AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #1 Skrevet 10. august 2023 Jeg har en infeksjon som jeg fikk antibiotika for. Gått på dem i 4 dager, har 3 dager igjen. Tror infeksjonen holder på å gi seg, men jeg er slappere enn jeg var da jeg begynte, og generelt føler meg skikkelig dårlig. Merker at jeg blir dårligere etter jeg har tatt antibiotika og lurte på om det kan være bivirkning? Legen sa jeg skulle ta kontakt om jeg ikke ble bedre, men jeg synes det er så vanskelig å vite om jeg er verre eller bare har bivirkning av medisinen. Har feber fortsatt, men den har ikke blitt høyere enn før jeg begynte på medisinen. Er det mulig å bli utslått av antibiotika og lurt å se det an til jeg er ferdig med kuren før jeg evt kontakter lege? Eller er det lurt å ringe legen i morgen eller mandag? Har virkelig ikke lyst til å mase på travle leger om jeg burde ha is i magen og bare sett det an. Anonymkode: 3ba2a...353
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #2 Skrevet 10. august 2023 Jeg blir ofte sånn de første dagene. Anonymkode: db1f9...173
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #3 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Legen sa jeg skulle ta kontakt om jeg ikke ble bedre, men jeg synes det er så vanskelig å vite om jeg er verre eller bare har bivirkning av medisinen. Anonymkode: 3ba2a...353 Legen sa ikke at du må vite hvorfor du ikke blir bedre. Bare at du skal ta kontakt om du ikke blir bedre. Ikke overtenk så veldig, bare gjør som du har fått beskjed om. Etter 4 dager burde du følt deg bedre, så det er riktig å kontakte legen nå. Du må hvertfall få gjort det før helgen. Anonymkode: 22d29...b2d
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #4 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Legen sa ikke at du må vite hvorfor du ikke blir bedre. Bare at du skal ta kontakt om du ikke blir bedre. Ikke overtenk så veldig, bare gjør som du har fått beskjed om. Etter 4 dager burde du følt deg bedre, så det er riktig å kontakte legen nå. Du må hvertfall få gjort det før helgen. Anonymkode: 22d29...b2d Sant. Synes bare det er vanskelig å vurdere selv. Fastlegekontoret er veldig travelt, mange er fortsatt i ferie så de tre som er der nå har veldig mye å gjøre. Har derfor litt høy terskel for å ta kontakt, men får gjøre det om jeg ikke blir bedre. Anonymkode: 3ba2a...353
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #5 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Sant. Synes bare det er vanskelig å vurdere selv. Fastlegekontoret er veldig travelt, mange er fortsatt i ferie så de tre som er der nå har veldig mye å gjøre. Har derfor litt høy terskel for å ta kontakt, men får gjøre det om jeg ikke blir bedre. Anonymkode: 3ba2a...353 Legen sa du skulle ta kontakt hvis du ikke følte deg bedre. For meg høres det ikke ut som du er bedre, du har feber, er slapp og føler deg generelt dårligere. Det er bedre å kontakte legen i morgen før helg, kanskje få tatt en kontroll-CRP og vurdere om du står på rett type antibiotika. God bedring ☺️ Anonymkode: 1f622...1fc
Gjest Vecky Skrevet 10. august 2023 #6 Skrevet 10. august 2023 Siden du fortsatt har feber ville jeg tatt kontakt og spørre. Kan hende den du får nå ikke har effekt og du må bytte.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #7 Skrevet 10. august 2023 Ta kontakt med legen igjen. Du trenger antakelig en annen antibiotika, fortsatt feber og slapphetsfølelse kan være tegn på at antibiotikaene ikke virker ordentlig. Anonymkode: 3b3c0...eb1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå