Gå til innhold

Lekte han med meg eller var det ekte? Hva skjedde?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg klarer ikke helt å gi slipp på en situasjon jeg fremdeles ikke helt har forstått. Kanskje dere kan hjelpe meg?

For et par år siden møtte jeg en mann gjennom et langvarig seminar med jobben. Han gjorde ikke særlig inntrykk til å begynne med, men gradvis utviklet følelsene seg til å bli intense. Denne mannen, viste det seg, var evig singel, hadde opplevd mye dumt, var ensom og alene. Han ba meg ut på middag, tok meg med på turer, spanderte, snakket fra dypet av sitt hjerte og … tok meg med storm.
Jeg var i et forhold, men vurderte å gå pga denne nye mannen. Følelsene mine vokste for han, jeg fortalte det, og han fikk sjokk. Han hadde visstnok ingen andre intensjoner enn et vennskap med meg. Jeg forstod ingenting, og gjør det vel ikke heller nå, noen måneder etter. Aldri før han noen vært så intenst på meg, så kurtiserende, for så å trekke seg helt vekk. 

Hva kan ha skjedd? Hvorfor var han så på meg? Hvorfor ble han så skremt da jeg fortalte om følelsene mine? Og ikke minst, hvorfor klarer jeg ikke å glemme han?

Anonymkode: 3b056...007

Videoannonse
Annonse
Skrevet

The hunt is better than The catch… 

Han har nok store utfordringer med å forplikte seg..

har møtt på slike selv. Mitt råd er å glemme ham og gå videre.

Anonymkode: d627d...609

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Han liker leken men ikke steken. Finn deg en moden mann.

Anonymkode: 5a71f...f5a

• Liker 6
Skrevet

Denne diskusjonen har vi vel hatt ett par runder her allerede, du må huske at du tolket oppførselen hans på den måten, det betyr ikke at intensjonene hans var å legge ann på deg. Så det ikke han sin skyld at du har blitt hektet, det er din egen tolkning sin skyld. 

Anonymkode: f5ad8...d82

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet

Eller han er bare en supersosial fyr som ikke er eller var tiltrukket av deg.

• Nyttig 2
Skrevet

Høres veldig rart ut. Du kan ikke kommunisere med ham og høre hva som skjedde altså?

• Nyttig 2
Skrevet

Det kan oppleves ganske ubehagelig når man har helt forskjellige intensjoner. Jeg er/har vært i samme situasjon selv. Jeg trodde jeg hadde funnet tidenes bestekompis og vennskapet i seg selv ble ganske personlig på kort tid, naivt ok.m sikkert nok, men sånn er det i allefall. Men han hadde fått følelser for meg. Om det er på ordentlig og om det er ektefølt eller et middel for å få noe, vil jeg nok aldri få svar på. Men det spiller ingen rolle. Det viktigste er at det skapte en kløft mellom oss. Om det fortsatt er mulig for oss å ha en trygg relasjon? Jeg er ikke utrygg på at han skal foreta seg noe jeg ikke samtykker til, men jeg føler meg utilpass og utrygg på at det blir noen bra framtid med oss. Jeg er forsatt veldig usikker på om vi kommer til å møtes igjen. Akkurat nå har vi litt kontakt på messenger og ser det an. Vi er usikre begge to 

Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Han liker leken men ikke steken. Finn deg en moden mann.

Skulle det ikke heller gjelde for henne? Hun traff fyren bokstavlig med intensjoner om å være UTRO!

Anonymkode: 17463...b88

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

[..]

Han ba meg ut på middag, tok meg med på turer, spanderte, snakket fra dypet av sitt hjerte og … tok meg med storm.
Jeg var i et forhold, men vurderte å gå pga denne nye mannen.

[..]

Middager og turer med en fyr, når du er i et forhold med en annen… skikkelig classy.

• Liker 7
Skrevet

Jeg klarer ikke helt å gi slipp på en situasjon jeg fremdeles ikke helt har forstått. Kanskje dere kan hjelpe meg?

For et par år siden møtte jeg en mann gjennom et langvarig seminar med jobben. Han gjorde ikke særlig inntrykk til å begynne med, men gradvis utviklet følelsene seg til å bli intense. Denne mannen, viste det seg, var evig singel, hadde opplevd mye dumt, var ensom og alene. Han ba meg ut på middag, tok meg med på turer, spanderte, snakket fra dypet av sitt hjerte og … tok meg med storm.
Jeg var i et forhold, men vurderte å gå pga denne nye mannen. Følelsene mine vokste for han, jeg fortalte det, og han fikk sjokk. Han hadde visstnok ingen andre intensjoner enn et vennskap med meg. Jeg forstod ingenting, og gjør det vel ikke heller nå, noen måneder etter. Aldri før han noen vært så intenst på meg, så kurtiserende, for så å trekke seg helt vekk. 

Hva kan ha skjedd? Hvorfor var han så på meg? Hvorfor ble han så skremt da jeg fortalte om følelsene mine? Og ikke minst, hvorfor klarer jeg ikke å glemme han?

Hva kan ha skjedd? Du flørtet med en annen da du var i et forhold. De fleste ønsker ikke å gå i et forhold med noen som er utro, for da kan det samme skje med dem. 

• Liker 4
Skrevet
ClausSaus skrev (20 minutter siden):

Middager og turer med en fyr, når du er i et forhold med en annen… skikkelig classy.

Jeg var på jobb, og tenkte i utgangspunktet ikke noe mer over det enn at jeg måtte spise og at han ville henge med meg.

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg var på jobb, og tenkte i utgangspunktet ikke noe mer over det enn at jeg måtte spise og at han ville henge med meg.

Ts

Nå motsier du deg selv. Om det var tilfelle det du skriver her, så hadde det jo ikke oppstått noe intense følelser slik du beskriver i hovedinnlegget.

Anonymkode: 92737...25c

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Nå motsier du deg selv. Om det var tilfelle det du skriver her, så hadde det jo ikke oppstått noe intense følelser slik du beskriver i hovedinnlegget.

Anonymkode: 92737...25c

Nei, jeg motsier meg selv ikke. Til å begynne med tenkte jeg ikke noe over det, det var etterhvert at følelsene dukket opp.
Uansett har det ingen relevans for det jeg spør om i hi. 

Ts

Skrevet

Hvorfor, hvorfor, hvorfor…. Det får du aldri vite, og det må du leve med. Det kan være at han opplevde deg som en helt trygg venn siden du var i et forhold, er kollega, har barn eller bor langt unna. Kanskje han er impotent, homofil, aseksuell - hvem vet? Kanskje han har brent seg tidlig i livet og unngår alle romantiske forhold?  Kanskje han kun hadde vennskapelige følelser for deg og det bare var du som var forelsket (det skjer faktisk svært ofte).

Eller kanskje en blanding av alt dette. 
Kanskje det er vel så interessant å spørre seg hvorfor du falt så pladask for denne ensomme stakkaren. Antakelig var det mest på grunn av at du var i et dårlig forhold selv og forelsket deg i den første som gav deg litt oppmerksomhet.

Uansett. På tide å gå videre.

Anonymkode: f061b...0c3

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Ts

Se hans versjon da - han var på jobb, ville bare henge med deg også snur du 180grader og får følelser, han viste jo at du var i ett forhold og derfor «off limits»

Anonymkode: 368ea...ee3

• Liker 4
Skrevet

Synes ikke det virker usannsynlig at det faktisk bare var platonisk fra hans side.

Du sier mer eller mindre at dette var mer okay fra din side, tross at du var i et forhold, fordi det var i jobbsammenheng. Fordi det var i jobb tenkte du ikke at det trengte å være noe mer enn et måltid og å henge. Han var på andre siden av nøyaktig samme situasjon, bare at han i tillegg visste at du var opptatt og derfor nødvendigvis ikke (selv om du viste deg å ikke være særlig trofast anlagt) så på dette som noe mer enn et vennskap. 

Synes hans historie virker troverdig. Du kan ikke bruke "men det var i jobbsammenheng" som et argument for at du kan lefle med utroskap og samtidig ikke tillate det som en forklaring på hvorfor fyren ikke så romantisk på dette. Enda mindre når han visste at dette ikke var en singel kvinne.

Anonymkode: 3d619...c3d

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Skulle det ikke heller gjelde for henne? Hun traff fyren bokstavlig med intensjoner om å være UTRO!

Sant nok.

Skrevet

Kanskje du etterhvert viste andre sider som fikk han å dra seg unna. Du er jo veldig intensiv her på KG. Han er muligens litt roligere type

Anonymkode: dcf8e...295

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kanskje du etterhvert viste andre sider som fikk han å dra seg unna. Du er jo veldig intensiv her på KG. Han er muligens litt roligere type

Anonymkode: dcf8e...295

Jeg er vel ikke noe mer intensiv enn dere som påstår dere kjenner meg igjen. Ja, jeg har spurt om han her før, men jeg er langt ifra den eneste som har havnet i en slik situasjon. Totalt sett har jeg muligens 20 innlegg her på kg, så så veldig intensiv vil jeg ikke si jeg er.
Jeg er faktisk litt lei av disse forsøkene på gjenkjenning - hva er vitsen? Det er ikke imot forumreglene å spørre om flere ting, så vær så snill å dropp det.

Ts

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Helt feil, det gjorde jeg overhode ikke.

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...