AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #1 Skrevet 10. august 2023 Vårt barn kan finne på å knipe seg selv når h*n er sint. Som om frustrasjonen må ut. Er dette normalt? Skjønner ikke hvor barnet har fått det fra at det liksom skal hjelpe å la det gå utover seg selv. Anonymkode: b972d...049
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #2 Skrevet 10. august 2023 Så lenge det ikke lager merker eller sår tenker jeg det er bedre mestringsteknikk enn annen selvskading. Det er ofte kniping å lignende man anbefaler de som føler skading er tingen. Anonymkode: 82422...faf
Iia Skrevet 10. august 2023 #3 Skrevet 10. august 2023 Jeg syns det høres ut som barnet ikke får til å uttrykke seg når han/hun er frustrert og sint. Det er ikke så rart, for en femåring er jo liten fortsatt. Jeg ville vært tydelig til barnet på at det er helt greit å bli sint, irritert, lei seg etc. Når barnet er sint, ville jeg satt ord på hvordan barnet har det og det du tror er grunnen til det, på en ikke-dømmende måte. Jeg ville prøvd å hjelpe barnet å roe seg, og snakket om det som skjedde når barnet er rolig.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #4 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Så lenge det ikke lager merker eller sår tenker jeg det er bedre mestringsteknikk enn annen selvskading. Det er ofte kniping å lignende man anbefaler de som føler skading er tingen. Anonymkode: 82422...faf Det er selvskading til tross for ingen merker eller sår ,og ingen form for selvskading er bra. ts, Les deg opp på følelseregulering og alt det der. For her har du et barn som ikke mestrer egne følelser på en sunn måte. Anonymkode: 0eb63...99f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå