Gå til innhold

Hva synes du er verst angående blinklys?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De som ikke bruker blinklys i rundkjøring, eller de som blinker til høyre men kjører rett frem. Hvem er verst?

Anonymkode: 1cd4a...b3f

Videoannonse
Annonse
Gjest Lykkedykker
Skrevet

De som blinker til venstre i rundkjøringer men skal rett frem, eller til høyre. 

Skrevet

De som blinker til høyre men kjører rett frem. Ser jeg ikke bruk av blinklys så avventer jeg jo å kjøre inn i rundkjøringa, men når en bil viser tegn til å kjøre ut av rundkjøringa men ikke gjør det allikevel skapes det fort farlige situasjoner 

Anonymkode: 2acbe...4c6

• Liker 2
Skrevet

De som ikke bruker dem _angry__by_royaba-d33gaue.gif.e20e04b3ccd08ca8b0d931c38971d033.gif

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Begge deler er jo frustrerende, men de første bidrar tross all sin håpløshet bare til irritasjon og forsinkelse ved at man ikke kan kjøre inn. De siste bidrar til fare ved å signalisere hva de visstnok skal og deretter gjøre noe annet. Ser det riktignok ikke skje særlig ofte.

Anonymkode: 45f90...941

• Liker 3
Skrevet

Feil bruk eller ikke bruk i det hele tatt.
Det virker jo som at det er endel sjåfører som tror de er fritatt fra å bruke blinklys... Det kan være veldig irriterende.

Anonymkode: cbf6d...745

• Liker 1
Skrevet

De som ikke bruker blinklys!!

Anonymkode: 263d5...2e1

• Liker 1
Skrevet

Feil bruk er farlig. Å ikke bruke blinklys er tross alt bare irriterende. 

Det er litt som diskusjonen om fart. Hva er er verst av de som kjører for fort og de som kjører for sakte. De fleste vil si at det verste er de som kjører for sakte, siden det er det som irriterer. De som kjører for fort er farlige men irriterer ikke. 

Lovverket skal først og fremst straffe de som er farlige. Derfor blir høy fart slått ned på med fengsel, men de som kjører sakte får tilsnakk. Logisk

Men denne logikken blir ikke med over til blinklys. Der er mantra at man skal bruke det. Og alle som ikke bruker det er idioter. Fordi de irriterer, Man glemmer helt at feil bruker farlig, selv om det ikke irriterer.

Anonymkode: 56254...ef5

• Liker 2
Skrevet

De som blinker feil er farligere enn de som ikke blinker

Anonymkode: f85b7...7d3

• Liker 4
Skrevet

De som ikke blinker seg ut. Gjerne i kombinasjon med uklar plassering.

Skrevet

Det verste er å bruke blinklys feil. Samtidig så er det å ikke bruke blinklys så forbanna unødvendig! 

Anonymkode: 6078e...91d

• Liker 2
Skrevet

Tja jeg opplevde jo i overgår da jeg stod ved rundkjøring,  skulle til høyre. Så kommer det en fra venstre som jeg antar skal rett frem, fordi bilen ikke blinket. Da stod jeg såklart å venta, men den kjørte inn til sin høyre. For min del orker jeg ikke irritere meg, men vet at f.eks biler bak meg kan bli irritert da jeg venta opprinnelig unødvendig 😅  tenker uansett i noen situasjoner er det best å vente å se, mange bruker ikke blinklys i det hele tatt, så ved å vente bittelitt ekstra kan det stoppe for at det blir kræsj. Er bare det at folk blir så fort forbanna om man venter noen sekunder ekstra

Anonymkode: e8455...bf3

Gjest Mr Bergen
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Tja jeg opplevde jo i overgår da jeg stod ved rundkjøring,  skulle til høyre. Så kommer det en fra venstre som jeg antar skal rett frem, fordi bilen ikke blinket. Da stod jeg såklart å venta, men den kjørte inn til sin høyre. For min del orker jeg ikke irritere meg, men vet at f.eks biler bak meg kan bli irritert da jeg venta opprinnelig unødvendig 😅  tenker uansett i noen situasjoner er det best å vente å se, mange bruker ikke blinklys i det hele tatt, så ved å vente bittelitt ekstra kan det stoppe for at det blir kræsj. Er bare det at folk blir så fort forbanna om man venter noen sekunder ekstra

Anonymkode: e8455...bf3

Folk blir fort forbanna og provoserte av den minste nøling i trafikken. De som tydeligvis lar seg kave opp tenker jeg enten har det dårlig med seg selv eller parforholdet 😂

Skrevet

Jeg fikk et råd engang. Var fersk sjåfør. Rådet var: kjør som du vil at folk skal kjøre rundt deg. Så jeg viser tegn. Bruker blinklys alltid. 

Skrevet

De som blinker feil er åpenbart farligst. De som ikke blinker, og som forårsaker at jeg venter unødvendig, tuter jeg på. Jeg anser det som voksenopplæring

Anonymkode: 33e01...231

• Nyttig 1
Skrevet

Folk som ikke bruker blinklys er verst.... Det koster knapt nok 1 kalori.... Men likevel er enkelte veldig dårlige på det 🙄 

• Liker 1
Skrevet

De som enten blinker feil, eller ikke blinker i det hele tatt, og i tillegg plasserer seg feil i veibanen. Enkelte er livsfarlige bak rattet!

Skrevet

Ingen av de du nevner er ille. Ille er de som ikke bruker blinklys, og de som glemmer å slå det av når det ikke går av av seg selv.

Anonymkode: 52de3...bc1

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.8.2023 den 15.52):

De som ikke bruker blinklys i rundkjøring, eller de som blinker til høyre men kjører rett frem. Hvem er verst?

Anonymkode: 1cd4a...b3f

Jeg blinker til høyre  på vei inn i rundkjøring dersom det ikke er en utkjøring til høyre, og jeg skal rett frem. Du skal jo blinke ved neste utkjøring uansett. 

Jeg syns nok de som blinker feil er de verste. Dersom folk ikke blinker blir jeg automatisk litt avventende på en annen måte enn de som blinker. Da blir de som blinker direkte farlige. Jeg syns forøvrig det er en uting å ikke blinke også. 

Anonymkode: 1c85e...1a6

• Nyttig 1
Skrevet

BMW-Turn-signal-meme-If-you-ever-feel-us

Anonymkode: 34074...0e1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...