i enkelte situasjoner? Jeg har også antipsykotika jeg kan bruke, men det gjør meg mer sløv (bruker det for søvn), så det passer ikke å bruke om jeg skal jobbe eller være sosial. Godt jobba av deg at du skal ut i ny jobb uansett Masse lykke til❤️ Anonymkode: bdfb2...379
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #4 Skrevet 10. august 2023 Ssri kan hjelpe på angst. Så ha det i grunnen kan være en god ide. Anonymkode: 367d8...19f
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #5 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er lite medisiner som fungerer mot kptsd. Anonymkode: ac4fb...715 Dette. Det som vel forsøkes oftest er sertralin, som vanligvis selges under merkevarenavnet Zoloft i Norge. Det er et antidepressiva (SSRI) som i tillegg skal ha effekt på angst. Imidlertid er eksponering/bearbeiding den beste behandlingen for PTSD, og det finnes ingen medisiner som kan fungere annet enn symptomdempende. Benzo (Sobril, Vival, etc) kan avhjelpe sterk angst i gitte situasjoner, men er ikke veien å gå i det lange løp. Anonymkode: 5f62f...f26
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå