AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #1 Skrevet 10. august 2023 Lurte på hvor mange dager det er vanlig å få sykemelding etter en operasjon? Skjønner at der nok varierer en del, men bare nysgjerrig :). Anonymkode: 6c57d...afc
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #2 Skrevet 10. august 2023 Det kommer helt an på inngrepet. Klin umulig å si noe om når du ikke oppgir hvilke type inngrep. Anonymkode: ded94...876 3 7
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #3 Skrevet 10. august 2023 8 uker etter neseoperasjon. Jobber i bhg og med utagerende autist. Kunne startet før hvis jeg hadde hatt en annen jobb. Anonymkode: eb6eb...327 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #4 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Lurte på hvor mange dager det er vanlig å få sykemelding etter en operasjon? Skjønner at der nok varierer en del, men bare nysgjerrig :). Anonymkode: 6c57d...afc Etter keisersnitt som jo er en ganske stor operasjon var jeg 0 sykemeldt. For da skal man visstnok klare baby på heltid, husvask og matlaging fra omtrent første dag. Så regner med behovet for sykemelding etter operasjoner dersom man har en rolig kontorjobb er tilnærmet 0. Anonymkode: 83a4f...d83 9 4 2
Topsi Skrevet 10. august 2023 #5 Skrevet 10. august 2023 Jeg var 100% sykemeldt i 12 dager og 50% i ca 30 dager etter en mageoperasjon. Jobber i helse, kunne ikke løfte og delta i stell
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #6 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Etter keisersnitt som jo er en ganske stor operasjon var jeg 0 sykemeldt. For da skal man visstnok klare baby på heltid, husvask og matlaging fra omtrent første dag. Så regner med behovet for sykemelding etter operasjoner dersom man har en rolig kontorjobb er tilnærmet 0. Anonymkode: 83a4f...d83 Får ikke far være hjemme de to ukene etter fødsel og kan hjelpe til? Anonymkode: 43bf8...c9d 5 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #7 Skrevet 10. august 2023 Korsbåndskade 4 mndr. Menisk ei uke. Hva er det du skal operere? Omtrent som å spørre hvor et tau er. Anonymkode: 76b0e...643 3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #8 Skrevet 10. august 2023 Tre dager etter silikon og brystløft. Anonymkode: 07d4e...73d
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #9 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Korsbåndskade 4 mndr. Menisk ei uke. Hva er det du skal operere? Omtrent som å spørre hvor et tau er. Anonymkode: 76b0e...643 * hvor langt * Anonymkode: 76b0e...643
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #10 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tre dager etter silikon og brystløft. Anonymkode: 07d4e...73d Understreker at jeg ikke noe sykmeldt forresten, det var antall dager jeg ikke var på jobb 😄 Så egentlig irrelevant. Anonymkode: 07d4e...73d 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #11 Skrevet 10. august 2023 Var sykmeldt 8 mnd før operasjon og 4 mnd etterpå Anonymkode: b0574...da8
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #12 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Får ikke far være hjemme de to ukene etter fødsel og kan hjelpe til? Anonymkode: 43bf8...c9d Far har uansett rett på å være hjemme de to ukene. Ikke poenget. Poenget er at det forventes at en er på bena og fullt fungerende etter en dag. Og da regner jeg med at en får en dag eller to sykemelding etter andre bukoperasjoner og. Jeg hadde like lett klart å gå på min stillesittende kontorjobb som å styre med babyen. Anonymkode: 83a4f...d83 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #13 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Far har uansett rett på å være hjemme de to ukene. Ikke poenget. Poenget er at det forventes at en er på bena og fullt fungerende etter en dag. Og da regner jeg med at en får en dag eller to sykemelding etter andre bukoperasjoner og. Jeg hadde like lett klart å gå på min stillesittende kontorjobb som å styre med babyen. Anonymkode: 83a4f...d83 Forventes det det? Jeg er vant til at far avlaster i de to ukene og at mor gjør det hun klarer og må være veldig forsiktig. Grunnen til at mor ikke får sykemelding er at hun uansett ikke er på jobb og trenger sykepenger og far er der for å avlaste. Blir en helt annen problemstilling. Anonymkode: 43bf8...c9d 5 7
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #14 Skrevet 10. august 2023 Jeg fikk 3 uker sykemelding etter brystreduksjon, men var tilbake på jobb etter ca 14 dager. Har kontorjobb, så ikke så fysisk krevende, men følte meg ganske groggy i starten av sykemeldingsperioden (sterke smertestillende og jeg sov veldig mye) og jobben min krever at jeg har med meg hodet 😅 Anonymkode: 5389c...9a3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #15 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Far har uansett rett på å være hjemme de to ukene. Ikke poenget. Poenget er at det forventes at en er på bena og fullt fungerende etter en dag. Og da regner jeg med at en får en dag eller to sykemelding etter andre bukoperasjoner og. Jeg hadde like lett klart å gå på min stillesittende kontorjobb som å styre med babyen. Anonymkode: 83a4f...d83 Hvem forventer at du er på beina og fullt fungerende etter en dag? Mannen din? Far skal avlaste de to ukene slik at du skal komme deg. Hvis du trenger å være sengeliggende skal far ta seg av matlaging, husvask, bleieskift osv. skjønner ikke hvem du mener forventer at du skal ta av det alt dette etter en dag? Anonymkode: da4e3...a29 6 3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #16 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Far har uansett rett på å være hjemme de to ukene. Ikke poenget. Poenget er at det forventes at en er på bena og fullt fungerende etter en dag. Og da regner jeg med at en får en dag eller to sykemelding etter andre bukoperasjoner og. Jeg hadde like lett klart å gå på min stillesittende kontorjobb som å styre med babyen. Anonymkode: 83a4f...d83 Det er selvsagt et veldig vesentlig at far tross alt er hjemme med deg for å ta største del av stell og baby. Det er i praksis akkurat det samme som en sykemelding. Etter 2 uker var det null problem å være hjemme med baby etter keisersnitt. Sutrekopp. Anonymkode: 3e0f3...768 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #17 Skrevet 10. august 2023 Leggbensbrudd, operert på søndag, utskrevet på torsdag, på jobb påfølgende mandag. Kontorjobb, så kunne sitte i ro det meste av dagen. Kort veg til og fra buss, så klarte meg med krykker. Fikk smertestillende, men mest brukt for å sove godt. Anonymkode: b24b3...d3b
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #18 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Etter keisersnitt som jo er en ganske stor operasjon var jeg 0 sykemeldt. For da skal man visstnok klare baby på heltid, husvask og matlaging fra omtrent første dag. Så regner med behovet for sykemelding etter operasjoner dersom man har en rolig kontorjobb er tilnærmet 0. Anonymkode: 83a4f...d83 Hvis man ikke er i stand til å ta vare på baby blir man sykmeldt, og far kan overta permisjon. De første ukene er ikke det aktuelt hvis far allerede har permisjon. Hvorvidt man klarer husvask og matlaging er irrelevant for sykmelding. Anonymkode: b24b3...d3b 4
Sovushka Skrevet 10. august 2023 #19 Skrevet 10. august 2023 2 eller 3 dager vel etter en kikkhullsoperasjon
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #20 Skrevet 10. august 2023 Kommer an på pasientene. Jeg har opplevd en 20-åring som forventet 2 uker med sykemelding etter et trivielt, lite inngrep som andre kom og gjorde i lunsjpausen sin. Anonymkode: fed0d...7e2 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå