AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #1 Skrevet 10. august 2023 Hei, han har vært tørr på natt ca 1,5 år. Helt tørr på dag siden ca april. Har nå tisset på seg tre ganger ila tre uker, på natt. Leser at dette ofte har en fysisk årsak og lege bør kontaktes. Altså lege bør kontaktes når et barn som har vært tørt lenge plutselig begynner å tisse på seg. Er det noen som har opplevd dette og fant ut av hvorfor? Det kan vel også ha en psykisk årsak, selv om jeg ikke helt vet hva det skulle være Anonymkode: cb59b...90d
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #2 Skrevet 10. august 2023 Det skjedde med barnet mitt. Trodde først det hadde med barnehagebytte å gjøre, men gav ikke uttrykk for mistrivsel eller noe slik der heller, men det var diabetes type 1. Heldigvis fort å sjekke da, enten levere urinprøve hos lege (da sjekker de for sukker i urinen, og hvis det er det tar de stikk i fingeren) eller stikk i fingeren direkte. Anonymkode: f995f...8f1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #3 Skrevet 10. august 2023 Skjedde også sønnen min, det er nå 4 år siden, han er 8. Leste meg frem til at dette er relativt vanlig, i 4-års alder. Barna begynner å sove dypere, og derfor våkner ikke når de tisser på seg. Hos oss, endte det i løpet av et par måneder, tror jeg. Jeg begynte i en periode å vekke ham og spørre om han vil opp og tisse, når jeg selv la meg, kl 23. Han sa som oftest nei. Jeg leste at det ble foreslått bleie, men det gjennomførte ikke vi, for ham ble det for stor nederlag å måtte ha bleie på seg etter å ha vært bleiefri lenge. Hos oss var det ikke noe spesielt psykisk årsak, og heller ikke infeksjon, og det gikk som sagt over av seg selv også. Men det ble noen uhell. Anonymkode: adb21...4f7
Luckiness Skrevet 10. august 2023 #4 Skrevet 10. august 2023 Finn ut når på natten det skjer. Om tidlig bør det gjerne vurderes mindre inntak av væske på kvelden. Alltid gå på do før legging, selv om det bare er en liten time siden barnet gikk på do rett før leggetid. Om tidlig på morgenen vurdere å vekke barnet tidligere så barnet får gått på do. Men etter all sannsynlighet er dette bare en fase.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #5 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det skjedde med barnet mitt. Trodde først det hadde med barnehagebytte å gjøre, men gav ikke uttrykk for mistrivsel eller noe slik der heller, men det var diabetes type 1. Heldigvis fort å sjekke da, enten levere urinprøve hos lege (da sjekker de for sukker i urinen, og hvis det er det tar de stikk i fingeren) eller stikk i fingeren direkte. Anonymkode: f995f...8f1 Oi.. ❤️Men hadde ikke barnet noen andre symptomer? Ts Anonymkode: cb59b...90d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå