Gå til innhold

Angstanfall på natt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg våkner hver natt med angstanfall, det hogger til i brystet og så holder det på i 3-4 timer. Hver forbasket natt!! Våkner ca kl 02, og klarer ikke å slumre av igjen før i 5-tiden - rett før jeg skal stå opp🙈 Er det noen som har hatt det slik, og ev hva hjalp deg?

Anonymkode: 0d684...5ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du prøvd grounding teknikker, visualisering og pusteøvelser?

Anonymkode: ee3a2...b94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Behandling for angst hjalp meg. Medisiner, samtaler.

Anonymkode: e8587...76e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

svartkatt skrev (35 minutter siden):

Panikkangst. Har du ikke snakka med en lege eller noe om det?

Har ikke snakket med noen om dette. Jeg vet jo at det ikke er farlig, men skjønner ikke hvorfor det kommer hver natt🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Har du prøvd grounding teknikker, visualisering og pusteøvelser?

Ja, puster dypt og bruker «happy place» øvelser…..men det kommer hver natt likevel😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja, puster dypt og bruker «happy place» øvelser…..men det kommer hver natt likevel😬

Tenker ikke på happy place øvelser. Grounding er noe helt annet. Sjekk ut videoen jeg lenket til tidligere i tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Tenker ikke på happy place øvelser. Grounding er noe helt annet. Sjekk ut videoen jeg lenket til tidligere i tråden.

Happy place, gå, strandfølelse, 5-4-3-2-1 osv…..prøvd alt, nytter ikke. Nytt angstanfall hver natt likevel🥺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Happy place, gå, strandfølelse, 5-4-3-2-1 osv…..prøvd alt, nytter ikke. Nytt angstanfall hver natt likevel🥺

Groundingteknikker handler ikke om at du får færre angstanfall, men hjelper deg å takle dem og at de varer kortere. Det du beskriver her er IKKE grounding-teknikker. Bruker du groundingteknikker så får du mer kontroll på anfallet. (Men du får ikke færre anfall)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

For å unngå misforståelser, jeg mener ikke happy place, strandfølelse, 5-4-3-2-1 o.l. 

foreslår du tar en tur til privat psykolog og lærer deg hvordan du kan håndtere det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

svartkatt skrev (1 time siden):

Panikkangst. Har du ikke snakka med en lege eller noe om det?

Det varer ikke i 3-4 timer. 

Anonymkode: f1a2d...a55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med legen. Det er mulig du har søvnapné eller andre former for pustevansker når du sover. Det gir mindre oksygen til hjernen, som vil gi angstfølelse og evt. mareritt. For å redusere følelsen kan du puste dybt og raskere enn du ellers ville gjort for å øke oksygenet til hjernen. Legen kan låne deg utstyr for å sjekke om du har søvnapné.

Forsøk forskjellige soveposisjoner også. Å ligge på siden gir vanligvis lettest pust.

Anonymkode: 1d912...7ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...