Gå til innhold

Miste nybilgarantien?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Bilen min har stoppet. Den er tre år gammel. Nybilgaranti er fem år. Har dessverre ikke hatt den på service de to siste årene da det ikke kom opp advarsel før to uker siden. Kan jeg miste nybilgarantien? 

Anonymkode: a15d3...381

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis årsaken til at bilen stoppet kan skyldes manglende oljeskift f.eks, så dekkes ikke det av garantien når du ikke har hatt service. Det er til syvende å sist ditt ansvar å sørge for at servicer gjennomføres til korrekt tid, selv om bilen ikke varsler. Alt står i instruksjonsboka.

Anonymkode: a4c46...6ff

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mister selvfølgelig nybilgarantien når servicer ikke er fulgt opp, kan tenke meg at du har tapt veldig mye penger på å ikke følge service. En ting er at du må betale reparasjoner selv men bilen har også mistet veldig mye av verdien i forhold til samme biler med komplett servicehefte.

Anonymkode: a4a6b...000

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hei! Bilen min har stoppet. Den er tre år gammel. Nybilgaranti er fem år. Har dessverre ikke hatt den på service de to siste årene da det ikke kom opp advarsel før to uker siden. Kan jeg miste nybilgarantien? 

Du måååååå ha bilen din på service 😭

Anonymkode: 05d9c...76f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Hvilken type bil er det? 

Nye biler har lange service intervall, så trolig skulle den ikke på service før varselet kom opp. Min bil gir varsel om "service om xxxx km", hva står det i displayet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvilken type bil, hvor langt har den gått? Hva er serviceintervall etc etc. Stoppet den pga av manglende vedlikehold eller ikke. Det er faktisk umulig å si for oss om garantien gjelder eller ikke. Skulle den ikke vært på service denne tiden så er servicer fulgt, og hva feilen er vet vi hvertfall ikke. 

Anonymkode: 3df25...d71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Garanti betinger at serviceintervall er overholdt. Dette er jo ren sløvhet fra TS. 

Anonymkode: 9e8dc...050

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Bestilte du time når varselet kom, sier varselet at du skal bestille service "innen xxxx"? Moderne biler sier fra når du nærmer deg service, ikke når det er for sent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ny el bil. Varslet kom for noen uker siden. Ikke vært noe varsel siden service i 2021.

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...