AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #1 Skrevet 10. august 2023 Bor i et nabolag hvor det er endel benker utenfor. Hadde 3 stk ungdommer (vil si guttene var rundt 12-13 år) hoiet og bråkte utenfor mens de satt på benkene. Tåler det. Men de hadde med seg en svær pizzaeske, fries og drikke i plastbeger. Jeg ryddet litt på altanen og ba de om å rydde med seg dette når de gikk. Eplekjekke var det, men svarte ja alle tre. De var der en liten stund til, og plutselig vekk. Jeg ble forbanna og tok bilde av rotet som lå der, fries som lå spredt rundt og pizzaeske/plastbegre som lå spredt på benkene. Jeg angrer på at jeg ikke tok bilde av selve guttene. Men neste gang de kommer, for de bor i nærheten, det er er jeg overbevist om, så kommer jeg til å følge etter dem for å se hvor de bor. Hvis jeg hadde dukket opp på dørstokken din og fortalt hvordan guttungen din hadde forsøplet mitt nabolag, som de ikke bor, og i tillegg svart ja de skulle rydde opp, men ikke gjort det - hadde du reagert negativt på at jeg kom og sa dette? Eller hadde du tatt det til deg og snakket med sønnen din? Anonymkode: 8f385...7b9 2 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #2 Skrevet 10. august 2023 Jeg hadde blitt skikkelig glad for å få vite det, og dratt sønnen min ditt så han fikk ryddet etter seg og varslet de andre foreldrene. Også hadde jeg skammet meg over at sønnen min tydelig manglet folkeskikk og evne til å ta gode avgjørelser. Anonymkode: 3e702...266 18 7
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #3 Skrevet 10. august 2023 Jeg ville helt klart snakket med sønnen min - jeg forventer at han ikke forsøpler - men jeg ville også tenkt i mitt stille sinn at du var rimelig spesiell som fulgte etter fremmede barn hjem på bakgrunn av oppførsel som tross alt ikke er så alvorlig. Anonymkode: 9112f...2b2 11 4
Arkana Skrevet 10. august 2023 #5 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg ville helt klart snakket med sønnen min - jeg forventer at han ikke forsøpler - men jeg ville også tenkt i mitt stille sinn at du var rimelig spesiell som fulgte etter fremmede barn hjem på bakgrunn av oppførsel som tross alt ikke er så alvorlig. Anonymkode: 9112f...2b2 Enig i alt dette.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #6 Skrevet 10. august 2023 Tenk om flere gjorde det🌸 Anonymkode: f0987...477 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #7 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg ville helt klart snakket med sønnen min - jeg forventer at han ikke forsøpler - men jeg ville også tenkt i mitt stille sinn at du var rimelig spesiell som fulgte etter fremmede barn hjem på bakgrunn av oppførsel som tross alt ikke er så alvorlig. Anonymkode: 9112f...2b2 Ikke alvorlig? Nei men da, så, da kan de bare gjenta dette både hos meg og andre steder, for det ikke får noen konsekvenser? For det vil det jo garantert gjøre. Nå blir det til at det kommer til å ligge der til noen andre i nabolaget må gå og rydde opp dette griset. Nå har det vært endel måker her og spist opp pomfritsen, men pizzaesken og plastbegrene må jo ryddes. Syntes det er en uting av vi som bor her skal måtte rydde opp etter guttunger som tydeligvis ikke har folkeskikk. Og ja, jeg ble rett og slett forbanna nok til at om jeg hadde sett de utenfor nå så hadde jeg faktisk enten tatt kontakt og krevd de skulle fulgt med til foreldrene eller fulgt etter dem hjem. Så får du syntes jeg er så sprø du bare vil, tenker du hadde tenkt annerledes om jeg hadde forsøplet i garasjeporten din og så bare dratt. Anonymkode: 8f385...7b9 5 1
kraftwerk Skrevet 10. august 2023 #8 Skrevet 10. august 2023 (endret) AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg ville helt klart snakket med sønnen min - jeg forventer at han ikke forsøpler - men jeg ville også tenkt i mitt stille sinn at du var rimelig spesiell som fulgte etter fremmede barn hjem på bakgrunn av oppførsel som tross alt ikke er så alvorlig. Anonymkode: 9112f...2b2 Lever du i samme årstall som oss andre? Følger du med på hva som skjer i verden? Følg med litt og gjør din plikt som menneske. 90-tallet roper på deg og ber deg plukke opp søpla di. Endret 10. august 2023 av kraftwerk 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #9 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Og ja, jeg ble rett og slett forbanna nok til at om jeg hadde sett de utenfor nå så hadde jeg faktisk enten tatt kontakt og krevd de skulle fulgt med til foreldrene eller fulgt etter dem hjem. Så får du syntes jeg er så sprø du bare vil, tenker du hadde tenkt annerledes om jeg hadde forsøplet i garasjeporten din og så bare dratt. Ja, jeg har andre tross alt litt andre forventninger til en voksen enn til en 12-åring, og ser også forskjell på en offentlig benk og en privat garasjeport... Jeg bor rett ved både en fritidsklubb og et ballspillområde hvor både unger fra 10-årsalderen og voksne liker å henge, og ja, det blir forsøpling og ja, det irriterer meg, men forskjellen på å gi tilsnakk til noen der og da og å følge etter dem hjem er ganske stor. Anonymkode: 9112f...2b2 3 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #10 Skrevet 10. august 2023 Kjør på! Jeg er for konfliktsky til at jeg tar tak i slike ting om jeg skulle se det. Men digger at det det finnes folk som er tøffere i trynet og gjør noe med det. Guttene bør skamme seg og drites ut for å oppføre seg som drittmennesker. Anonymkode: f360f...8a7 2 2
Arkana Skrevet 10. august 2023 #11 Skrevet 10. august 2023 Nå er det jo ingen her som har sagt at dette ikke var dårlig gjort eller at de ikke ville tatt tak i det om de fikk en slik beskjed. Det går faktisk an å ha to tanker i hodet på en gang, å både mene at dette er dårlig folkeskikk som må tas tak og samtidig mene at det er veldig spesielt å følge etter ungdom hjem for å klage på dem for en engangshendelse. 3 3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #12 Skrevet 10. august 2023 Hadde satt pris på om noen hadde fortalt meg hvis sønnen min gjorde sånt Anonymkode: 46554...df4 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #13 Skrevet 10. august 2023 Jeg har kun døtre, men skulle likt å vite det om de oppførte seg sånn. Det er ikke du som budbringer som er problemet, det er forsøplerne som er det. Anonymkode: 88b8c...ea4 2
Raven.Writingdesk Skrevet 10. august 2023 #14 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Bor i et nabolag hvor det er endel benker utenfor. Hadde 3 stk ungdommer (vil si guttene var rundt 12-13 år) hoiet og bråkte utenfor mens de satt på benkene. Tåler det. Men de hadde med seg en svær pizzaeske, fries og drikke i plastbeger. Jeg ryddet litt på altanen og ba de om å rydde med seg dette når de gikk. Eplekjekke var det, men svarte ja alle tre. De var der en liten stund til, og plutselig vekk. Jeg ble forbanna og tok bilde av rotet som lå der, fries som lå spredt rundt og pizzaeske/plastbegre som lå spredt på benkene. Jeg angrer på at jeg ikke tok bilde av selve guttene. Men neste gang de kommer, for de bor i nærheten, det er er jeg overbevist om, så kommer jeg til å følge etter dem for å se hvor de bor. Hvis jeg hadde dukket opp på dørstokken din og fortalt hvordan guttungen din hadde forsøplet mitt nabolag, som de ikke bor, og i tillegg svart ja de skulle rydde opp, men ikke gjort det - hadde du reagert negativt på at jeg kom og sa dette? Eller hadde du tatt det til deg og snakket med sønnen din? Anonymkode: 8f385...7b9 Tatt det opp med ungen!! Gjør det!! Vi trenger flere som deg ❤️ 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #15 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ikke alvorlig? Nei men da, så, da kan de bare gjenta dette både hos meg og andre steder, for det ikke får noen konsekvenser? For det vil det jo garantert gjøre. Nå blir det til at det kommer til å ligge der til noen andre i nabolaget må gå og rydde opp dette griset. Nå har det vært endel måker her og spist opp pomfritsen, men pizzaesken og plastbegrene må jo ryddes. Syntes det er en uting av vi som bor her skal måtte rydde opp etter guttunger som tydeligvis ikke har folkeskikk. Og ja, jeg ble rett og slett forbanna nok til at om jeg hadde sett de utenfor nå så hadde jeg faktisk enten tatt kontakt og krevd de skulle fulgt med til foreldrene eller fulgt etter dem hjem. Så får du syntes jeg er så sprø du bare vil, tenker du hadde tenkt annerledes om jeg hadde forsøplet i garasjeporten din og så bare dratt. Anonymkode: 8f385...7b9 Jeg forstår absolutt frustrasjonen, men de er per def. Barn, de vil gjøre noen dumme ting av og til, det finnes verre ting de kan gjøre tross alt. Jeg hadde snakket hardt til gutten min, og helt sikkert bedt han «gjøre opp» ved å plukke søppel i nabolaget, men hadde tenkt at du var en sikkelig raring.. Anonymkode: c4d61...160 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #16 Skrevet 10. august 2023 Jeg hadde blitt flau og bedt gutten min beklage og rydde. Anonymkode: c20fa...83a 2
AprilLudgate Skrevet 10. august 2023 #17 Skrevet 10. august 2023 Åh herregud. Var det greit å la søppel ligge igjen? Nei. Hadde jeg som forelder satt pris på at du sa ifra til dem? Ja. Hadde jeg satt pris på at du tok bilder av mindreårige og fulgte etter dem? NEI. Jessufader. Hadde bedt dem rydde opp sjøl, og tenkt du var kokko. 3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #18 Skrevet 10. august 2023 AprilLudgate skrev (2 minutter siden): Åh herregud. Var det greit å la søppel ligge igjen? Nei. Hadde jeg som forelder satt pris på at du sa ifra til dem? Ja. Hadde jeg satt pris på at du tok bilder av mindreårige og fulgte etter dem? NEI. Jessufader. Hadde bedt dem rydde opp sjøl, og tenkt du var kokko. Jeg ba dem rydde opp, de sa ja. En stund etterpå var de gått uten å rydde opp. Du mener heller jeg skulle stått over dem og krevd de skulle ryddet opp DER OG DA mens jeg så på dem? Det er ikke meg som skal oppdra dine unger. Anonymkode: 8f385...7b9 3
AprilLudgate Skrevet 10. august 2023 #19 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg ba dem rydde opp, de sa ja. En stund etterpå var de gått uten å rydde opp. Du mener heller jeg skulle stått over dem og krevd de skulle ryddet opp DER OG DA mens jeg så på dem? Det er ikke meg som skal oppdra dine unger. Anonymkode: 8f385...7b9 Nei, nettopp. Det jeg hadde synes var helt iorden var å ringe høflig på døra og forklare situasjonen HØFLIG ovenfor meg. Forklare at sønn og kompiser tilsynelatende glemte å rydde tross at du ba dem om det. Men å ta bilder? Klikke? Nej.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #20 Skrevet 10. august 2023 Jeg hadde blitt veldig takknemmelig dersom du kom og fortalte meg det dersom min sønn på 12-14 oppførte seg slik. Han ville selvsagt måtte beklage til deg får å ha løyet og oppført seg ufyselig, og han ville fått straff for å forsøple (det er faktisk ulovlig). Til og med 6-åringen min vet at man absolutt ikke kaster søppel rundt om kring. De foreldrene her som mener du er en raring er helt sikkert foreldre med dårlig oppdratte barn som ikke forstår at deres lille gullunge er et motbydelig krek som plager resten av samfunnet. Anonymkode: 6d499...621 3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå