AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #1 Skrevet 10. august 2023 De siste par ukene har jeg opplevd mye ujevn hjerterytme. Plutselig slår hjertet noen ekstra slag sånn at det kjennes ut som det løper løpsk. Jeg har også opplevd flere ganger at min AppleWatch tror at jeg trener. Den gratulerer så fint med gjennomført treningsmål når jeg egentlig bare sitter og jobber ved pc-en. Det er ingenting som har endret seg i min tilværelse annet enn at jeg har byttet jobb. Noen tips til hvordan jeg kan bli kvitt dette? Anonymkode: e91bc...80e
RockyRose Skrevet 10. august 2023 #2 Skrevet 10. august 2023 Gå til legen og få sjekka hjartet skikkeleg. 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #3 Skrevet 10. august 2023 Men det står på nett at det er vanlig og sjelden farlig. Ts Anonymkode: e91bc...80e
enkefru Skrevet 10. august 2023 #4 Skrevet 10. august 2023 Prøv å skriv logg for når det skjer, mulig du kan relatere det til spesielle matvarer/drikke? Ny jobb kan være stressende det, og hvor gammel er du? Det kan være overgangsrelatert. Uansett, greit å få tatt et EKG - mens det står på.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #5 Skrevet 10. august 2023 Fjugur skrev (13 minutter siden): Prøv å skriv logg for når det skjer, mulig du kan relatere det til spesielle matvarer/drikke? Ny jobb kan være stressende det, og hvor gammel er du? Det kan være overgangsrelatert. Uansett, greit å få tatt et EKG - mens det står på. Ja, kanskje det er overgangsrelatert! Jeg er 41. I så fall er det eneste tegn hittil, men et sted må det vel sikkert starte. Jeg tenkte det kunne skyldes kaffe, så det droppet jeg i dag. Har likevel hatt tre episoder med hjertebank. Ts Anonymkode: e91bc...80e
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #6 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Men det står på nett at det er vanlig og sjelden farlig. Ts Anonymkode: e91bc...80e Ja, men du bør likevel la deg undersøke av lege. Nøyaktig hva det er som skjer vet du jo ikke. Så er det er kjekt i tilfelle det skulle bli verre senere osv. Anonymkode: 6f76b...790 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #7 Skrevet 10. august 2023 Det var pga fitbiten min at jeg fikk vite jeg har høyt stoffskifte. Jeg ventet desverre noen mnd, tenkte jeg var i veldig dårlig form etter graviditeten, men da jeg fikk diagnose og medisiner så var det kommet så langt at jeg ble skikkelig sjuk. Så skynd deg til legen og ta en blodprøve! Anonymkode: d8d6b...850 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #8 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): De siste par ukene har jeg opplevd mye ujevn hjerterytme. Plutselig slår hjertet noen ekstra slag sånn at det kjennes ut som det løper løpsk. Jeg har også opplevd flere ganger at min AppleWatch tror at jeg trener. Den gratulerer så fint med gjennomført treningsmål når jeg egentlig bare sitter og jobber ved pc-en. Det er ingenting som har endret seg i min tilværelse annet enn at jeg har byttet jobb. Noen tips til hvordan jeg kan bli kvitt dette? Anonymkode: e91bc...80e Har du hatt covid? Anonymkode: b5f44...7ca 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #9 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Har du hatt covid? Anonymkode: b5f44...7ca Blir litt som å spørre "drikker du vann". 90% av befolkningen har hatt det nå. Anonymkode: 6f76b...790 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #10 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Blir litt som å spørre "drikker du vann". 90% av befolkningen har hatt det nå. Anonymkode: 6f76b...790 Hvorfor svarer du meg når du ikke er ts? Det jeg mente var om det kunne være en bivirkning av covid. Mange som har fått hjerteproblemer etter covid. Anonymkode: b5f44...7ca 3
RockyRose Skrevet 10. august 2023 #11 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Men det står på nett at det er vanlig og sjelden farlig. Ts Anonymkode: e91bc...80e Av og til er vanleg. Du skriv du har opplevd mykje ujamn hjarterytme i fleire veker. Då er det lurt å få sjekka oppi! Treng ikkje vere noko alvorleg eller feil 😊 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #12 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvorfor svarer du meg når du ikke er ts? Det jeg mente var om det kunne være en bivirkning av covid. Mange som har fått hjerteproblemer etter covid. Anonymkode: b5f44...7ca Ja, jeg skjønte det, men de fleste har jo hatt covid nå. Sjansen er stor for at TS har hatt det. Så er jeg vel litt lei av at alt skal skyldes på covid hele tiden. Det er liksom ikke konstruktivt heller, for det er ikke noe man kan gjøre med det hvis det er tilfellet. Anonymkode: 6f76b...790
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #13 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, jeg skjønte det, men de fleste har jo hatt covid nå. Sjansen er stor for at TS har hatt det. Så er jeg vel litt lei av at alt skal skyldes på covid hele tiden. Det er liksom ikke konstruktivt heller, for det er ikke noe man kan gjøre med det hvis det er tilfellet. Anonymkode: 6f76b...790 Er du lege siden du mener at det ikke er noe å gjøre med det? Man blir undersøkt og tar tester, noen får betablokkere, blodfortynnende osv. Anonymkode: b5f44...7ca 1
Apis Skrevet 10. august 2023 #14 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): De siste par ukene har jeg opplevd mye ujevn hjerterytme. Plutselig slår hjertet noen ekstra slag sånn at det kjennes ut som det løper løpsk. Jeg har også opplevd flere ganger at min AppleWatch tror at jeg trener. Den gratulerer så fint med gjennomført treningsmål når jeg egentlig bare sitter og jobber ved pc-en. Det er ingenting som har endret seg i min tilværelse annet enn at jeg har byttet jobb. Noen tips til hvordan jeg kan bli kvitt dette? Anonymkode: e91bc...80e Umiddelbart tenker jeg mitt tips er å starte med en grundig legeundersøkelse,
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #15 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Men det står på nett at det er vanlig og sjelden farlig. Ts Anonymkode: e91bc...80e Det er sant, men hvis du ikke har vært plaget med det før er det jo et nytt symptom som burde sjekkes ut for sikkerhets skyld. Hvis du f.eks. har høyt stoffskifte som en over her nevnte, så kan du bli veldig dårlig og det kan slite ganske hardt på hjertet. Har du andre symptomer? Hvis ikke er det mest sannsynlig stress, men det er uansett verdt å snakke med lege om det. Anonymkode: c50d9...f78
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #16 Skrevet 10. august 2023 Hvorfor er det ingen som stiller spørsmålet, hvordan er det med din helse tidligere? Er journalen tykk som en gammel telefonkatalog eller får du plass til alt i en konvolutt? Anonymkode: 55eda...44c
Gjest Elooon Skrevet 10. august 2023 #17 Skrevet 10. august 2023 Det kan være mye alt fra angst til sykdom, og det kan være ingenting. Uansett er det kun en lege som kan svare deg på hva det er. Er det ikke bedre å gå en gang for mye til lege enn en gang for lite? Det må jeg bli flinkere å si til meg selv også for det er flere år siden sist jeg var til lege. Ingen på nett kan svare deg på hva det er. Så ring legen og få deg undersøkt anbefaler jeg deg. AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Ja, jeg skjønte det, men de fleste har jo hatt covid nå. Sjansen er stor for at TS har hatt det. Så er jeg vel litt lei av at alt skal skyldes på covid hele tiden. Det er liksom ikke konstruktivt heller, for det er ikke noe man kan gjøre med det hvis det er tilfellet. Anonymkode: 6f76b...790 Nå er det jo ikke noe hemmelighet at noen folk kan få problemer etter covid. Alt fra hjertet til lunger til slapphet osv. Er det på grunn av covid så er det på grunn av covid. Er det ikke på grunn av covid så er det ikke på grunn av covid. Slikt må en lege svare på. Om det hadde vært en plage etter covid så er det en lege som kan svare på om det kan gjøres noe med eller ikke. Jeg tror heller ikke det har noe med covid å gjøre fordi det er sjelden i forhold til alle som har hatt covid uten å få plager etterpå, men jeg kan ikke si at det ikke har noe med det å gjøre heller. Nettopp fordi jeg er ingen lege.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #18 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har du hatt covid? Anonymkode: b5f44...7ca Ja, men ikke på veldig lenge (så vidt jeg vet). RockyRose skrev (1 time siden): Av og til er vanleg. Du skriv du har opplevd mykje ujamn hjarterytme i fleire veker. Då er det lurt å få sjekka oppi! Treng ikkje vere noko alvorleg eller feil 😊 Ja, jeg skal bestille legetime hvis det ikke gir seg i løpet av helgen. Du har nok rett AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Det er sant, men hvis du ikke har vært plaget med det før er det jo et nytt symptom som burde sjekkes ut for sikkerhets skyld. Hvis du f.eks. har høyt stoffskifte som en over her nevnte, så kan du bli veldig dårlig og det kan slite ganske hardt på hjertet. Har du andre symptomer? Hvis ikke er det mest sannsynlig stress, men det er uansett verdt å snakke med lege om det. Anonymkode: c50d9...f78 Ja, jeg har lenge vært veldig sliten, og skjelver en del. Men har sjekket stoffskifte ifbm graviditeter og det har vært normalt. Sist var vel i 2020. AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Hvorfor er det ingen som stiller spørsmålet, hvordan er det med din helse tidligere? Er journalen tykk som en gammel telefonkatalog eller får du plass til alt i en konvolutt? Anonymkode: 55eda...44c Bortsett fra mange ufrivillige aborter, intet å bemerke. Elooon skrev (43 minutter siden): Det kan være mye alt fra angst til sykdom, og det kan være ingenting. Uansett er det kun en lege som kan svare deg på hva det er. Er det ikke bedre å gå en gang for mye til lege enn en gang for lite? Det må jeg bli flinkere å si til meg selv også for det er flere år siden sist jeg var til lege. Ingen på nett kan svare deg på hva det er. Så ring legen og få deg undersøkt anbefaler jeg deg. Jeg leser stadig om leger som ikke rekker over pasientene fordi for mange tar kontakt for småting. At vi må lære oss at enkelte ting bare er normalt. Så det sitter langt inne for min del å dra til lege. De gangene jeg har gjort det, har de ikke funnet noe galt uansett. Da føler man seg jo litt hypokonder. Generelt spørsmål: Er puls på 112 ved vanlig gange innendørs normalt? Jeg har googlet og ser at over 100 regnes som høyt, men da er det vel snakk om hvilepuls? Min hvilepuls er 81-84. Ts Anonymkode: e91bc...80e
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #19 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det var pga fitbiten min at jeg fikk vite jeg har høyt stoffskifte. Jeg ventet desverre noen mnd, tenkte jeg var i veldig dårlig form etter graviditeten, men da jeg fikk diagnose og medisiner så var det kommet så langt at jeg ble skikkelig sjuk. Så skynd deg til legen og ta en blodprøve! Anonymkode: d8d6b...850 Dette opplevde også en i min familie, foruten graviditet. Hadde treningspuls på nettene eller når hun lå i sofaen. Hjertebank, raste ned i vekt osv. Også der var det høyt stoffskifte som hadde fått kjørt sitt eget løp en god stund. Anbefaler deg å kontakte lege. Anonymkode: 40298...f71
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #20 Skrevet 10. august 2023 Oppdater gjerne etter legebesøk ts, sliter med det samme med jevnlige perioder dobbeltslag som kan vare i opp til 15 sekunder og EKG og stoffskifteprøve viste at alt var normalt så jeg er litt rådvill Anonymkode: 6a5cd...cfe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå