Gå til innhold

En ny venn jeg har snakket mye personlig med og fått god kontakt med, svarer ikke lenger på meldinger. Hva skjer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har chattet hver dag i nesten en måned med lange samtaler med en fyr jeg har veldig god kjemi med. Vi har delt hverdagsøyeblikk, lange personlige samtaler, hvordan vi oppfatter livet, felles hobby etc.... Vi har møttes en gang og satt tett sammen og pratet. Samboeren min har ingen problemer med at jeg sitter tett med skulder til skulder, så lenge det stopper der og har fått bekreftet fra dama hans at hun har samme holdning. Og jeg har vært åpen fra dag en. Vi er begge i forhold, så jeg har gitt tydelig beskjed om det ikke blir snakk noe mer. Vi har holdt kontakten frem til i går. Så sluttet han å svare på meldinger. Svarte helt kort på den siste i går,og ellers ikke noe etter det når jeg spør hvordan det går? Hva skjedde?  Jeg forstår ingenting. 

Anonymkode: 5739c...fc7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Atte what, du har samboer og han dame, nei det er rart det der ikke gikk

Anonymkode: dd26d...62c

• Liker 11
Skrevet

Mulig han fikk kniven på strupen av samboeren sin

Anonymkode: 9b376...fbd

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Dama hans har fått nok og har satt foten ned.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har chattet hver dag i nesten en måned med lange samtaler med en fyr jeg har veldig god kjemi med. Vi har delt hverdagsøyeblikk, lange personlige samtaler, hvordan vi oppfatter livet, felles hobby etc.... Vi har møttes en gang og satt tett sammen og pratet. Samboeren min har ingen problemer med at jeg sitter tett med skulder til skulder, så lenge det stopper der og har fått bekreftet fra dama hans at hun har samme holdning. Og jeg har vært åpen fra dag en. Vi er begge i forhold, så jeg har gitt tydelig beskjed om det ikke blir snakk noe mer. Vi har holdt kontakten frem til i går. Så sluttet han å svare på meldinger. Svarte helt kort på den siste i går,og ellers ikke noe etter det når jeg spør hvordan det går? Hva skjedde?  Jeg forstår ingenting. 

Sjokkerende.

Hvorfor tror kvinner at det finnes menn som er interessert i høre på skvalder dag ut idag inn? 

Anonymkode: 63a92...6d0

• Liker 7
Skrevet

Men altså… du synes det er rart at meldingene har sluttet å komme etter at dere begge to er i forhold , lange samtaler hver dag i nesten en mnd.. Og du lurer virkelig på om det skulle fortsette sånn? 🙄 

Samboeren ble vel drit lei av at gubben brukte evigheter på å taste frem og tilbake til en uvedkommende som ikke greide å begrense seg ?  
Det får nå være måte på 

Anonymkode: 79242...855

• Liker 8
Gjest Mordina
Skrevet

Kanskje typen din satte en stopper for det? 

Skrevet

Du har brukt han opp.

Anonymkode: 05e70...b59

• Liker 2
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt. Du har truffet en fyr på nett? Som du chatter med, og har truffet irl? Og dere begge har partnere? 

Slik du skriver, så trodde jeg først det var en flørt. Jeg kan forstå om damen hans ikke likte det. 

Kjenner også at jeg er nysgjerrig på hvordan du traff han og ble kjent med han, og hvor? Og hva dere snakker om når dere chatter daglig, i timesvis?

Anonymkode: 0c34a...dfd

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Herlighet skjerp deg. Var du interessert i denne mannen? Eller hva så du for deg her?

Anonymkode: f9ee6...85b

• Liker 4
Skrevet

Kanskje en av to. Enten så innså han at denne relasjonen til deg ikke var så heldig med tanke på hans eget forhold. Eller at han innså det ikke blir sex. 

Anonymkode: 14da8...9ba

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Herlighet skjerp deg. Var du interessert i denne mannen? Eller hva så du for deg her?

