AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #1 Skrevet 10. august 2023 Jeg vil ta opp lån til å kjøpe ny og større leilighet før jeg selger den gamle. Men jeg har ikke lån på nåværende leilighet. Men det er vel fortsatt mellomfinansiering? Jeg har litt penger utenom, men nesten all egenkapital er knyttet til den gamle leiligheten og den må selges for å frigjøre egenkapital. Hvordan ser banken på dette? For hvis jeg tar opp mellomfinansiering så har jeg jo ett lån. ikke to. Anonymkode: d48b6...762
blui89 Skrevet 10. august 2023 #2 Skrevet 10. august 2023 Du bør spørre banken istedenfor her. De fleste her er uføre og aap'ere, og kan nok ikke sette seg inn i din situasjon.
Heldiggris Skrevet 10. august 2023 #3 Skrevet 10. august 2023 Banken vil ta verdien av din bolig og redusere den med 15% og ta sikkerhet i 85%. De 85% blir din «teoretiske» egenkapital. Denne summen medregnes i resten av regnestykket på hvor mye lån du kan ta opp. Verdien av boligen du har må vurderes av en eiendomsmegler før du snakker med banken 2
Brunello Skrevet 10. august 2023 #4 Skrevet 10. august 2023 Det blir mellomfinansiering for det som overstiger 85% vil jeg tro. Men som brukeren over sier er det nok bedre å spørre banken enn kg. Det er uansett en relativt kurant sak så lenge du ikke skal kjøpe en ekstremt mye dyrere bolig eller ikke har inntekt. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå