AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #1 Skrevet 10. august 2023 Jeg er så sliten av de. Jeg har aldri hakket på de. Akkurat tilbake fra ferie og de har latterliggjort meg hele ferien. Engelsken min, klærne mine, alle avgjørelsene mine osv. Blir så lei meg og sliten. Jeg har jobbet meg ihjel for å få råd til denne turen og dette er takken. Hadde minst to alvorsprater, de skjerpet seg en dag så var det i gang igjen. Anonymkode: 1e61b...115 1 7
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #2 Skrevet 10. august 2023 Hvilken relasjon har dere?😊 Anonymkode: 04ca1...5ea 4
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #3 Skrevet 10. august 2023 Hvis det er barna dine så må du kreve respekt. Aldri lov å være frekk noen gang. Si rolig fra og ta fra de rettigheter om de bryter. Men vis mye kjærlighet også. Anonymkode: 04ca1...5ea 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #4 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg er så sliten av de. Jeg har aldri hakket på de. Akkurat tilbake fra ferie og de har latterliggjort meg hele ferien. Engelsken min, klærne mine, alle avgjørelsene mine osv. Blir så lei meg og sliten. Jeg har jobbet meg ihjel for å få råd til denne turen og dette er takken. Hadde minst to alvorsprater, de skjerpet seg en dag så var det i gang igjen. Anonymkode: 1e61b...115 Be dem skjerpe seg! Si at du er dritt lei av at de hele tiden skal drite deg ut og at du blir skikkelig lei deg av dette. Men du skal ikke forvente at de er takknemlige, du bare dropper å gjøre noe ekstra for ungene heretter, helt til de forstår alvoret. Si du ikke orker å løfte en finger mer for dem før de kan oppføre seg! Anonymkode: 2f6d8...0d1 6 3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #5 Skrevet 10. august 2023 Du er god nok! En del av ungdomsopprøret er å stille spørsmål og kritisere autoriteter. De leter kun etter feil hos deg for å hevde seg selv. Du har tatt noen alvorsprater men som nevnt her, vis også at det har konsekvenser. Ta en prat og vær ærlig, du er ikke særlig gira på å ta de med på ferie igjen pga deres oppførsel. Si at du tenker å ta deg et spaopphold istedenfor, så de kan begynne å se seg om etter boplass hvor ansvarlige voksne kan se til dem til neste års ferie Anonymkode: 34565...202 3 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #6 Skrevet 10. august 2023 Uff. De har ikke respekt for deg. Ingen som bor under mitt tak får snakke til meg på den måten. Jeg hadde kuttet alt av økonomisk støtte, slått av internett, ingen sosiale aktiviteter utenom skolen. Anonymkode: 54b22...84a 3 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #7 Skrevet 10. august 2023 9 minutter siden, AnonymBruker said: Akkurat tilbake fra ferie og de har latterliggjort meg hele ferien. Engelsken min, klærne mine, alle avgjørelsene mine osv. Hvorfor sier du ikke fra i øyeblikket i stedet for å samle sammen til en alvorsprat? Anonymkode: 48ef1...662 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #8 Skrevet 10. august 2023 «Jeg vil ikke bli snakket til sånn». Hver gang! Anonymkode: 21702...a8e 5 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #9 Skrevet 10. august 2023 Jeg føler at barn har mistet respekten for sine foreldre fordi at det er ulovlig å gi de ris nå. Før var barn lydige og hadde respekt for sine foreldre. Anonymkode: a5a55...86a 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #10 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): «Jeg vil ikke bli snakket til sånn». Hver gang! Anonymkode: 21702...a8e Ikke bare det. «skjer det en gang til så reiser vi hjem». Avbryt det dere gjør. Det er jo helt uhørt at de ikke har respekt for deg. Oppfører du deg som en tjener/dørmatte i hverdagen siden de tør dette? Nå er det på tide å bli en autoritet, TS - hvis det ikke er for sent. Anonymkode: 51c25...8cf 7
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #11 Skrevet 10. august 2023 Høres ut som de begynner å bli for store for familieferie. Hva med å fortelle at dere bare blir hjemme neste år, samt at du forventer at de skaffer seg sommerjobb? Anonymkode: f7567...bd2 4 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #12 Skrevet 10. august 2023 Ikke ta en tur igjen før de slutter med det. Du har hatt to alvorsprater om dette skriver du, men hvorfor har du ikke satt foten ned allerede når det skjer? De har tydeligvis ingen respekt for deg. Hvorfor har dere kommet dit? Har du vært 'den snille' foreldren? Det er viktig at du har tydelige grenser fra dag 1. Anonymkode: b9f3e...2dd 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #13 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg føler at barn har mistet respekten for sine foreldre fordi at det er ulovlig å gi de ris nå. Før var barn lydige og hadde respekt for sine foreldre. Anonymkode: a5a55...86a Ris ga ikke respekt, det ga frykt. Man trenger overhodet ikke å bruke vold for å få barn til å oppføre seg! Anonymkode: b9f3e...2dd 7 4
Gjest ti10 Skrevet 10. august 2023 #14 Skrevet 10. august 2023 Antar det er barna dine. Si fra til dem hver gang i tillegg til å gi dem konsekvenser som varer en stund. Eventuelt at de må gjøre seg fortjent til noe de (selv synes) de trenger. Trekk i / ingen lommepenger hvis de har vært ufine i uken som gikk, begrensing i skjermtid, andre goder eller hva som helst som er "livsviktig" for dem, men som ikke går under barnemishandling.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #15 Skrevet 10. august 2023 Ungdommene dine har tydeligvis absolutt null respekt for deg og de har helt tydelig ikke blitt lært opp til å utvikle normal empati. Jeg hadde et skikkelig «ungdomsopprør», men jeg elsket pappaen min og snakket aldri nedverdigende til han, selv om jeg kunne ha en frekk tone, men da fikk jeg høre det. Du lar ungdommene dine styre showet, og det har du med all sannsynlighet latt dem gjøre i alle år - her ser du konsekvensen av "fri oppdragelse" og lite konsekvent handling. Anonymkode: 4edf2...24b
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #16 Skrevet 10. august 2023 Skal du ta en alvorsprat med dem, så gjør du det under fire øyne. Lettere for dem å fraskrive seg ansvar dersom samtalen tas med dem i plenum. Anonymkode: 2479d...460
Motelvibes Skrevet 10. august 2023 #17 Skrevet 10. august 2023 (endret) AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Jeg føler at barn har mistet respekten for sine foreldre fordi at det er ulovlig å gi de ris nå. Før var barn lydige og hadde respekt for sine foreldre. Anonymkode: a5a55...86a Seriøst, skjerp deg. Å oppdra basert på frykt og makt er ikke annet enn sykelig. Endret 10. august 2023 av Motelvibes 1
Snublefot62 Skrevet 10. august 2023 #18 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Jeg er så sliten av de. Jeg har aldri hakket på de. Akkurat tilbake fra ferie og de har latterliggjort meg hele ferien. Engelsken min, klærne mine, alle avgjørelsene mine osv. Blir så lei meg og sliten. Jeg har jobbet meg ihjel for å få råd til denne turen og dette er takken. Hadde minst to alvorsprater, de skjerpet seg en dag så var det i gang igjen. Anonymkode: 1e61b...115 Alvorsprater? Du må sette grenser og gi konsekvenser. Dette er ikke en oppførsel som blir godt tatt i mot ute i samfunnet og du gjør ungene dine en bjørnetjeneste om du lar de holde på sånn. 2 1
AprilLudgate Skrevet 10. august 2023 #19 Skrevet 10. august 2023 (endret) Hva med å notere alt kjipt som blir sagt på post its. Heng det på kjøleskapet. Så kan de lese det hver dag, og får de venner på besøk får de og se. Kan kjapt reduserer sånn tror jeg. Og vis hva ferien kostet og hvor mange timer du må jobbe for å få råd til det 🤷♀️ Endret 10. august 2023 av AprilLudgate 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #20 Skrevet 10. august 2023 Gi klar beskjed: Dette var siste ferieturen! Anonymkode: f7029...bdd 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå