Gå til innhold

Hva i all verden skjer med dataskjermen min ang. lyssstyrke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir gal av at skjermen endrer seg stadig. Det er innstillinger i Windows, det er innstillinger i nvidia kontroll panel og det er innstillinger på selve skjermen.

Så justerer jeg sånn at det er behagelig for øynene. Og så plutselig er det noe som skjer så er det for skarpt eller for lyst eller bare for lite eller for mye gamma. Og jeg vet aldri hva som gjør at det blir sånn, for jeg har ikke rørt noen innstillinger. 

Så da tenker jeg at det må ha noe med oppdateringer av windows eller skjermkortet å gjøre. Hvordan kan jeg få redigert skjermen til å holde seg til akkurat den innstillingen som fungerer og ikke endrer seg? Er det i det hele tatt mulig? Er det mulig å lagre et oppsett ett eller annet sted for så å implementere deg når skjermen igjen blir for lys og skarp? 

Jeg har windows 11 med nvidia geforce rtx3060ti og skjermen er en Samsung LS32AG32x

Jeg har alltid hatt problemer med skjermene jeg har hatt til pc og har byttet noen skjermer gjennom årene pga det også, mest fordi jeg tenkte at det var gamle skjermer og lite med oppdateringer på selve skjermen. 

Noen som har noen tips til hvordan jeg kan fikse det så jeg slipper dette igjen? Evt. noen tips til hvordan jeg kjapt kan finne tilbake til skjerminnstillinger som ikke ødelegger øynene mine? 

Noe av problemet er at jeg ikke vet om jeg skal endre innstillinger til skjermen eller skjermkortet. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mest trolig kveldsmodus, i Windows innstillingene. 

Er dette laptop eller desktop PC? Flere laptopper har lyssensor som «justere seg etter forholdene». Hvilket ofte skaper flere problemer enn det løser. 

i tillegg har noen skjermer forskjellige moduser. Spill modus, media modus etc, da er det bare å setre modus til manuelt i stedet for adaptiv. 

Anonymkode: c22d6...8d8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...