Gå til innhold

Selge nykjøpt bolig etter kort tid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har solgt bolig kort tid etter kjøp? Hvorfor gjorde du det og tapte du mye penger på det?

Jeg vurderer å selge min bolig nå, etter kun å ha eid i litt over et år, på grunn av naboene. Regner med å tape penger på det, og da får jeg ikke kjøpt noe nytt… 

Føles som å velge mellom pest og kolera, men helsa er også viktig. 

Anonymkode: 210d4...319

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er litt i samme situasjon, men har bodd i 3,5 år. Skal også selge pga nabo🫣Må trolig på leiemarkedet, men som deg setter jeg helsa høyest☺️

Anonymkode: 9518d...257

• Hjerte 2
Skrevet

Jeg er i samme situasjon snart selv. Her må vi selge pga samlivsbrudd, vi kjøpte huset for under ett år siden. Jeg er sikker på at vi må selge huset med tap, det gjenstår å se hvor stort tap. Her er det heldigvis slik at jeg vil ha råd til å kjøpe leilighet når huset er solgt. Shit happens …

Anonymkode: 545dd...fb0

Skrevet
cisco1 skrev (13 minutter siden):

Hva er galt med naboene?

Usikker, men mistenker psykiatri. Det føles ikke trygt å bo her, rett og slett. Klarer ikke slappe av og får ikke sove. 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Usikker, men mistenker psykiatri. Det føles ikke trygt å bo her, rett og slett. Klarer ikke slappe av og får ikke sove. 

Lager de lyder? Skriker?

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Er litt i samme situasjon, men har bodd i 3,5 år. Skal også selge pga nabo🫣Må trolig på leiemarkedet, men som deg setter jeg helsa høyest☺️

Anonymkode: 9518d...257

Uff! Hva tenker du om å leie, da? Jeg har barn, så det frister lite! Leiemarkedet her er også veldig dyrt og dårlig. Vi har flytta to ganger på to år, så jeg har veldig dårlig samvittighet og føler meg som en helt elendig dårlig mamma :( 

• Hjerte 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Husk bare at hvis dette ikke nevnes for nye eiere kan de heve kjøpet senere. 

Anonymkode: 5743a...2f4

• Liker 1
Skrevet
cisco1 skrev (Akkurat nå):

Lager de lyder? Skriker?

Ja. Og mye annet. 

Skrevet

Husk bare at hvis dette ikke nevnes for nye eiere kan de heve kjøpet senere. 

Anonymkode: 5743a...2f4

Nei, det kan de ikke. Jeg prøvde nemlig på det, men fikk ikke. 

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg vet om noen som kjøpte hus. 4 mndr senere kom drømmehhæuset på markedet. De flyttet dit.

Anonymkode: acd79...15f

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg vet om noen som kjøpte hus. 4 mndr senere kom drømmehhæuset på markedet. De flyttet dit.

Anonymkode: acd79...15f

Høres ut som de hadde masse penger…

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Nei, det kan de ikke. Jeg prøvde nemlig på det, men fikk ikke. 

Jo, det kan de. Google it.

Anonymkode: 0868f...9a0

Skrevet

Jo, det kan de. Google it.

Anonymkode: 0868f...9a0

Vel, jeg har konferert med flere advokater. Tro meg, jeg har googlet. Men start ev egen tråd om det, ønsker ikke ytterligere avsporinger av denne. 

• Liker 2
Skrevet

Vi solgte pga nabo. De flyttet rett etter oss og solgte til en såpass dyr pris at vi ikke hadde sjans til å kjøpe (ikke mye nedre hus enn det vi solgte). Har angret som en hund siden

Anonymkode: ac547...617

• Hjerte 2
Skrevet

Ikke bry deg om hva andre tenker, men kjekt å ha en god grunn som ikke handler om naboene. Men mange kjøper og selger etter et år. Her i nabolaget kjøper og selger mange etter hvert som de får flere unger og dårligere plass 😅

Anonymkode: 859f5...272

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi solgte pga nabo. De flyttet rett etter oss og solgte til en såpass dyr pris at vi ikke hadde sjans til å kjøpe (ikke mye nedre hus enn det vi solgte). Har angret som en hund siden

Angrer du på at dere flyttet? Jeg forsto ikke hvorfor det at de solgte til dyr pris gjorde at dere ikke kunne kjøpe? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ikke bry deg om hva andre tenker, men kjekt å ha en god grunn som ikke handler om naboene. Men mange kjøper og selger etter et år. Her i nabolaget kjøper og selger mange etter hvert som de får flere unger og dårligere plass 😅

Anonymkode: 859f5...272

Er det mange? Jeg vet ikke om noen. Men ja, det er selvsagt andre grunner, også, men det med naboene er viktigst. Men hadde nok prøvd å vente litt og spare mer om det ikke var for dem. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Angrer du på at dere flyttet? Jeg forsto ikke hvorfor det at de solgte til dyr pris gjorde at dere ikke kunne kjøpe? 

Vårt hus gikk til lavere pris fordi disse visst var «kjent» for sin oppførsel i området. Ingen ville kjøpe vårt hus med de som naboer.. Vi ville flytte til samme boligområde, men deres hus gikk langt høyere enn vårt, det hadde ikke vi råd til.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...