Anonymkode: f9ee6...85b

Med hånden på hjertet,nei. Spennende med tankelesing og dertil følgende analyse, selv om det ikke stemmer, si? Jeg har ikke interesse for denne mannen på den måten. Jeg har vært tydelig fra dag en på at vi kun møtes på offentlig sted, og at hvis det noen gang blir aktuelt å møtes privat hjem hos noen av oss, blir det med med samboerene. Så nei, helt oppriktig er det vennskap jeg har i tankene 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Med hånden på hjertet,nei. Spennende med tankelesing og dertil følgende analyse, selv om det ikke stemmer, si? Jeg har ikke interesse for denne mannen på den måten. Jeg har vært tydelig fra dag en på at vi kun møtes på offentlig sted, og at hvis det noen gang blir aktuelt å møtes privat hjem hos noen av oss, blir det med med samboerene. Så nei, helt oppriktig er det vennskap jeg har i tankene 

Men… hvorfor? Hva skal du med et sånt nært vennskap med en av det motsatte kjønn? Får du ikke dekket disse behovene med samboeren din?

Anonymkode: 87967...0c9

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvorfor reagerer du så kraftig på en dags stillhet? 
Selv nære venner kan jeg droppe skrive med en dag, om jeg er opptatt... 
Hadde det vært snakk om en uke eller en måned kunne jeg skjønne at du stilte spørsmålstegn til hvorfor, men etter kun en dag virker det veldig klengete og storforlangende... 
Du kan ikke forvente at en venn som er i ett forhold alltid skal være tilgjengelig for deg. Om du har behov for den bekreftelsen, så len deg heller på din egen kjæreste. 

Anonymkode: 61d67...f27

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Sjokkerende.

Hvorfor tror kvinner at det finnes menn som er interessert i høre på skvalder dag ut idag inn? 

Anonymkode: 63a92...6d0

Det virket jo som om "skvalderet" kom fra mannens side også da... at han plapret like mye som ts, er jo fullt mulig. Menn liker vel en god samtalepartner, de også.

Skrevet

Du er ikke ærlig med deg selv om ditt eget liv og eget forhold, og han var praktisk talt utro. 

Klart dette "vennskapet" ikke vil gå videre. 

Anonymkode: 65630...213

• Liker 1
Skrevet

På kvinneguiden er det jo haugevis med tråder hvor kvinner skriver at det er helt greit å ha venner av det motsatte kjønn

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvorfor så nøye på avklaringer, forholdsregler og begrensninger hvis det bare er et helt vanlig vennskap som alle, inkludert partnere på begge sider, synes er helt uproblematisk, samtidig som du også  påpeker hvor tett dere satt da dere traff hverandre? Det høres jo litt ut som om han er ute etter noe mer, eller i det minste at du tror (eller håper?) at han er det. Og som en annen også var inne på - det er ikke så vanlig i et normalt vennskap ar man har så tett kontakt hver eneste dag og går i full overanalyseringsmodus fordi man ikke får melding én dag. Det er noe som skurrer litt i "bare gode venner"-historien her.

Anonymkode: 382e0...fdb

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Men dere har bare snakket en måned, ts. Dere kjenner ikke hverandre. Dere har ikke investert tid i hverandre.

Av og til har man behov for å ventilere til en «ekstern part». Det være seg folk på nett, via gaming eller nettforum eller tilfeldige bekjente. Eller til helsepersonell. Man har et behov for å bli sett av og se noen nye enn de som deler den samme hverdagen (og dermed de samme dysfunksjonene og sorgene og problemene) som en selv.

Når behovet er dekket fordufter relasjonen. Det handler ikke om å ghoste eller bryte kontakten - slike tilfeldige bekjente er rett og slett så uvesentlige når behovet forsvinner at man glemmer si «takk for laget» og «nå trenger jeg ikke dette mer». Ingen sier jo farvel på kg. Og et bekjentskap via nett på en måned kan mer tenkes på som en tråd på kg enn som noe slags form for ekte relasjon.

Anonymkode: 7f5ab...102

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvorfor reagerer du så kraftig på en dags stillhet? 
Selv nære venner kan jeg droppe skrive med en dag, om jeg er opptatt... 
Hadde det vært snakk om en uke eller en måned kunne jeg skjønne at du stilte spørsmålstegn til hvorfor, men etter kun en dag virker det veldig klengete og storforlangende... 
Du kan ikke forvente at en venn som er i ett forhold alltid skal være tilgjengelig for deg. Om du har behov for den bekreftelsen, så len deg heller på din egen kjæreste. 

Anonymkode: 61d67...f27

Dette!

Anonymkode: 84214...837

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...