Gå til innhold

Barnebursdag når i uken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei vi skal snart arrangere første bursdag med barnehagen. Til nå har alle bursdagene vår har blitt invitert i i barnehagen vært på hverdag type rett etter banehagen og frem til 19. vårt barn er ofte veldig sliten på hverdagen. Hva er vanlig og hva er å foretrekke? Selskap på en hverdag eller formiddagen en helg?

Anonymkode: fb815...dcd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle vi har vært i har vært formiddag helg. 

Anonymkode: 30ca7...838

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Alle vi har vært i har vært formiddag helg. 

Så rart at alle vi har blitt invitert i har vært på ettermiddag hverdag! Jeg ville også tenkt helg var mer naturlig. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Så rart at alle vi har blitt invitert i har vært på ettermiddag hverdag! Jeg ville også tenkt helg var mer naturlig. 

Mulig det er litt kultur hva man gjør? Vi kommer også til å ha formiddag helg. Barnet vårt er skikkelig kveldstrøtt, kunne sovna før 18 😅 så ettermiddagsbursdag hadde ikke vært noen suksess

• Liker 2
Skrevet

Bare ikke ta det på en lørdag… Det er så irriterende når folk alltid inviterer på en lørdag og man ofte har planer på helg. Det ødelegger liksom hele helgen om man «må» i bursdag 2 timer på lørdagen. Og det blir jo en del bursdager gjennom året.. Ville isåfall tatt søndag ettermiddag 🙂 

Anonymkode: d8f94...b0a

• Liker 3
Skrevet

Fra 2-4 år: typisk søndag fra 13-15

Fra 5 år: ta med barna hjem fra barnehage/ skole og bli hentet av foreldrene senere

Anonymkode: e41f0...470

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fra 2-4 år: typisk søndag fra 13-15

Fra 5 år: ta med barna hjem fra barnehage/ skole og bli hentet av foreldrene senere

Anonymkode: e41f0...470

Feirer de barnebursdag når de er så små som 2-4 år?😳 Aldri opplevd det her… 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Feirer de barnebursdag når de er så små som 2-4 år?😳 Aldri opplevd det her… 

Fra 4 her 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Bare ikke ta det på en lørdag… Det er så irriterende når folk alltid inviterer på en lørdag og man ofte har planer på helg. Det ødelegger liksom hele helgen om man «må» i bursdag 2 timer på lørdagen. Og det blir jo en del bursdager gjennom året.. Ville isåfall tatt søndag ettermiddag 🙂 

Men har ikke folk like ofte planer på søndager?

• Liker 1
Skrevet

Lørdag ettermiddag her. 

Anonymkode: 5b8e8...67b

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Men har ikke folk like ofte planer på søndager?

Poenget var at mange reiser bort på helger, da er man oftest hjemme igjen på søndag siden man skal på jobb / barnehage/ skole mandag morgen. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Poenget var at mange reiser bort på helger, da er man oftest hjemme igjen på søndag siden man skal på jobb / barnehage/ skole mandag morgen. 

Ja men da kommer en ofte hjem sent søndag så det er vanskelig å tilpasse seg. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja men da kommer en ofte hjem sent søndag så det er vanskelig å tilpasse seg. 

Det er da lettere å tilpasse seg å komme tidligere hjem søndag, enn å måtte droppe alle helgeplaner for hele familien fordi man på død og liv skal feire bursdagen midt i helga. Folk får gjør hva de vil altså, men jeg har 0 dårlig samvittighet når vi takker nei til invitasjoner som er på lørdager, og da regner jeg også med at de som inviterer har forståelse hvis det er mange som ikke kan komme 😊

• Liker 5
Skrevet

Vi feirer med familie på selve bursdagen til barna, uavhengig av om det er helg eller ukedag. Er det en ukedag henter vi tidligere i barnehagen og inviterer familien til middag og kake i 16-tiden. Nå er barna våre for små til å ha vennebursdag enda, men tenker det er mer naturlig å ha det en formiddag på lørdag eller søndag? F. eks fra 12-14?

Anonymkode: c5e21...c94

Skrevet

Vi har vekslet mellom å feire en søndag midt på dagen, og å hente barna i barnehagen og feire tidlig ettermiddag.

Jeg må si vi etter hvert ble veldig glade i bursdager der vi kunne hente hele avdelingen i barnehagen i 14-15-tida, og få foreldrene til å hente barna hos oss etter bursdagen i 16-17 tida.
Det ble mer som en del av barnehagedagen, og ungene var ikke helt utslitte. Dessuten har de som avdeling med seg mye av reglene og oppførselen fra barnehagen, så ting går mye lettere.

Anonymkode: 03226...771

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Vi har vekslet mellom å feire en søndag midt på dagen, og å hente barna i barnehagen og feire tidlig ettermiddag.

Jeg må si vi etter hvert ble veldig glade i bursdager der vi kunne hente hele avdelingen i barnehagen i 14-15-tida, og få foreldrene til å hente barna hos oss etter bursdagen i 16-17 tida.
Det ble mer som en del av barnehagedagen, og ungene var ikke helt utslitte. Dessuten har de som avdeling med seg mye av reglene og oppførselen fra barnehagen, så ting går mye lettere.

Anonymkode: 03226...771

Men dette fordrer gangavstand hjem

• Liker 3
Skrevet

Vi feirer gutten vår med å hente gjengen (inviterer kullet) tidlig i bhg. Barna har med sete/pute, og så kjører vi hjem til oss. Foreldrene henter 1630 hos oss. Det er gull for oss som har barn som sovner klokka 18. gull for de som har eldre søsken som skal på aktiviteter osv. har bare fått positive tilbakemeldinger på denne ordningen

Anonymkode: f3562...a0a

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi feirer gutten vår med å hente gjengen (inviterer kullet) tidlig i bhg. Barna har med sete/pute, og så kjører vi hjem til oss. Foreldrene henter 1630 hos oss. Det er gull for oss som har barn som sovner klokka 18. gull for de som har eldre søsken som skal på aktiviteter osv. har bare fått positive tilbakemeldinger på denne ordningen

Anonymkode: f3562...a0a

Men hvordan får dere plass til alle? 

• Liker 2
Skrevet

Jeg hater når det er bursdag i en helg, for det er liksom noe man må møte opp i og dermed må alle planer stokkes på nytt. Hverdag er best! Bedre at de er litt slitne en kveld og morgen i ny og ne enn å kjiple hele helga 10-20 ganger i året spør du meg..

Anonymkode: 8fc1b...6f9

• Liker 2
Skrevet

Helg for min del, definitivt. Er alltid noen som klager på det fordi det gjør at de ikke kan ha planer.

Jeg gir blaffen i det. Jeg er alene om holde denne feiringen og foreldrene dumper alle barna på meg og stikker.

Da mener jeg at det er innafor at jeg sørger for tid og krefter til å organisere. Derfor helg.

Anonymkode: 74fcf...45c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...