Gå til innhold

Glemte å tømme og vaske termos...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi trodde vi hadde mistet den men fant den plutselig og nå håper vi på å få den ren og pen etter å ha ligget fylt med kaffe i 4 måneder, er det en sjanse for å få det til? Hva bruker man da?

Anonymkode: 1d889...a3f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ha oppi oppvaskmaskinpulver og kokende vann og la stå over natta. Ta løs alt av pakninger og lokk og ha i en bolle med samme mikstur

Anonymkode: f4d14...3f8

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Tro det eller ei, men klesvaskemiddel kan hjelpe. Gjør som beskrevet over, men med OmO

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ha oppi oppvaskmaskinpulver og kokende vann og la stå over natta. Ta løs alt av pakninger og lokk og ha i en bolle med samme mikstur

Rotemor skrev (6 minutter siden):

Tro det eller ei, men klesvaskemiddel kan hjelpe. Gjør som beskrevet over, men med OmO

Hm, det var jo smart den har jeg aldri hørt om men prøver den gjerne. Regner med det er omo pulver jeg må bruke.

Skrevet

Det er vel bare å vaske den som vanlig?

Eller hadde det begynt å mugne?
Jeg regner ikke med dette, siden det var en lukket termos...

Anonymkode: 2ac2c...6eb

• Liker 1
Skrevet

Varmt vann skyll og oppvask såpe, skyll og skyll og skrubb over innvendig med kost, ha i kaldt vann med klor og la stå i 20 min skyll og vask og sett så inn i oppvask maskin og den er som ny

Anonymkode: e5023...5b0

• Liker 1
Skrevet

Kafferensepulver som man blant annet bruker til espressomaskiner vil nok fungere fint. 

• Nyttig 1
Skrevet

Bakepulver og kokende vann.

Anonymkode: 019e3...fe9

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kokende vann og oppvaskmaskintabletter/pulver har reddet mange fortapte termoser og gryter her

Anonymkode: ffccc...bed

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er vel bare å vaske den som vanlig?

Eller hadde det begynt å mugne?
Jeg regner ikke med dette, siden det var en lukket termos...

Anonymkode: 2ac2c...6eb

Ikke noe mugg som jeg kunne se, kaffen luktet overaskende godt faktisk, var nesten litt imponert over at det ikke var blitt skikkelig ekkelt og grumsete.

Uansett, skal prøve tipsene jeg har fått her, er en utrolig god termos så flott hvis vi kan få den rein og beholde den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...