Smascha Skrevet 10. august 2023 #1 Skrevet 10. august 2023 Nokon som kan anbefale eit greit og trygt hotell i Moskva? Treng ikkje vere luksus, på noko måte, så lenge det er sentralt og rimeleg. Eller veit kva område som er bra å sjå etter hotell i?
Smascha Skrevet 10. august 2023 Forfatter #2 Skrevet 10. august 2023 Smascha skrev (Akkurat nå): Nokon som kan anbefale eit greit og trygt hotell i Moskva? Treng ikkje vere luksus, på noko måte, så lenge det er sentralt og rimeleg. Eller veit kva område som er bra å sjå etter hotell i? NB: Eg skal ikkje dra dit no, det er til ei oppgåve. 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #3 Skrevet 10. august 2023 Har du sjekka på Tripadvisor? Anonymkode: 8e88c...4c7
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #4 Skrevet 10. august 2023 Begynte virkelig å lure på hva i alle dager du skulle i Russland i disse dager 😅 Sjekk Tripadvisor, du. Sikkert bedre svar der enn på KG Anonymkode: b7a7b...8ef 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #5 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Begynte virkelig å lure på hva i alle dager du skulle i Russland i disse dager 😅 Sjekk Tripadvisor, du. Sikkert bedre svar der enn på KG Anonymkode: b7a7b...8ef Er mye å gjøre i Moskva "i disse dager" Anonymkode: b4efb...70e
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #6 Skrevet 10. august 2023 Datteren min sov i et kapselhotell da hun var i Moskva rett før krigen. Sånn som man har i Japan. Det var trygt, påsto hun, og billig, og veldig rent. Jeg vet ikke hva det heter da. Anonymkode: 711b6...553
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #7 Skrevet 11. august 2023 Jeg har vært endel i Moskva, men som regel bodd på billige studentkollektiv - dette var før internetts tid, da man bare kunne gå til en studentblokk og spørre om de hadde ledige rom for et par netter. Da jeg var der med familien for ca 15 år siden, bodde vi litt i utkanten, i ett av de store turistmaskin-hotellene. Sikkert bygd påå i forbindelse med et OL eller VM eller andre ting der de skulle ha mange vestlige til å overnatte. Husker ikke helt hva det het, men tror det finnes mange slike rundt i utkanten av Moskva. Så lenge det er ved en metrostasjon, er det helt OK. Fordelen er at det føles veldig trygt, for det er mange utenlandske turister der. En gang bodde jeg på et mindre hotell i sentrum. Det var IKKE så hyggelig, husker at dørvaktene åpnet dørene for de "pene" russiske damene i stiletthæler og korte miniskjørt, men slengte igjen dørene rett foran nesa på oss nordmenn som kom i allværsjakker og ikke så spesielt russiske ut. Vet ikke om dette er vanlig i dag, om de fremdeles er frekke mot vestlige turister, men dette var ca 20 år siden. Ville derfor gått for et større hotell der de er vant med vestlige turister Åh! Nå kom jeg på det hotellet jeg ville anbefale! Hotell Ukraina, en svær bygning rett ved elva, var der en gang på en helgetur. Relativt sentralt, og en stor, historisk bygning. Er en del år siden nå, men ville valgt det igjen hvis jeg kunne: https://www.tripadvisor.com/Attraction_Review-g298484-d9708155-Reviews-Hotel_Ukraine-Moscow_Central_Russia.html Husker det satt horer i baren og røykte, det var en morsom "bonus" på opplevelsene våre å henge i baren og observere, og Inturist hadde skranker med ekskursjoner man kunne booke osv. Dette er som sagt mange år siden, så det er sikkert litt mer diskret i dag. Anonymkode: 9a38d...7b8 1 1
Tvist Skrevet 11. august 2023 #8 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg har vært endel i Moskva, men som regel bodd på billige studentkollektiv - dette var før internetts tid, da man bare kunne gå til en studentblokk og spørre om de hadde ledige rom for et par netter. Da jeg var der med familien for ca 15 år siden, bodde vi litt i utkanten, i ett av de store turistmaskin-hotellene. Sikkert bygd påå i forbindelse med et OL eller VM eller andre ting der de skulle ha mange vestlige til å overnatte. Husker ikke helt hva det het, men tror det finnes mange slike rundt i utkanten av Moskva. Så lenge det er ved en metrostasjon, er det helt OK. Fordelen er at det føles veldig trygt, for det er mange utenlandske turister der. En gang bodde jeg på et mindre hotell i sentrum. Det var IKKE så hyggelig, husker at dørvaktene åpnet dørene for de "pene" russiske damene i stiletthæler og korte miniskjørt, men slengte igjen dørene rett foran nesa på oss nordmenn som kom i allværsjakker og ikke så spesielt russiske ut. Vet ikke om dette er vanlig i dag, om de fremdeles er frekke mot vestlige turister, men dette var ca 20 år siden. Ville derfor gått for et større hotell der de er vant med vestlige turister Åh! Nå kom jeg på det hotellet jeg ville anbefale! Hotell Ukraina, en svær bygning rett ved elva, var der en gang på en helgetur. Relativt sentralt, og en stor, historisk bygning. Er en del år siden nå, men ville valgt det igjen hvis jeg kunne: https://www.tripadvisor.com/Attraction_Review-g298484-d9708155-Reviews-Hotel_Ukraine-Moscow_Central_Russia.html Husker det satt horer i baren og røykte, det var en morsom "bonus" på opplevelsene våre å henge i baren og observere, og Inturist hadde skranker med ekskursjoner man kunne booke osv. Dette er som sagt mange år siden, så det er sikkert litt mer diskret i dag. Anonymkode: 9a38d...7b8 Ser ut som hotellet ditt har skiftet navn til Hotel Moscow - av åpenbare grunner. 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #9 Skrevet 11. august 2023 Ikke undersøk tunnelbanesystemet i Moskva. Bare kartet er til å få hodepine av... Anonymkode: 27e2e...f1b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå