Gå til innhold

Nettdating

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Er ny på nettdating. Det er så mange som sender meg meldinger der. Er det uhøflig å ikke svare/ignorere de som jeg ikke er interessert i, evt slette meldingene? 

Anonymkode: 56e63...786

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei. Er ny på nettdating. Det er så mange som sender meg meldinger der. Er det uhøflig å ikke svare/ignorere de som jeg ikke er interessert i, evt slette meldingene? 

Hvis dere matcher er det vel naturlig å prøve å slå en prat eller to. Gir litt lite mening å like noen uten å ville ta seg en prat med dem.

Skrevet
Jeg-er-anonym skrev (32 minutter siden):

Hvis dere matcher er det vel naturlig å prøve å slå en prat eller to. Gir litt lite mening å like noen uten å ville ta seg en prat med dem.

Jeg har ikke likt personene, de har bare sendt meg melding 

Skrevet

Du trenger ikke snakke med noen, om du ikke vil 😊

Spesielt ikke på en sånn side, hvor de bare tar kontakt. 

Anonymkode: 9c01e...3ac

• Nyttig 1
Skrevet

Svar bare de som du finner interessante av de som tar kontakt. Det er mange som sitter å sender til alle som registrerer seg bare for å se om de får "napp", så ikke ha dårlig samvittighet for å ikke svare. 

Mitt beste tips er å gjøre dette til et seriøst prosjekt hvor du virkelig setter deg inn i hvordan det fungerer, vet hva du ser etter og hva som er viktig for deg før du begynner å lete og at du ikke kaster bort tiden din på de som ikke vil det samme som deg. 

Lag en relasjonsfasit for deg selv som du drar frem når du begynner å snakke med noen for å huske på hva som er viktig for deg. 

Hva er en relasjonsfasit? 

Skriv ned hvordan du ønsker at din kommende relasjon skal være.  Beskriv en dag sammen med din kommende kjæreste for deg selv hvor du legger inn hvordan dere har det med hverandre, behandler hverandre og er mot hverandre. Elementer som er viktig å huske på: 

• Hva slags type relasjon ønsker du? (kjæreste eller livspartner)
  • Hvor mye tid skal dere tilbringe sammen? 
  • Hvis du ønsker barn bli bevisst på hvordan du ønsker at barna dine skal oppdras. 
  • Hvis du ønsker en kjæresterelasjon uten partnerskap hvor mye tid vil du tilbringe med hen? 
  • Hva er viktig for deg med tanke på kommunikasjon etc? 
  • Har du noen ting som hen må ta hensyn til i form av bekreftelse, sjalusi etc? 

De fleste kaster seg inn i nettdating uten mål og mening og tar det som det kommer, ikke vær som dem. Se på dette som et viktig prosjekt som du tar seriøst og prioriterer i hverdagen din.  Gjerne faste dager i uken hvor du går inn og leter etter kandidater, sorterer i matcher og tar kontakt.  

Lykke til :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har ikke likt personene, de har bare sendt meg melding 

Du trenger ikke snakke med alle. Hvis de vekker en form for interesse kan det være verdt det da

Skrevet
cisco1 skrev (2 timer siden):

Skrytetråd eller?

Nei, synes det var ubehagelig med alle meldingene. Håper det bare var fordi jeg er ny. Jeg er i utgangspunktet ganske usikker på nettdating. Mange av meldingene var upassende, og flere eldre gubber, selv om jeg har skrevet max alder. Synes ikke det er så mye å skryte av akuratt. Ønsker bare ikke å være frekk, og har ikke peiling på nettdating. Så fint å få litt tips på hvordan dette egentlig fungerer. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, synes det var ubehagelig med alle meldingene. Håper det bare var fordi jeg er ny. Jeg er i utgangspunktet ganske usikker på nettdating. Mange av meldingene var upassende, og flere eldre gubber, selv om jeg har skrevet max alder. Synes ikke det er så mye å skryte av akuratt. Ønsker bare ikke å være frekk, og har ikke peiling på nettdating. Så fint å få litt tips på hvordan dette egentlig fungerer. 

«You do you» som en sier. Ikke tenk så mye på hva som er vanlig. Som jente blir du vel dessverre mer utsatt for upassende meldinger og gjerne også oppførsel fra dem du måtte treffe. Selv er jeg usikker på det med nettdating, men har lagt meg selv ut der i mangel av et annet medium å gå til da festing, drikking og den slags ikke er min greie - har en del religiøse verdier. Da jeg prøver å framheve dette i profilen får jeg selvsagt mindre likes, men likesene som jeg får er av de mer likesinnede hvis det gir mening.

Alt i alt, selv om du vil vel trenger du ikke å tenke for mye på dem som nettdater. Heller fokuser på selekteringen av hvem du bør være med? Hva er det DU leter etter?

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...