Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har i to uker slitt med en dyp sprekk i den ene brystvorten, som gjør fryktelig vondt ved amming. Var hos legen i dag, og hun anbefalte meg å smøre med kortison mellom ammingene. 
Det er ikke dette jeg har lest meg frem til på ammehjelpen. Er det noen som har hatt suksess med kortisonkrem? 
Har prøvd silverette og multimam til nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer det puss og/eller ut av brystvorten? Jeg hadde også en kjempevond brystvorte, mest sannsynlig etter å ha blitt bitt. Jeg fikk Fucidin salve til å smøre på, tror det er antibiotika i den. 

Anonymkode: c58ab...dd4

Skrevet

Nei, det kommer ikke puss. Det ser ut som et åpent sår etter amming

Skrevet
Enot10 skrev (1 minutt siden):

Nei, det kommer ikke puss. Det ser ut som et åpent sår etter amming

Er jeg rar som har lyst til å se et bilde? Har aldri hatt sår der under amming, bare veldig ømme brystvorter. 

Anonymkode: be401...f72

Skrevet

Det eneste som hjalp meg for 17 år siden var pensling med lapis i tre dager som ble gjort på daværende ammepoliklinikken på st.olavs. Nå ser jeg man får kjøpt lapisstift på apotek, men snakk med noen med god peiling. Det var jo helt sikkert noe med antall timer den puppen var utilgjengelig etter smøring. Eller kanskje jeg måtte pumpe de dagene? Jeg husker ikke. 

Skrevet

Er det et alternativ å pumpe brystet med sår (dersom det ikke gjør vondt, selvfølgelig) for å få avlastet samt gitt det tid til å gro? Da kan du (om mulig) gi det du pumper til barnet på flaske. 

Om det ikke er mulig så kan du prøve med skjold som er anbefalt over her, husk at det ikke bør brukes over lengre perioder. 

Anonymkode: fee9c...4b4

Skrevet

Er du medlem i ammehjelpsgruppen på facebook? Der kan man stille spørsmål, flere ammehjelpere som er medlemmer der. Evt har helsestasjonen din ammekyndige?

Anonymkode: ccbd3...ade

Skrevet

Fortsett med silverette! Det reddet ammingen her, selv om det gikk noen dager for alt ble bra.

Anonymkode: d99b0...dfa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...