Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hahahaahhahaahahahhaha. Dette er så bra. Jeg trengte å lese dette. Lenge leve janteloven :) 

Hilsen muslim mann.

Redigert;

Forøvrig, må jo svare TS. Alle mennesker er forskjellige, uavhengig av bakgrunn, etnisitet, kjønn eller religion. Anbefaler at du heller snakker med kjæresten din for å forstå hans perspektiv på livet, fremfor å få kjerringråd fra inkompetente, ignorante og dømmende mennesker på et ukjent forum. Lykke til med forholdet deres og husk at man kommer langt med kommunikasjon! :)

Endret av Sharjeelovich
  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.8.2023 den 17.52):

Har vært med en fyr fra studiene i et par måneder, og føler vi har god kjemi. Han virker som en ordentlig fyr, og virker i tillegg seriøs med datingen. 

Jeg har ikke tenkt så mye over at han er muslim før, men nå når det kjennes litt mere seriøst ut mellom oss, greier jeg ikke å få det ut av tankene. Tenker mest på framtiden min og evt unger. Så har en god del spørsmål jeg ville satt pris på om noen svarte på.

Må jeg konvertere i så fall? Hvor undertrykt er kvinner egentlig i islam? Må man oppdra barna som muslimer? Vil muslimske menn bare gifte seg med muslimske damer?

Takk på forhånd!

Anonymkode: f0c12...913

Spør om han liker at du går ute lettkledd, spør om du får ha guttevenner, spør om du får ut og drikke og på party, spør om han vil ha 4 koner fremtiden. Spør om han er sjalu. Viktig at han svarer på ALT. 

Anonymkode: f8260...e9d

Skrevet

Kristne kan gifte seg med muslimer. Spør om han har tenkt og ta 50 prosent av husarbeid om dere giftet dere.

Anonymkode: f8260...e9d

Skrevet
Sharjeelovich skrev (14 timer siden):

Hahahaahhahaahahahhaha. Dette er så bra. Jeg trengte å lese dette. Lenge leve janteloven :) 

Hilsen muslim mann.

Redigert;

Forøvrig, må jo svare TS. Alle mennesker er forskjellige, uavhengig av bakgrunn, etnisitet, kjønn eller religion. Anbefaler at du heller snakker med kjæresten din for å forstå hans perspektiv på livet, fremfor å få kjerringråd fra inkompetente, ignorante og dømmende mennesker på et ukjent forum. Lykke til med forholdet deres og husk at man kommer langt med kommunikasjon! :)

Hva i alle dager har dette med janteloven å gjøre?

Anonymkode: f274d...cab

• Liker 1
Skrevet

Har vært sammen med en muslim over flere år, og opplevde ikke at noen av motsetningene oss imellom kom av livssyn egentlig. En moderne mann, med liberale holdninger, troende, men oppdratt i et sekulært samfunn.
Hva kjæresten din forventer av deg som samboer eller kone en gang i framtida finner du ikke ut på KG, men ved å spørre ham selv.

• Nyttig 1
Skrevet

For min del er det ikke noe forskjell på min muslimske mann, og venner sin norske kjæreste. Jeg har ikke måtte konvertere, og våre barn er døpt i kjerka., men hadde heller ikke hatt noe i mot om de ville ha blitt velsignet i en moske. Våre barn skal få lære om alle religioner/ikke religioner. Men det morsomte er at alle sier de tror på gud(kristen) uten at vi har påvirket noe(bare snakket om hva folk i verden tror på) Vår gutt er heller ikke omskjært. Jeg tenker faktisk aldri over at han kommer fra et muslimsk land. Men det jeg tror funker for oss, er at han ikke er ekstremt troende + at jeg har bodd i hans hjemland i flere år, og viste dermed hvordan han var som person, før vi flyttet til Norge.

• Nyttig 1
Skrevet
takinova skrev (På 10.8.2023 den 18.15):

Latterlig omskriving av sannheten. Det er ikke kultur. Det er religion.

Rimelig sikker på at personen mente ukulturen innenfor religionen. Akkurat som at det også er ukultur innenfor de fleste andre religioner

Anonymkode: f6b78...cd2

Skrevet

Du vel ikke gifte deg med fyren? Dere kan ev bare være samboere, da slipper du presset fra familien hans (hvis de er religiøse og ikke sekulære) om konvertering.

Får du guttebarn med mannen, kan spørsmålet om omskjæring også dukke opp. Om ikke fra barnets far, så fra familie som er opphengt i slike skikker. Det hadde jeg sagt blankt nei til, å skjære vekk friske kroppsdeler fra jenter og gutter er en skam og uskikk.

Har du ikke snakket med han om hans religiøse syn eller livssyn? Kanskje han ikke bryr seg om religion?

Anonymkode: e02bb...dc2

• Liker 1
Skrevet
Andro skrev (1 minutt siden):

Har vært sammen med en muslim over flere år, og opplevde ikke at noen av motsetningene oss imellom kom av livssyn egentlig. En moderne mann, med liberale holdninger, troende, men oppdratt i et sekulært samfunn.
Hva kjæresten din forventer av deg som samboer eller kone en gang i framtida finner du ikke ut på KG, men ved å spørre ham selv.

Samme her. I motsetning til to helnorske menn jeg tidligere var sammen med er han til og med mye mer likestilt innstilt. Mindre sjalu også. 

Man kan ikke kategorisere mennesker ut fra hvilken kultur de har sine gener fra. Mennesker er såpass ulike innenfor hver eneste gruppe mennesker at man må bli kjent med DET mennesket, og vurdere den personen, uavhengig av slikt. 

En liten fordel angående at jeg og min mann hadde ulik kulturell bakgrunn var akkurat at vi stilte hverandre nærgående spørsmål om ulikt, som jeg i forhold med mine helnorske ekser var for naiv til å stille i starten, fordi jeg trodde at vi var smidd omtrentlig i samme form. Det medførte ubehagelige oppdagelser angående hvor feil det var, og det for sent til å ikke være følelsesmessig påvirket og føle det vanskelig og vondt når slikt åpenbarte seg. 

Anonymkode: 81f79...135

• Hjerte 1
Skrevet

Du skriver at dere begge er studenter så mest sannsynlig er han vokst opp her? 

Jeg er gift med en muslim, vi var samboere i 4 år før vi giftet oss og har nå vært gift i 9 år. Min mann har ikke oppvokst i Norge, men er allikevel liberale og åpen. Skal nevnes at landet han er ifra så er det 60 % kristne og 40% muslimer som lever i harmoni. Han har mange venner fra oppvekst som er både kristne og muslimer. De bryr seg ikke om det. Begges høytider er offisielle fridager i landet han er fra.

Jeg er ikke religiøs og det er akseptert fullt og helt. Han mener religion er en privatsak og ikke noe som skal tvinges på noen. Vi feirer jul, påske og eid. Jeg er norsk og min kultur og tradisjoner er like viktige som hans. Barnet vårt får oppleve begge deler. Hun får selv ta stilling til spørsmål rundt religion/ikke religion når hun blir eldre. 

Anonymkode: b428a...3ff

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Må jeg konvertere i så fall? Hvor undertrykt er kvinner egentlig i islam? Må man oppdra barna som muslimer? Vil muslimske menn bare gifte seg med muslimske damer?

For å sitere min muslimske mann; om HAN svarer ja på noe av dette så er han en dårlig muslim:p 

Dessuten, muslim og muslim kan være så mangt. Kommer helt an på bakgrunn og selvsagt han som person. Jeg var skeptisk til min mann, men hadde heldigvis ingenting å bekymre meg for:) 

Anonymkode: 0fcda...8ff

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for krenkende og nedsettende utsagn

-Safiye, mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...